Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC rond de €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hasjes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-09 22:13
Beste Tweakers,

Ik ga binnenkort mijn oude Game PC vervangen voor een nieuwe. Graag vraag ik jullie om advies om de juiste setup te maken voor mijn wensen/gebruik. Ik heb al wat topics/forums gelezen en heb nog wat persoonlijk advies gekregen van een andere tweaker.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de PC vooral gaan gebruiken voor Games. De games die ik nu speel zijn CSgo, Destiny 2, League of Legends. Maar ik zou graag games willen spelen zoals Battlefield V, dit kan helaas nu niet met mijn huidige setup. Voor de rest zal de PC gebruikt worden voor werk (Citrix) Maar ja, daar is niet veel voor nodig!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De huidige PC is verouderd en de meeste componenten wil ik niet hergebruiken behalve mijn SSD. Daarnaast nog wat randapparatuur en een monitor.

Corsair K70 RGB MK.2 (Cherry MX Silent, US)

Razer Deathadder Elite - Zwart

Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition)

Crucial MX500 2,5" 1TB Deze wil ik als 2e opslag gebruiken. Voor data zoals foto's.

Dell UltraSharp U2415 Zwart Scherm ga ik ook vervangen voor een 27 inch 1440p scherm. Welke weet ik nog niet precies.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik had zelf het volgende lijst in gedachten. Mede mogelijk gemaakt door de vriendelijke tweaker REM_NL

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 335,-€ 335,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 2070 Super Jet€ 527,-€ 527,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400A Zwart€ 66,01€ 66,01
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1WaterkoelingNZXT Kraken G12 Zwart€ 27,50€ 27,50
1WaterkoelingThermaltake Tt Water 3.0 Riing RGB 240€ 112,-€ 112,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 162,90€ 162,90
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 65,99€ 65,99
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 122,50€ 122,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.544,64

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, laat me graag adviseren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

-Ik zit in een kleine ruimte en vind het prettig als de PC niet te veel geluid maakt.
-Het hoeft niet perse vol met RGB te zitten. Voorkeur gaat naar degelijkheid en prijs/kwaliteit verhouding.
-Hoop met de PC een aantal jaartjes vooruit te kunnen en mogelijk in de toekomst te kunnen upgraden om de levensduur te verlengen.

Ga je overklokken?
Voor nu nog geen interesse in, maar mogelijk kan hier ook op geadviseerd worden.

Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik jullie advies, de setup is nu door 2 ogen bekeken en het lijkt me verstandig om het door nog meer tweakers te laten bekijken. Alvast bedankt. _/-\o_

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Waarom watercooling op je videokaart en niet op je CPU? Dan heb je wel een andere kast nodig :)

Verder is het geheugen niet of nauwelijks leverbaar; dus ik zou een andere setje bestellen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Hasjes Koeling veranderen kan ook met Arctic luchtkoeling categorie: Overclocking

let wel op dat je garantie kan komen te vervallen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hasjes
Dat had ik begrepen ja, ik vond dit filmpje wel overtuigend YouTube: Inno3D GeForce RTX 2080 Super iChill Black review Als alternatief hadden we gekeken naar:

pricewatch: Inno3D GeForce RTX 2070 Super iChill Black
pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zie echt geen voordeel, iets stiller en 10gr koeler. maar een 2070S is geen heethoofd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hasjes
Oké bedankt voor het advies. ik neem het mee in de keuzen

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
dit was de gedachte achter de keuze

Deze twee passen in het budget:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenGainward GeForce RTX 2080 Phoenix GS€ 649,-€ 649,-
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 2070 Super iChill Black€ 649,50€ 649,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.298,50

Maar de opstelling in OP kan meegenomen worden naar een upgrade voor een 2080ti of processor.

De videokaart produceert tijdens het gamen de meeste warmte, en door deze met water te koelen krijg je significante verbetering in prestaties.
Ook is hij nagenoeg onhoorbaar tijdens volle belasting, en werk je de warmte gelijk uit de kast/betere airflow voor alle componenten.

Volgens mij is het zo dat binnen Europa een fabrikant je geen garantie kan weigeren door een aftermarket koeler te gebruiken, mits je het in originele staat ter RMA aanbied.

edit: een watergekoelde 2070 super verbruikt minder stroom terwijl de prestaties op 1440p nagenoeg hetzelfde zijn met een 2080

[ Voor 3% gewijzigd door Rem_NL op 01-10-2019 19:32 ]

Pagina: 1