Vervanging voor Sony WH-1000XM3 ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 21:35
Hi,

Ik heb vandaag naar aanleiding van reviews op Tweakers en op Hardware info en andere sites een Sony WH-1000XM3 gekocht. Ik luisterde altijd via goedkope Chineese oortjes en wilde eens een keer iets goeds kopen omdat ik het vrijwel dagelijks gebruik.
En damn... wat een verschil. Voor mij als audio leek prachtig geluid en dat noise canceling is me toch een witchcraft. Prachtig spul. Dus ik nadat ik via mijn iPhone heb geluisterd t ding gepaired met mijn pc. Draaide als een zonnetje.

Maar toen kwam het probleem:
Ik ging weg, kwam terug, deed de koptelefoon aan en hij verbond met mijn iPhone. Ik wilde naar mijn pc luisteren maar er is geen mogelijkheid om te switchen van apparaat. Ik moet éérst de koptelefoon uitzetten, dan de bluetooth op mijn iPhone uitzetten, dan de koptelefoon weer aan doen en dan koppelt hij met mijn pc.

Ga ik even de hond uitlaten en wil ik op mijn mobiel luisteren en ik heb een beetje pech dat ik in de buurt van de pc sta, dan koppelt dat ding weer met de pc. Waardoor ik weer achter de pc moet kruipen om de bluetooth uit te zetten. Of ik moet eerst 20 meter gaan lopen zodat mijn pc buiten bereik is, en dan de headset rebooten.

Ik moet zeggen dat mijn Chineese oortjes van € 30 dat toch beter deden dan dit 'flagship' van € 300.

Nou heb ik aardig gegoogled en dit schijnt een nadeel van dit apparaat te zijn. En aangezien ik me er de eerste keer al aan ergerde verwacht ik dat dit alleen maar erger wordt. Kortom, ik zoek hulp.

Is dit probleem met de Sony te verhelpen en zo nee....

Wat is een goede headset voor € ~300 die wel op een degelijke manier met meerdere apparaten om kan gaan, fatsoenlijke noise canceling heeft, een lekker geluid én (voor mij belangrijk) een beste accuduur?
Overal komt deze Sony als beste uit de test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:37
als je de iphone gebruikt na afloop je koptelefoon in je bluetoothlijst vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
aljooge schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:00:
als je de iphone gebruikt na afloop je koptelefoon in je bluetoothlijst vergeten
Ja dat is dus de ergernis, want die handeling moet ik ook op de pc doen. Ik moet elke keer als ik van apparaat wil switchen de ene uit doen en de andere aan doen. Dan Headset rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

NLAnaconda schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:47:
Overal komt deze Sony als beste uit de test...
Het gros van de reviews haalt ook aan dat de Sony slechts met één device tegelijkertijd gekoppeld kan worden. Ik verbaasde me over hetzelfde bij de voorganger. Mijn Lidl bluetooth hoofdtelefoon van een paar tientjes kan het maar een Sony van honderden euro's niet... Bose kan het zeker wel, de CQ 35 II en de nieuwere 700. De Bose komt qua accuduur ook nog beter uit de bus dan de Sony. ANC is minder maar de implementatie is ook wat anders. Nadeel is wel dat de 700 redelijk meer kost.

Tevens is dit aankoopadvies dus verhuis ik het topic naar CEA, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Als je de 1000XM3 aanzet door de power knop ingedrukt te houden komt ie in "pairing mode", dan gaat ie niet zelf verbinding zoeken met het laatste apparaat. Je kan dan op het apparaat wat je wilt gaan gebruiken de 1000XM3 kiezen (niet opnieuw pairen, maar handmatig connecten).

Een gare work around, maar maakt het voor mij werkbaar, ik mis nog steeds m'n Sennheiser Momentum en Bose QC35 om deze reden.
FeaR schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:32:
[...]
De Bose komt qua accuduur ook nog beter uit de bus dan de Sony. ANC is minder maar de implementatie is ook wat anders.
Met de 1000XM3 heeft Sony dat verbeterd t.o.v. de voorgangers, doet nu 30 uur met een charge.

[ Voor 30% gewijzigd door Kanarie op 01-10-2019 22:51 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Kanarie schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:40:
Met de 1000XM3 heeft Sony dat verbeterd t.o.v. de voorgangers, doet nu 30 uur met een charge.
Op papier, er zijn reviews die het tegendeel bewijzen. Niet dat het veel scheelde, de Bose ging iets van twee uur langer mee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
FeaR schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:32:
Het gros van de reviews haalt ook aan dat de Sony slechts met één device tegelijkertijd gekoppeld kan worden.
Klopt. Maar ik las ook dat hij met meerdere devices kon koppelen door de power button lang in gedrukt te houden. En dat klopt. Alleen het switchen tussen de devices is gewoon niet aanwezig of ik heb het verkeerd opgevat.
FeaR schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:32:Bose kan het zeker wel, de CQ 35 II en de nieuwere 700
Bedankt! Ik was inderdaad met dit topic op zoek naar een vergelijkbare headset die het schakelen ook kan. En de CQ 35 II gaat het worden. Dat klinkt veel beter en ik ben wel bereid daar wat andere zaken iets voor op te offeren.
Kanarie schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 22:40:
Als je de 1000XM3 aanzet door de power knop ingedrukt te houden komt ie in "pairing mode", dan gaat ie niet zelf verbinding zoeken met het laatste apparaat. Je kan dan op het apparaat wat je wilt gaan gebruiken de 1000XM3 kiezen (niet opnieuw pairen, maar handmatig connecten).
Dat werkt inderdaad maar zoals je zegt een best wel gare workaround. Het is nog steeds werken om even te switchen van apparaat (je moet toch de bluetooth settings weer opzoeken om te gaan verbinden).
Ik ga m omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FeaR schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:15:
Op papier, er zijn reviews die het tegendeel bewijzen. Niet dat het veel scheelde, de Bose ging iets van twee uur langer mee.
Ook in de praktijk bij mij, zeker langer dan 20 uur. Heb de 30 uur nooit geprobeerd, maar twee werkdagen met 6-7 uur luisteren per dag en ik zit bij de 50%.

Maar goed, dat is de vraag toch niet? Beetje zinloze welles-nietes. Het bluetooth gedrag is waardeloos voor de TS, bij mijn gebruik maakt het niet uit.

Wat de TS kan proberen is geen pairing te doen, maar via NFC te werken. Ik krijg dan geen automatische pairing op mijn telefoon.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

FeaR schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:15:
[...]

Oh interessant, weet je nog welke reviews? Ik kijk meestal naar RTings en Jim's Reviews (youtube) en die komen goed in de buurt van de opgave van de fabrikanten. Ook in m'n eigen ervaring heeft de Sony 1000XM3 langere levensduur dan de QC35.
NLAnaconda schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:36:
Dat werkt inderdaad maar zoals je zegt een best wel gare workaround. Het is nog steeds werken om even te switchen van apparaat (je moet toch de bluetooth settings weer opzoeken om te gaan verbinden).
Ik ga m omruilen :)
Als ik een suggestie mag geven, de Bose QC35 is een prima alternatief.

[ Voor 29% gewijzigd door Kanarie op 01-10-2019 23:43 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 11:18
Ik liep hier voorheen ook tegenaan. Als ik op mijn werk wil wisselen van mijn telefoon naar laptop hoef ik alleen de verbinding te verbreken en niet te rebooten op mijn koptelefoon. Alsnog een omweg maar de kwaliteit van de headset maakt het voor mij acceptabel (de prijs niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
Kanarie schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:42:
[...]
Als ik een suggestie mag geven, de Bose QC35 is een prima alternatief.
Thanks, heb me even ingelezen en deze gaat het worden.
SmooK schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:47:
Ik liep hier voorheen ook tegenaan. Als ik op mijn werk wil wisselen van mijn telefoon naar laptop hoef ik alleen de verbinding te verbreken en niet te rebooten op mijn koptelefoon. Alsnog een omweg maar de kwaliteit van de headset maakt het voor mij acceptabel (de prijs niet).
Misschien komt het omdat ik een iPhone heb maar hij pakt het niet automatisch op. Ik kan op de pc de verbinding verbreken en bluetooth zelfs helemaal uitzetten terwijl de iPhone vervolgens zegt dat hij verbonden is maar als ik iets afspeel komt het nog steeds uit de iPhone speakers.

Ik heb op een dag vrij regelmatig dat ik switch van telefoon naar pc en dan gaat dit heel erg irritant worden. De kwaliteit is echt adembenemend als je vanaf Chinese €30 plugs komt. Maar net zoals je zegt, voor € 300 had ik toch wel verwacht dat dit _iets_ makkelijker was ;-) En vergeleken met de Chinese plugs denk ik dat de Bose QC35 mij ook nog wel kan bekoren :9

[ Voor 3% gewijzigd door NLAnaconda op 02-10-2019 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Die Bose is imo ook beter. Ik heb echter de xm2 genomen omdat die Bose niet lekker op mijn oren zit (oren zijn ooit gecorrigeerd en daardoor knoert hard, als de koptelefoon daarop drukt is dat erg oncomfortabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb de XM3 vooral omdat ik hem een stuk beter vindt klinken dan de Bose, maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Wat betreft connecten; Standaard heb ik hem aan mijn telefoon zitten, maar als ik hem aan mijn laptop wil connecten hou ik hem ipv 3, 8 seconden ingedrukt (power knop) Dan komt hij vanzelf in bluetooth connection mode en kan ik op mijn laptop drukken op bluetooth, XM3. Hele proces duurt dan ipv 3 seconden 10 seconden. Vindt het niet zo een probleem
Andersom switchen trouwens; als je laatste keer connected was aan de laptop, maar die staat uit terwijl je je headphones aanzet gaat hij automatisch naar de mobiel connecten.

[ Voor 15% gewijzigd door Paragon93 op 02-10-2019 13:13 ]

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
Ik heb zojuist de Bose opgehaald. Ging nog niet vanzelf omdat een headphone een 'hygiene' product is. Maar omdat ik m maar 20 uur in bezit heb gehad en hij er schoon uit zag mocht ik m voor deze ene keer ruilen.

Ik vond het geluid van de Sony inderdaad iets beter. Iets dieper in de bass. Maar de connectiviteit van de Bose is superieur ten opzichte van de Sony. Voor mij is dat het opofferen van iets kwaliteit wel waard. Nu is het gewoon pauzeren op de pc en play op de iPhone.
Paragon93 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:10:
Wat betreft connecten; Standaard heb ik hem aan mijn telefoon zitten, maar als ik hem aan mijn laptop wil connecten hou ik hem ipv 3, 8 seconden ingedrukt (power knop) Dan komt hij vanzelf in bluetooth connection mode en kan ik op mijn laptop drukken op bluetooth, XM3.
Ja ik vind dat persoonlijk vrij ruk. Ik wissel soms wel een stuk of 20x per dag van device. Elke keer weer 8x klikken ofzo dat gaat mij irriteren. Voor een device van € 300 verwacht ik dat dat gewoon fatsoenlijk kan net zoals mijn oordopjes van € 30 uit China. Maar misschien ben ik gewoon lui 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
NLAnaconda schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:30:
Ik heb zojuist de Bose opgehaald. Ging nog niet vanzelf omdat een headphone een 'hygiene' product is. Maar omdat ik m maar 20 uur in bezit heb gehad en hij er schoon uit zag mocht ik m voor deze ene keer ruilen.
Ik vond het geluid van de Sony inderdaad iets beter. Iets dieper in de bass. Maar de connectiviteit van de Bose is superieur ten opzichte van de Sony. Voor mij is dat het opofferen van iets kwaliteit wel waard. Nu is het gewoon pauzeren op de pc en play op de iPhone.
[...]
Ja ik vind dat persoonlijk vrij ruk. Ik wissel soms wel een stuk of 20x per dag van device. Elke keer weer 8x klikken ofzo dat gaat mij irriteren. Voor een device van € 300 verwacht ik dat dat gewoon fatsoenlijk kan net zoals mijn oordopjes van € 30 uit China. Maar misschien ben ik gewoon lui 8) ;)
3 sec extra ingedrukt houden, niet 8x klikken ;)
Belangrijkste is dat jij blij bent! Als ik 20x per dag (wow, wat doe je in godsnaam) zou switchen zou ik het ook irritant gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
Paragon93 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:
[...]

3 sec extra ingedrukt houden, niet 8x klikken ;)
Maar dan moet je toch nog steeds op je pc naar BT -> apparaten zoeken en weer verbinding maken? Want 3sec exta inhouden is toch eigenlijk gewoon opnieuw pairen?
Paragon93 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 13:36:
[...]
Als ik 20x per dag (wow, wat doe je in godsnaam) zou switchen zou ik het ook irritant gaan vinden.
Ik werk op mijn pc, maar als ik gebeld wordt doe ik dat ook via die koptelefoon. Die Bose switched automatisch naar de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Niet online
NLAnaconda schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 14:27:
[...]

Maar dan moet je toch nog steeds op je pc naar BT -> apparaten zoeken en weer verbinding maken? Want 3sec exta inhouden is toch eigenlijk gewoon opnieuw pairen?

[...]

Ik werk op mijn pc, maar als ik gebeld wordt doe ik dat ook via die koptelefoon. Die Bose switched automatisch naar de telefoon.
Klopt, dat zijn de 2 extra seconden boven de 8 seconden ingedrukt houden (in mac os iig, daar staat het gewoon boven in de taakbalk altijd).

Maar maakt niet uit, goed dat het nu bevalt! Geniet er van :)

Pagina: 1