Beste Tweakers,
Ik heb een redelijk lang verhaal.
Ik ben een netwerk/systeem/applicatie beheerder met een droom om te ondernemen.
Vorig jaar heb ik me eigen eindelijk zover gekregen om bij de werkgever de volgende vraag te stellen:
Mag ik me eigen webshop beginnen.
Het antwoord was een kort maar krachtige nee.
Ook mijn contract verbied commerciële bijverdiensten.
Hierdoor ben ik zwaar gedemotiveerd geraakt, zoals je je eigen kan voorstellen.
Zo erg dat ik het misschien wel niet meer zie zitten om hier te blijven werken. (ik slaap slecht, ik pieker de hele dag. en kom met de dag slechter uit bed)
Ik heb er aan gedacht om achter de rug om van mijn werkgever dit toch te doen.
Echter is dit heel riskant en kan ik me een eventueel ontslag niet veroorloven.
Nu heb ik een vriend zover gekregen om het op zijn naam te zetten.
Echter is dit ook met risico's.
Dus zou ik graag willen dat mijn naam ook op papier komt.
Misschien niet als werknemer maar als eventuele investeerder om het verbod van mijn werkgever te omzeilen.
Ik heb er aan gedacht om een andere baan te zoeken, maar ik zit vast aan een studie overeenkomst.
Door dit zal ik nog 2 jaar moeten werken voor deze werkgever. (maar ik houd 2 jaar echt niet meer vol)
Wat mijn vraag dus is: Hoe zouden jullie omgaan met mijn situatie?
Welke opties zijn er allemaal om een bedrijf te realiseren op naam van mijn maat?
ik zit de laatste tijd echt niet goed in mijn vel en wil graag hulp met deze kwestie
Ik wist ook niet waar ik dit het beste kon posten dus mocht het de verkeerde plek zijn voel je vrij om de topic te verplaatsen.
Ik heb een redelijk lang verhaal.
Ik ben een netwerk/systeem/applicatie beheerder met een droom om te ondernemen.
Vorig jaar heb ik me eigen eindelijk zover gekregen om bij de werkgever de volgende vraag te stellen:
Mag ik me eigen webshop beginnen.
Het antwoord was een kort maar krachtige nee.
Ook mijn contract verbied commerciële bijverdiensten.
Hierdoor ben ik zwaar gedemotiveerd geraakt, zoals je je eigen kan voorstellen.
Zo erg dat ik het misschien wel niet meer zie zitten om hier te blijven werken. (ik slaap slecht, ik pieker de hele dag. en kom met de dag slechter uit bed)
Ik heb er aan gedacht om achter de rug om van mijn werkgever dit toch te doen.
Echter is dit heel riskant en kan ik me een eventueel ontslag niet veroorloven.
Nu heb ik een vriend zover gekregen om het op zijn naam te zetten.
Echter is dit ook met risico's.
Dus zou ik graag willen dat mijn naam ook op papier komt.
Misschien niet als werknemer maar als eventuele investeerder om het verbod van mijn werkgever te omzeilen.
Ik heb er aan gedacht om een andere baan te zoeken, maar ik zit vast aan een studie overeenkomst.
Door dit zal ik nog 2 jaar moeten werken voor deze werkgever. (maar ik houd 2 jaar echt niet meer vol)
Wat mijn vraag dus is: Hoe zouden jullie omgaan met mijn situatie?
Welke opties zijn er allemaal om een bedrijf te realiseren op naam van mijn maat?
ik zit de laatste tijd echt niet goed in mijn vel en wil graag hulp met deze kwestie
Ik wist ook niet waar ik dit het beste kon posten dus mocht het de verkeerde plek zijn voel je vrij om de topic te verplaatsen.
[ Voor 8% gewijzigd door TechBundy op 03-10-2019 19:24 ]