Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

120V US apparatuur werkt op 240V zonder converter...... kan

Pagina: 1
Acties:

• falcon186
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-10 14:00
Ik heb iets heel dom gedaan maar het lijkt schijnbaar te werken:
ik kocht op Amazon dit apparaat:
https://www.amazon.com/In...ic-Pressure/dp/B0777XQ4S8
Natuurlijk wist ik dat het enkel geschikt was voor een amerikaans netwerk van 120V. Toen ik het toestel kreeg geleverd zei een vriend: "steek gewoon een kabel met europese stekker in het toestel en dat zal werken." oude voeding van pc genomen en er in gepropt.
Achteraf bekeken best een dom idee want ik zou het gewoon kapot hebben kunnen branden. Maar het schijnt gewoon te werken. Kan dit of bestaat de kans dat het over een week toch kapot is? Ik heb er al succesvol mee kunnen koken.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:05
Waarschijnlijk zit er een geschakelde voeding in die met een voltage van tussen de 100 en 240 volt overweg kan, net als bijvoorbeeld de meeste laptopvoedingen.
Maak eens een foto van de voeding / het typeplaatje?

[ Voor 12% gewijzigd door Schumaster op 01-10-2019 11:13 ]

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ze zeggen zelf vrij expliciet dat het niet kan:
https://instantpot.com/po...fore-you-buy/#toggle-id-5
The US/Canada Instant Pot models are designed to work only with 110~120v. It will not work with a 220v. Instant Pot has 220~240v model(s) available for sale. Please see www.instantpot.co.uk or on amazon.co.uk.
oude voeding van pc genomen en er in gepropt.
Ik neem aan dat je hier kabel bedoeld?

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De fabrikant zelf waarschuwt nadrukkelijk:

https://instantpot.com/portfolio-item/before-you-buy/

The US/Canada Instant Pot models are designed to work only with 110~120v. It will not work with a 220v. Instant Pot has 220~240v model(s) available for sale. Please see www.instantpot.co.uk or on amazon.co.uk.

:|

Mooie Plaatjes   

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

Kan je anders het type plaatje van het apparaat laten zien waar de stroomeisen enzo op staan ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 23:31
In mijn ervaring vind je geschakelde voedingen - die wel vrijwel altijd 110-240 V aankunnen - maar *zelden* in apparaten die een flink vermogen trekken. Tot ~100W ofzo zie je ze vaak, daarboven wordt het snel zeldzamer.

Een 'pressure cooker' zal vast 500-1000W trekken, misschien wel meer (zie typeplaatje); dus dan is het waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid dat dat ding werkt. En nog altijd heel is. En er nog geen brand is uitgebroken... :X

• falcon186
ok, bedankt voor de reacties....... ga ik toch maar een europees model kopen....

• falcon186
misschien nog een domme vraag: Wat als ik de originele kabel gebruik en er zo een omvormplugje op plaats? Heb zo een reisstekker die alle soorten stopcontacten kan omvormen..... is dat veilig?

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 23:31
Wat als ik de originele kabel gebruik en er zo een omvormplugje op plaats?
Bedenk dat zo'n omvormplugje niks anders doet dan de vorm van de metalen pootjes veranderen; van het platte amerikaanse model naar de ronde pinnetjes die we hier hebben. Dat verandert helemaal niets aan de spanning...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

falcon186 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:51:
misschien nog een domme vraag: Wat als ik de originele kabel gebruik en er zo een omvormplugje op plaats? Heb zo een reisstekker die alle soorten stopcontacten kan omvormen..... is dat veilig?
Die reisstekker zorgt enkel voor dat de stekker fysiek past, dat is geen omvormer die de spanning en frequentie aanpast.
BartS12 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:34:
In mijn ervaring vind je geschakelde voedingen - die wel vrijwel altijd 110-240 V aankunnen - maar *zelden* in apparaten die een flink vermogen trekken. Tot ~100W ofzo zie je ze vaak, daarboven wordt het snel zeldzamer.

Een 'pressure cooker' zal vast 500-1000W trekken, misschien wel meer (zie typeplaatje); dus dan is het waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid dat dat ding werkt. En nog altijd heel is. En er nog geen brand is uitgebroken... :X
Best kans dat er wel een universele geschakelde voeding in zit, maar enkel voor de regelelektronica. En dat dus enkel het verwarmingselement de directe netspanning voor zijn kiezen krijgt. Verwarmingselement trekt dan door de hogere spanning meer vermogen dan bedoeld, dus is je pan sneller warm. Best kans dat dat nog wel min of meer goed gaat, omdat dat element waarschijnlijk gewoon door een thermostaat geregeld wordt, maar gewoon een Europees model scoren lijkt me veiliger.

[ Voor 55% gewijzigd door Orion84 op 01-10-2019 13:10 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• falcon186
kunnen jullie er eentje aanraden die de opdracht wel goed kan uitvoeren? coolblue, bol.com.... sorry voor de domme vragen :D

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat bedoel je met "eentje die de opdracht wel goed kan uitvoeren"? Een omvormer? Of een andere cooker? Wat heb je zelf al gezocht en gevonden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hoe moeilijk kan het zijn... O-)

Er staat letterlijk op de website:

Yes, we produce a 220~240v Instant Pot models for the UK market. If you live in EU countries, you can purchase from instantpot.co.uk or amazon.co.uk.

Dus i.p.v. amazon.com gebruik je .co.uk of desnoods .de...

Dit is trouwens ook wel een grappige opmerking:
Instant Pot is designed by Canadians specifically for North American consumers. It is manufactured in China.

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 01-10-2019 13:24 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1