Toon posts:

Waarde kopiëren uit een cel + ">" toevoegen via formule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Is het mogelijk om een waarde uit een cel te kopiëren en daarbij ">" toe te voegen via een formule?
Bijvoorbeeld in cel A1 staat 0,5. In cel A2 wil ik graag ">0,5" via een formule.

Reden van deze vraag is dat ik bij de functie SOMMEN.ALS niet weet hoe ik groter dan in het criteria verwerk met een cel verwijzing. Enkel bij groter dan een vaste waarde tussen aanhalingstekens krijg ik het juiste antwoord.

Hoor graag.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-10-2019 12:57)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Reptile209

- gers -

Je kan het samenvoegen met de &-operator: ="<"&A1 levert je gewenste uitkomst met de waarde van cel A1. Dat kan je in een hulpkolom doen, zoals je al had bedacht, of direct in de formule die je nodig hebt (dan zonder de =). :)

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En omdat jij hier alleen maar vragen stelt die ooit met Excel begon, moeten wij maar weten wat jij precies gebruikt? ;)

Als je '>' toevoegt aan de waarde, zal het type veranderen naar Tekst. Lijkt me niet dat dat is wat je zoekt. Maar laat gewoon even zien wat je nu precies hebt en wat je wilt bereiken.

offtopic:
@Verwijderd Kom je ook zelf eens wat toevoegen in plaats van alleen maar te 'halen'? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast iets tussen waar jij wat over weet of waar je een mening over hebt. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 01-10-2019 12:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:25:
En omdat jij hier alleen maar vragen stelt die ooit met Excel begon, moeten wij maar weten wat jij precies gebruikt? ;)

Als je '>' toevoegt aan de waarde, zal het type veranderen naar Tekst. Lijkt me niet dat dat is wat je zoekt. Maar laat gewoon even zien wat je nu precies hebt en wat je wilt bereiken.

offtopic:
@Verwijderd Kom je ook zelf eens wat toevoegen in plaats van alleen maar te 'halen'? Kijk bijvoorbeeld eens tussen de Actieve Topics, daar staat vast iets tussen waar jij wat over weet of waar je een mening over hebt. :)
Dag Evanescent,

Excuus, het gaat om de volgende formule in Excel 2010 NL.

Het gaat om de volgende formule: =SOMMEN.ALS(D:D;I:I;">L5";I:I;"<M5")

De uitkomst die ik zoek moet zijn het totaal van kolom D als deze groter is dan L5 en kleiner dan M5.
Zoals je begrijpt staan in L5 en M5 de waardes. Zodra ik deze waardes toevoeg in de formule krijg ik de juiste uitkomst. Echter omdat deze waardes gaan veranderen in de toekomst door het toevoegen van gegevens wil ik de formule vastpinnen op de cellen met de waardes.

(Wanneer in L5 staat >0,5 en M5 <3,0 krijg ik ook de juiste uitkomst)

Hoop dat je me kunt helpen.

Groet,

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:29

Reptile209

- gers -

Je kan het samenvoegen met de &-operator: ="<"&A1 levert je gewenste uitkomst met de waarde van cel A1. Dat kan je in een hulpkolom doen, zoals je al had bedacht, of direct in de formule die je nodig hebt (dan zonder de =). :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:51:
Beste Reptile209,

Top! Werkt perfect!

Thanks