Volumeverschil tussen DVD en digitale TV ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 854831

Topicstarter
Hallo,

Mijn moeder klaagt dat er veel geluidsniveau verschil zit tussen DVD en Digitale TV. Nu is het natuurlijk zo dat ze het volume van de tv normaal gesproken regelt met de AB van de Humax tv ontvanger, terwijl het volume van een DVD alleen met de AB van de tv geregeld kan worden.

Maar nu heb ik vandaag gecheckt, als we een dvd opzetten en het volume op de tv afstellen op een normaal niveau (ongeveer halverwege), is het geluid als we terugschakelen naar de Humax ineens veel zachter, waardoor deze op maximaal gezet moet worden. Neem dan mee dat bv Duitse zenders misschien wat minder hard door komen qua volume en dan wordt het lastig. Dan moet de tv harder en als we dan een DVD opzetten is het geluid weer kei hard...

Humax is aangesloten op HDMI
DVD speler via Scart.

Kan ik de Humax een audio boost geven, zodat deze dichter bij het volume van de DVD speler komt? of doen we iets anders verkeerd??

edit: we hebben geen externe audio apparatuur, geluid komt gewoon uit de t.v.

Bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 854831 op 01-10-2019 18:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:03

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je zou een klein mengpaneeltje tussen je DVD-speler en de TV kunnen zetten, iets als dit: https://nl.aliexpress.com/item/32985611074.html

... en dan kun je met de draaiknoppen je DVD-speler temmen. Je moet dan wel het geluid uit de SCART kabel trekken en omleiden via het mengpaneel.

Als je gewoon iets heel basaals wilt: Maak de SCART-kabel open en soldeer twee weerstandjes tussen de audiopinnen en de massa, dat dempt het geluid.