Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidthewizard
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05-2021
Mijn vraag
Ik heb een Netgear router een hele tijd geleden aangeschaft. Tijdens het verhuizen is er denk ik iets beschadigd met het 'power' stukje. Waar je je stroomplug in doet. de router is model R8500. Ik heb al speciaal een nieuwe lader moeten bestellen omdat deze dus best specifiek zijn. Is er ook een manier om mijn router te openen, en het stukje waar de charger in moet te vervangen? Want het voelt alsof daar een stukje mist.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Originele (Wel Amerikaanse maar deze zit aangesloten op een adapter voor Europees stroom) adapter.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-

Beste antwoord (via davidthewizard op 01-10-2019 17:31)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout (met een nick met 'thewizard' zou ik dat wel verwachten) is het niet zo moeilijk:

Router open, meestal inderdaad door wat schroeven (soms onder stickertjes verstopt) los te draaien. Dan PCB eruit en de voedingsconnector bekijken. Die lossolderen en als je niets met zelfde verbindingen met PCB en stekker hebt liggen meenemen naar lokale elektro-boer. Die heeft geheid vervangend onderdeel. Die terugsolderen en even testen voor je alles weer in elkaar schroeft.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik ken het type router niet, maar weet vrij zeker dat de bus voor de power plug vast zit gesoldeert aan je de PCB van de router. Dat is tenminste bij de meeste apparaten vandaag de dag standaard. Je kunt altijd even spieken uiteraard. Voor het openen van een router (apparaat in het algemeen) raad ik een schroevendraaier aan 8)7. Meestal zitten er ook nog schroefjes onder de rubber pootjes van het apparaat. Welke schroeven zul je echt zelf naar moeten kijken, zouden zowel normale kruiskoppen als torx schroeven kunnen zijn.

Maar als je je er niet comfortabel bij voelt is het openen van apparaten en sleutelen aan onderdelen die stroom gegeven meestal geen goed plan.

PS. een duidelijkere omschrijving wat je huidige probleem is zou fijn zijn. Ik ga er nu vanuit dat het apparaat gewoon geen stroom krijgt. En tevens wordt het volledig invullen van de pots-template die je krijgt ook altijd gewaardeerd :)

[ Voor 24% gewijzigd door n9iels op 01-10-2019 16:53 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout (met een nick met 'thewizard' zou ik dat wel verwachten) is het niet zo moeilijk:

Router open, meestal inderdaad door wat schroeven (soms onder stickertjes verstopt) los te draaien. Dan PCB eruit en de voedingsconnector bekijken. Die lossolderen en als je niets met zelfde verbindingen met PCB en stekker hebt liggen meenemen naar lokale elektro-boer. Die heeft geheid vervangend onderdeel. Die terugsolderen en even testen voor je alles weer in elkaar schroeft.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidthewizard
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-05-2021
Thanks voor de snelle reacties, amigo's.

Simpel, kort en duidelijk. Moet te doen zijn.

Bedankt!