Toon posts:

Asus GTX780 geeft code 43 aan.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheGamerLion
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 01-02-2020
Dag iedereen,
Dus een paar weken geleden startte mijn broer R6S en toen crashte het spel zei hij, hij startte de pc opnieuw op en ging een ander spel spelen, denkend dat het geen probleem was, hij speelde het spel en sloot het toen geen problemen. 'S Ochtends start ik mijn pc en het crashte .... ik dacht hmmm, dus ik startte het opnieuw op en ging kijken in MSI Afterburner ... vreemd geen GPU gevonden, dus ging ik naar Device Manager en hier gaan we ... CODE 43 .... nou sh * t. Ik heb geprobeerd stuurprogramma's / bètastuurprogramma's / oudere stuurprogramma's / gameklare stuurprogramma's te installeren en te verwijderen, maar geen geluk, ook geprobeerd met DDU ook geen geluk.
Dus in dit probleem:
Ik start de pc op, moederbord wordt geladen (flashscreen) en voordat ik in Windows laad, zie ik enkele witte stippen zoals de stippen die je krijgt als er iets wordt geladen, ik zal later een foto posten. Dan gaan in Windows geen problemen.
Het rare is dat de GPU draait / en de Display-kabel alleen in de kaart is gestoken, waarvan ik het display krijg, als de GPU kapot was geworden, denk ik dat ik geen display zou krijgen.

Vraag als u meer informatie nodig heeft.
Bij voorbaat bedankt.

Specs
i7 4771
GTX 780 4GB (Asus) (DVI kabel)
Asus Z87 motherboard
PSU with 850Watt (ik ga kijken voor meer details)
16gb of Ram
750GB HDD and 120GB SSD

Alle reacties

• TheGamerLion
Als ik iets fout heb gedaan of verkeerde topic graag aangeven ben nieuw hier.
Bedankt

• D-dark
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:42
Meest waarschijnlijke conclusie is een grafische kaart die aan het overlijden is.
Je kan bij een vriend zijn pc even testen of de kaart aldaar werkt en vice versa.

Witte vlekken zijn meestal geheugen van de grafische kaart gerelateerd die slechter wordt.

Dat je in windows en bij opstarten nog wel beeld hebt komt omdat de grafische kaart dan terugklokt naar lagere snelheden en 2D stand. Bij spellen gaat het dan mis doordat dan volledige snelheid gevraagd wordt.

• TheGamerLion
Bedankt.

• TheGamerLion
Ik zal kijken of ik een filmpje kan sturen van de opstarting.

[Voor 3% gewijzigd door TheGamerLion op 01-10-2019 18:35]

• paaltjuh
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06-08 15:01
TheGamerLion schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:52:
Dag iedereen,
Dus een paar weken geleden startte mijn broer R6S en toen crashte het spel zei hij, hij startte de pc opnieuw op en ging een ander spel spelen, denkend dat het geen probleem was, hij speelde het spel en sloot het toen geen problemen. 'S Ochtends start ik mijn pc en het crashte .... ik dacht hmmm, dus ik startte het opnieuw op en ging kijken in MSI Afterburner ... vreemd geen GPU gevonden, dus ging ik naar Device Manager en hier gaan we ... CODE 43 .... nou sh * t. Ik heb geprobeerd stuurprogramma's / bètastuurprogramma's / oudere stuurprogramma's / gameklare stuurprogramma's te installeren en te verwijderen, maar geen geluk, ook geprobeerd met DDU ook geen geluk.
Dus in dit probleem:
Ik start de pc op, moederbord wordt geladen (flashscreen) en voordat ik in Windows laad, zie ik enkele witte stippen zoals de stippen die je krijgt als er iets wordt geladen, ik zal later een foto posten. Dan gaan in Windows geen problemen.
Het rare is dat de GPU draait / en de Display-kabel alleen in de kaart is gestoken, waarvan ik het display krijg, als de GPU kapot was geworden, denk ik dat ik geen display zou krijgen.

Vraag als u meer informatie nodig heeft.
Bij voorbaat bedankt.

Specs
i7 4771
GTX 780 4GB (Asus) (DVI kabel)
Asus Z87 motherboard
PSU with 850Watt (ik ga kijken voor meer details)
16gb of Ram
750GB HDD and 120GB SSD
Ik had dit probleem ook afgelopen 2 weken en heb het zojuist opgelost door mijn grafische kaart 10 minuten te bakken op 175 graden in de oven. Het klinkt bizar maar werkt echt. kaart weer in elkaar gezet en code 43 is weg. aller nieuwste drivers geinstalleerd en gaan. ( ik heb een gtx780ti)

hier staat uitgelegd hoe en wat:
https://forums.evga.com/g...ems-code-43-m2621927.aspx

• sj0nsj44k
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-11 12:57
Ik had dit helaas ook een paar weken geleden. Die ovenmethode kan je proberen, in het ergste geval haalt het niks uit.

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:54

Thomg

Aww yiss

paaltjuh schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:16:
[...]
Ik had dit probleem ook afgelopen 2 weken en heb het zojuist opgelost door mijn grafische kaart 10 minuten te bakken op 175 graden in de oven.
Oven bakken van gpus is vaak eerder uitstel van executie dan daadwerkelijk een oplossing. Mogelijk dat je er nog even mee door kan, maar ik zou stiekem toch wel kijken naar een andere ;w

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 03-12 18:29

Nemesizz

Untouchable

Bakken is een tijdelijk lapmiddel inderdaad.

Leuk om even uit te zingen tot een vervanger binnen is, maar betrouwbaar is het niet.
En onderdelen zoals elco's gaan drastisch achteruit qua levensduur (worden 'gerate' op een bepaalde levensduur op maximaal 105ºC als je goeie hebt, als je een kaart in een oven stopt op 175 of 200ºC gaat die verwachte levensduur heel hard achteruit).

Ten tijde van de GeForce 8000 serie leuk lapmiddel om je kaart even in leven te houden, of bij een spelconsole om het ding lang genoeg in leven te houden om een backup van je savegames te maken, maar voor de rest is het vroeg of laat (meestal vroeg) over en uit.

Geld overigens niet alleen voor videokaart, heb zelf ook andere dingen tijdelijk kunnen fixen met een oven (t-con van een monitor bijvoorbeeld), maar ook daar is het na een tijdje gewoon weer over en uit.

• paaltjuh
Ik ben vooral blij dat mijn kaart het weer doet. Hij is al een jaar of 7 oud en draait weer alsof hij nieuw is.

• paaltjuh
3.5 maand later is het weer tijd om mijn grafische kaart te bakken. Ik hoop dat het nog 1 keer lukt en ik er nog een maand op kan gamen en hem kan vervangen voor een nvidia 3000 serie.

• PEBKAC
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 20:08
paaltjuh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:15:
3.5 maand later is het weer tijd om mijn grafische kaart te bakken. Ik hoop dat het nog 1 keer lukt en ik er nog een maand op kan gamen en hem kan vervangen voor een nvidia 3000 serie.
Of je stopt er tijdelijk even een andere kaart in zoals een R9 290 / GTX 970 die je later weer verkoopt.

• paaltjuh
En ik heb weer een potje kunnen gamen na het bakken. Nu maar hopen dat nvidia opschiet met de release van the next generation.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:36

nelizmastr

Goed wies kapot

paaltjuh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:06:
En ik heb weer een potje kunnen gamen na het bakken. Nu maar hopen dat nvidia opschiet met de release van the next generation.
Reken op oktober. Wil je het eerder, idd tijdelijk een andere kaart regelen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee