Heeft het nut om een soundbar op een verhoging te zetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft het in verband met de geluidskwaliteit nut om een soundbar (in dit geval de Bose 700) op een verhoging te zetten? (nu staat ie gewoon op een standaard tv-meubel)

En wat is de (minimale) optimale afstand die de soundbar op de rand van een tv-meubel kan staan? of moet dit voor het beste geluid zo dicht mogelijk op het randje?

edit: nu = nut in de titeltopic :F

[ Voor 12% gewijzigd door Blaze85 op 01-10-2019 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Blaze85 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:08:
Bij deze aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:55
Blaze85 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:08:
Heeft het in verband met de geluidskwaliteit nut om een soundbar (in dit geval de Bose 700) op een verhoging te zetten? (nu staat ie gewoon op een standaard tv-meubel)

En wat is de (minimale) optimale afstand die de soundbar op de rand van een tv-meubel kan staan? of moet dit voor het beste geluid zo dicht mogelijk op het randje?

op oorhoogte heb je het beste geluid. dichtbij of verder weg moet je op je bassen letten in welke positie je het meeste hebt.

Maar sowieso met 2 losse speakers ga je veel mooier geluid bereiken dan.met die ene soundbar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Helemaal uit de beurt van het meubel zou akoestisch gezien denk ik het best zijn, maar dat is niet altijd praktisch. Dan blijven er twee opties over: direct op het meubel of een stukje eraf. Beide zijn niet optimaal. Met de geluidsprocessor in de sound bar kan de fabrikant voor één positie nog een beetje compenseren. Aan afbeeldingen op het internet te zien, heeft de fabrikant hem bedoeld om direct op het meubel te staan. Daar heeft hij de processor dus ook op afgestemd. Met deze afstemming klinkt de sound bar het best als hij direct op het meubel staat.

Verder heeft de mate waarin de sound bar naar voren of juist naar de muur (?) is geschoven ook invloed op het geluid.

Later toegevoegd: Het is me niet duidelijk wat de ADAPTiQ-functie precies doet en hoe goed het werkt. Hiermee wordt de geluidsprocessor zó ingesteld, dat hij het beste probeert te maken van elke plaatsing van de sound bar. Hierdoor maakt het minder uit waar je hem precies plaatst.

Staan er in de handleiding voorschriften hoe de sound bar geplaatst dient te worden?

[ Voor 60% gewijzigd door TBTL op 02-10-2019 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TBTL schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 08:45:
Helemaal uit de beurt van het meubel zou akoestisch gezien denk ik het best zijn, maar dat is niet altijd praktisch. Dan blijven er twee opties over: direct op het meubel of een stukje eraf. Beide zijn niet optimaal. Met de geluidsprocessor in de sound bar kan de fabrikant voor één positie nog een beetje compenseren. Aan afbeeldingen op het internet te zien, heeft de fabrikant hem bedoeld om direct op het meubel te staan. Daar heeft hij de processor dus ook op afgestemd. Met deze afstemming klinkt de sound bar het best als hij direct op het meubel staat.

Verder heeft de mate waarin de sound bar naar voren of juist naar de muur (?) is geschoven ook invloed op het geluid.

Later toegevoegd: Het is me niet duidelijk wat de ADAPTiQ-functie precies doet en hoe goed het werkt. Hiermee wordt de geluidsprocessor zó ingesteld, dat hij het beste probeert te maken van elke plaatsing van de sound bar. Hierdoor maakt het minder uit waar je hem precies plaatst.

Staan er in de handleiding voorschriften hoe de sound bar geplaatst dient te worden?
Bedankt voor de reactie, en aljooge ook!

Nee, in de handleiding stond daar inderdaad niets over, vandaar dit topic.

Waarschijnlijk neem ik toch een verhoging, kan ik de draden ook beter wegwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:35

ivan797

Student Technische Informatica

@Blaze85 Zelf heb ik een andere soundbar (sonos playbar), bij mij werd het geluid eens stuk beter toen ik deze aan de muur bevestigd had.
Dit verschilt per soundbar. Het beste kan je even experimenteren door hem aan te zetten en gewoon op een paar locaties proberen. (houd hem dan ook even tegen de muur aan en kijk of dat beter klinkt).

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Pagina: 1