Hue maakt wifi langzaam op mijn mobiel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:10
Ik heb sinds kort 3 hue lampen en een bridge gekocht. Sindsdien is de wifi op mijn mobiel slecht. Op mijn laptop, dat draadloos op hetzelfde netwerk is aangesloten, merk ik weinig verschil.

Welke router heb ik:

Zyxel van online.nl.
Telefoon: Sony Xperia XZPremium

Wat heb ik al geprobeerd:

Zigbee kanaal veranderd naar 25
Kanaal op mijn router veranderd van 6 naar 1 om interference tegen te gaan. Zie ook
Afbeeldingslocatie: https://aws1.discourse-cdn.com/smartthings/original/3X/c/9/c995f9889f6d3b48dee27ea3106fccd8ea0df204.png

Het heeft echter weinig zin. Mijn router heeft alleen 2.4Ghz dus kan helaas niet mijn main devices via 5Ghz laten lopen en zigbee op 2.4... Ik heb op internet gezocht, ook op Tweakers, maar geen geschikte oplossing gevonden. Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik iets op mijn mobiel instellen wellicht?

[ Voor 8% gewijzigd door Ps3gamer91 op 01-10-2019 17:53 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:55

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

staan de hue bridge en de wifi router op meer dan 30cm afstand. zo niet probeer dat eens.
heeft te maken met de wifi signalen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso lijkt het eerste me wel handig, weet je zeker dat het door Hue komt?
Heb je al eens alle Hue apparaten uit gehad en daarna ook even een tijdje getest of het ook echt beter wordt. Er kan natuurlijk altijd het toeval voordoen dat er iets met je telefoon is gebeurt rond dezelfde tijd dat je de lampen kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3gamer91 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:51:
Sindsdien is de wifi op mijn mobiel slecht
Wat bedoel je met “slecht”? Welke maat gebruik je hiervoor?

Als je alleen een kwalitatieve maat (goed/slecht) gebruikt is het ook wat lastig om te concluderen wanneer “slecht” WiFi weer “goed” is.

Welke Zyxel gebruik je? Welke mobiel? Is dit de hele dag door? Mobiel elders wel goede WiFi etc.
En uiteraard de vraag van @Res1ght (Hue uitschakelen, testen, inschakelen, testen).

Tot slot: ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken (een Hue kon blijkbaar) maar een nieuwe dual band WLAN router hoeft niet al te duur te zijn. 2.4GHz problemen blijven je waarschijnlijk vaker achtervolgen en een WLAN router heeft sowieso niet het eeuwige leven. Wel even checken wanneer een router op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Tot slot: ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken (een Hue kon blijkbaar) maar een nieuwe dual band WLAN router hoeft niet al te duur te zijn. 2.4GHz problemen blijven je waarschijnlijk vaker achtervolgen en een WLAN router heeft sowieso niet het eeuwige leven. Wel even checken wanneer een router op de markt is gekomen.
Waarom een router adviseren en geen AP?
Die modems van online kunnen bij mijn weten niet in bridge, en NAT achter NAT is toch niet echt geadviseerd...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Wat bedoel je met “slecht”? Welke maat gebruik je hiervoor?

Gebruikerservaring: laden van diverse websites duurt langer dan 10 seconden, internettest die ik via de mobiel heb gedaan

Als je alleen een kwalitatieve maat (goed/slecht) gebruikt is het ook wat lastig om te concluderen wanneer “slecht” WiFi weer “goed” is.

Welke Zyxel gebruik je?
zyxel vmg8324-b10a

Welke mobiel?
Dat staat al in mijn op.

Is dit de hele dag door? Mobiel elders wel goede WiFi etc.
Alleen als ik thuis ben met de Hue ingeschakeld dropt mijn snelheid op mijn mobiel

En uiteraard de vraag van @Res1ght (Hue uitschakelen, testen, inschakelen, testen).
als de hue uit is, dan is het internet op mn mobiel weer sneller. 'Hard reset' van de bridge wellicht nog eens proberen

Hue via een cadeaubon gekocht, nieuwe router staat inderdaad hoog op mijn lijstje, maar minder hoog dan andere noodzakelijke dingen
Fysieke afstand van mijn hue en router betreft meer dan een halve meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je zegt 'als je thuis bent met de Hue ingeschakeld', gaat het dan om de bridge (dus is je internet altijd traag) of is het alleen zo als de lampen aan staan? Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar kon het niet helemaal afleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:15:
En als je zegt 'als je thuis bent met de Hue ingeschakeld', gaat het dan om de bridge (dus is je internet altijd traag) of is het alleen zo als de lampen aan staan? Dat laatste lijkt me zeer onwaarschijnlijk, maar kon het niet helemaal afleiden.
Het is wellicht lastig te geloven, maar als de lampen uit zijn en de bridge aan, dan is het internet op mijn mobiel gewoon 'goed' (43Mb/s)

Met de lampen aan is de snelheid in het begin hetzelfde, maar wacht ik een aantal minuten terwijl de lampen aan zijn, dan is de snelheid 13Mb/s.... Heel apart. En op mijn laptop verandert er niks (op mijn laptop is de snelheid 70Mb/s). Het lijkt dus af te hangen van de vraag of de lampen aan of uit zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Ps3gamer91 op 01-10-2019 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Annuk schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:04:
Waarom een router adviseren en geen AP? Die modems van online kunnen bij mijn weten niet in bridge,
Goed punt. Ik zag over het hoofd dat de Zyxel van een ISP kwam (zoals blijkt uit mijn opmerking over levensduur).
en NAT achter NAT is toch niet echt geadviseerd...
Maakt zelden wat uit, maar is soms een issue zoals bij online gaming. Als ik budget van TS had, zou ik in dit geval overigens wel kiezen voor dubbel-NAT om IoT (pseudo)geïsoleerd aan te sluiten, maar ieder z’n ding.
Stroom uit of met de Hue app “uit”? In het laatste geval staan ze nog wel aan, maar zenden geen licht meer uit.
De lampen vormen onderling een netwerk. Geen idee of ze stoppen met zenden als je ze in de app uitzet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:37:
[...]

Goed punt. Ik zag over het hoofd dat de Zyxel van een ISP kwam (zoals blijkt uit mijn opmerking over levensduur).

[...]

Maakt zelden wat uit, maar is soms een issue zoals bij online gaming. Als ik budget van TS had, zou ik in dit geval overigens wel kiezen voor dubbel-NAT om IoT (pseudo)geïsoleerd aan te sluiten, maar ieder z’n ding.

[...]

Stroom uit of met de Hue app “uit”? In het laatste geval staan ze nog wel aan, maar zenden geen licht meer uit.
De lampen vormen onderling een netwerk. Geen idee of ze stoppen met zenden als je ze in de app uitzet,
Met uit bedoel ik uitgezet in de app. Qua stroom heb ik niks gedaan. Het lijkt alsof mijn mobiel de bottleneck is, aangezien mijn laptop geen problemen vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 21:45
ik heb ook een xz premium en ik zou vooral aanbevelen voor 5ghz wifi te gaan..

beetje jammer zelfs om deze "slechts" op 2.4ghz te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
ijske schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:57:
ik heb ook een xz premium en ik zou vooral aanbevelen voor 5ghz wifi te gaan..

beetje jammer zelfs om deze "slechts" op 2.4ghz te gebruiken
Het is voorlopig zoals het is. Wellicht dat ik binnenkort overstap naar KPN. Als ik het goed heb is hun moden dual-band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3gamer91 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:40:
Het lijkt alsof mijn mobiel de bottleneck is, aangezien mijn laptop geen problemen vertoont.
Zet bluetooth eens uit op je mobiel, effect Hue aan/uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me vooral ergens anders aan liggen omdat het probleem zich alleen voordoet als de lampen aan zijn, aangezien (zoals al vermeld) het zigbee signaal wordt uitgezonden of ze nu aan of uit staan, het is puur het licht wat aan of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:50:
Het lijkt me vooral ergens anders aan liggen omdat het probleem zich alleen voordoet als de lampen aan zijn, aangezien (zoals al vermeld) het zigbee signaal wordt uitgezonden of ze nu aan of uit staan, het is puur het licht wat aan of uit staat.
Ik vermoed niet dat TS dit gebruikt :)
https://tweakers.net/revi...ingen-zien-het-licht.html

Het probleem speelt blijkbaar specifiek voor de mobiele telefoon. Maar wie weet: @Ps3gamer91 behalve mijn bluetooth vraag, gebruik je powerline adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Verwijderd schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:48:
[...]

Ik vermoed niet dat TS dit gebruikt :)
https://tweakers.net/revi...ingen-zien-het-licht.html

Het probleem speelt blijkbaar specifiek voor de mobiele telefoon. Maar wie weet: @Ps3gamer91 behalve mijn bluetooth vraag, gebruik je powerline adapters?
Bluetooth staat uit en gebruik geen powerline adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:44
Wat gebeurt er met de latency naar je gateway als je lampen aan of uit zet?
Dat kun je direct zien met een willekeurige ping app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-10 17:35
Hallo allemaal. Heb sinds 2 weken een Hue bridge met 3 lampen. Hue hangt aan een Asus die weer achter de Conncetbox van Ziggo (Bridge) hangt. We ervaren zelfde issue als de topicstarter. Asus hangt achter Connect ivm veel betere wifi. Verbonden zijn via Wifi TV, 2 x Speaker, Laptop, en 3 telefoons. 2 Samsung android en 1 x Apple. Nu geeft 1 van die Samsungs problelen. Bij het verzenden van een appje durrt het soms 5 minute voor eerste vinkje. Vreemd. Dus zoeken via Google op " Hue en verstoring Wifi" kom ik bij dit topic. Zijn er sinds de laatste melding bij jullie veranderingen? Of is er inmiddels een work-around?
Hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:57
@ambi1961 ervaar jij exact hetzelfde als de TS? Internet op je telefoon langzaam/slecht, maar weer wel goed als je de lampen softwarematig (via de app) uitschakelt?

Telefoon verbonden via 2,4GHz?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Xander schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:12:
@ambi1961 ervaar jij exact hetzelfde als de TS? Internet op je telefoon langzaam/slecht, maar weer wel goed als je de lampen softwarematig (via de app) uitschakelt?

Telefoon verbonden via 2,4GHz?
Ben op werk, dus moet dit nog checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
Toch extra aanvulling/reactive. Connectbox staat uiteraard in meterkast voor in de woning, de verbonden Asus staat in het midden. Nu hangt de Hue aan die Asus. Kan ik die ook aan de Connectbox hangen zonder dat dit van invloed is op het bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
Beste mensen

Kleine update mijnerzijds. Op de een op andere dag is het probleem een stuk minder, terwijl ik geen update hen geïnstalleerd oid...

Pagina: 1