6.11 drivers rocken in openGL, HyperZ?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik kan iedereen aanraden deze te proberen, ze hebben bij (Prophet2) nogal een een flinke glimlach op m'n faceje getoverd.
M'n q3 framerates gingen van 53 met 5.22 naar 63 fps met 6.11, ik dacht eerst dat kan niet, alle rek is er al lang uit, vervolgens ben ik gaan kijken of alle details nog wel op het maximum stonden, ja dus, echt ongeloofelijk!
Er zitten nog wel een paar minpuntjes aan, sommige mappen hebben last van clipping achtige tex.verstoringen.
In HeavyMetal FAKK2 heb ik nog wel problemen, de omgeving wordt dan alleen van dichtbij weergegeven, de rest is verdwenen.
Daarom heb ik een vaag vermoeden dat Nvidia met HyperZ-achtige technieken bezig is, waar moet anders die (grote) performance verbetering vandaan komen?
Verder werken de coolbits bestanden weer bij mij, dus powerstrip of vastzitten aan de manufacturers drivers is er niet meer bij.
Het 60 Hz probleem is ook verdwenen, dus handmatig refreshen hoeft niet meer, voorzover anderen hier last van hebben
In d3d geen verbetering wat betetreft Deus Ex en UT, 3dMark2000 nog niet getest, games boeien mij uiteraard het meest.
Oja, oneder d3d is het aanvinkvakje anisotropic flitering verdwenen
Zoiah, heb jij misschien al een oplossing voor HeavyFakk2?

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Interessant! Volgens mij is HyperZ wel hardwarematig en kan niet zomaar in software (efficient) toegepast worden ... zou het niet kunnen dat je nu een 16-bit z-buffer kunt gebruiken in 32-bit kleur (net zoals bij de MX) .. ? Kun je zien in Quake3 (alsof jij da niet weet ;)).

PC Specs

• Bomberman
Oh en in D3D heeft toch nooit een option 'anisotropic filtering' gezeten (wel 8-tap anisotropic bij automatische mipmaps ... ) !?

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Nee daar ben ik zo zo in thuis, ik weet wel dat je 16 en 24 of zefs 32 bits z-buffering hebt.
Dit heeft toch met de diepte detailweergave te maken, waarin dan met een lagere z-buffer minder detail weergegeven wordt?
Hoe check je wat unabled is in q3, mbv q3config.ini in notepad?

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja ik bedoel 8-tap bij de mipmap methode :)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Waar je je beeldinstellingen veranderd kun je ook kiezen voor driver info oid .. daar staat dan de kleur / z-buffer / stencil-buffer diepte ...

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Aha, nou er staat 24 bits z-buffer bij 32 bits kleur en 8 bits stencil :) , dus dat is het ook niet :)

Niet op voorraad.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
Huh 6.11 drivers??? zijn die van nvidia???
Ik neem aan van niet , of ik loop alweer achter :-((((

• Bomberman
Ja die zijn van nVidia ... hier kun je 'em downloaden :):

http://www.3dchipset.com/beta/nvidia/611/win9x.html

PC Specs

• Carel
Yep, ik had ze al gevonden, maar in d3d vind ik het vaag.
Ik kan niet meer 8 tap anstopic aanzetten, en als ik dat dus niet kan gaat UT altijd vaag lopen langzaam/snellangzaam/snel (niet in fps).
Maar als ik dan weer dynamic lightning uitzet in UT is dat vage weg, maar is het minder mooi.
Hoe ga ik dit goedkrijgen???
Oja in 3dm2000 ga ik van 6995 punten naar 6581???? das best een verschil, volgens mij staat er iets niet goed ergens, (FSAA staat al uit)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja in d3d is er wat achteruitgang met 3dmark2K en standaard staat vsyn. aan, vandaar misschien wat minder fps.
Volgens Matt Burris van 3dgpu, zijn deze drivers meer geoptimaliseerd voor de MX en staan we voor een major driverupdate te wachten op maandag, dus dat belooft nog wat.
Ik heb ze zelf er weer afgeflikkerd omdat ik momenteel HeavyMetal FAKK2 bezig ben, das het enige spel met problemen met deze drivers, SOF, Startrek EliteForce lopen like a dream (demo dan).

Niet op voorraad.

Verwijderd

De 6.11 heeft als nieuwe functie voor de MX Twin-view alleen werkt t niet :(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:45
Ik heb zojuist andere VIA drivers geïnstalleerd en heb bij de installatie 'AGP turbo mode' ofzo aangevinkt.
resultaat:
Q1: van 240 -> 330 fps
Q2: van 140 -> 200 fps
Q3: van 80 -> 95 fps

(TB 800, Asus A7V, 256 mb ram, Geforce2 64mb, det. 5.33 WinME...blabla)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
offtopic, hoe bevalt de Radeon Bomberman?

Niet op voorraad.

• Bomberman
Hij is vandaag verstuurd, dus die krijg ik als het goed is maandag ... ik laat het dan wel horen :).

PC Specs

• Bomberman
WoW! Ik heb die 6.11's ook ff geprobeerd ... in 1024*768*32 met alles gemaxxed en anisotropic texture filtering: 83,7 FPS (Demo001)!!! Das met m'n Elsa Gladiac 32MB en Athlon 800. Das bij mij ook een speedincrease van 10FPS :). In welke maps heb je trouwens last van die clipping-errors? Ik zie ze alleen in 16-bit, maar da gebruik is toch niet.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bizar he, ik heb die artifacts/clipping voorlopig alleen in Q3DM10, The Nameles Place, gezien.
Dit moet haast wel tilerendering of iets dergelijks zijn.
Je zou toch zeggen dat CPU optimalisatie alleen in de lagere reso's merkbaar moeten zijn.
Op een 1 of andere manier hebben ze bandbreedte en/of fillrate besparende technieken gebruikt als je het mij vraagt, damn, wat ben ik nieuwsgierig wat Nvidia maandag te vertellen heeft.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Ik heb ff gekeken .. idd dat plafond ziet er niet helemaal gezond uit ;). We wachten af ... weet jij trouwens of ze na die 'mededeling' ook meteen officiele drivers uitbrengen (zal wel niet)?

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Zeker weten doe ik het niet, maar ik heb een heel sterk vermoeden, als je een beetje tussen de regels doorleest op het forum van 3dgpu.
Misschien zijn het de 6.16 wel die er zo meteen aankomen :)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Op zoiah's driverwebsite staat zo meteen 6.16 :)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Ja ik las het net op de 3DGPU forum ... shit dan wordt het dadelijk toch nog een moeilijke keuze tussen GTS en Radeon :).

PC Specs

• Bomberman
Ik heb net 6.16 geinstalleerd .. nu 84,5FPS en het plafond in Q3DM10 is gefixed :). Op Zoiah's site staat dat dit de drivers zijn die maandag officieel uitkomen. Jouw resultaten ... ?

PC Specs

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
hmm doen deze drivers veel voor mijn geforce 256? (3dprophet se 32 mb)

ik heb een tijdje geleden 5.22 en een paar lager geprobeerd maar de zooi liep meteen vast. dus voordat ik dit weer probeer, hebben die nieuwe drivers zin voor een normale geforce?

• Bomberman
Ik heb van zowel mensen met een DDR als een SDR Geforce 1 gelezen dat ook zij snelheids verbeteringen zagen ... en zoals met alle nVidia drivers zouden ze voor alle chips geschikt moeten zijn.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Sorry Bomberman, ik stap altijd op zaterdagavond, ik ga morgen 6.16 eens bekijken.. :)

Niet op voorraad.

• Carel
En waar vind ik dan 6.16, op 3dchipset zeggen ze alleen maar dat ie er is.
Hopelijk lost dit mij UT probleem op, want als ik online op iemand schiet staat dat manetje er niet meer ondanks goede ping. Op een 1 of andere manier heb ik met de bots/speler een vertaging van 1 sec terwijl ik wel direct mijn kogergaten ag enzo en hun bloed, alleen zijn hadden nergens last van omdat je alweer een paar meter verderop waren.
Had ik effe in een clanmatch -3 punten, dat is zwaar kut:-((((
Oja en ik heb een maxfps van 40 die ik niet kan verhelpen.

• Bomberman
Je kunt ze vinden op Zoiah's Site:

http://zoiah.m3dzone.com

Ik heb ze d'r weer afgegooid .. kreeg crashes in 3DMark2000 en UT :(. Ik gebruik nu weer de 5.33's. Btw, score van -3? LoL :).

PC Specs

• Carel
Ik heb nu de 6.16 drivers draaien , die zijn vet veel sneller in d3d als de 6.11 die echt zwaar bagger was met UT en 3dmark.
Met nu de standaard geklokte GF2 haal ik 7125 3dmarks.
In de Q3 met alles aan en 32 bit op 1024 haal ik 90.2 fps gemiddeld, das ook een stuk beter, met de 6.11 haalde ik 86 en met 5.16 haalde ik 82.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb ze er ook op staan, ze zijn even snel als 6.11 bij mij, en HeavyMetal FAKK2 draait goed zonder clipping errors evenals de The nameless Place in Q3 :)

Niet op voorraad.

• Carel
Hee edward, hoe ziet dat FAKK2 eruit????
En wat voor soort gameplay is het ???
Eeen soort (tombraider/unreal)????

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
FAKK2 is idd een soort mix van Tombraider, Drakan en zelfs een beetje MDK2, dus ook 3-person, maar veel meer wapens en actie.
Mocht je een aureal geluidskaart hebben A3d roeleert weer hevig in dit spel :)
Grafisch ook schitterend en met de 6.16 drivers loopt hij natuurlijk uitstekend op een GeForce net als de meeste andereQ3 engine based games.

Niet op voorraad.

• Carel
Is het niet d3d???? de screenshots zien er echt UT/Turok2 achtig uit in d3d.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Nee openGL, het spel heeft veel levelvariatie, dus het is maar net welke screenshots je gezien hebt, ik vind het echt een aanrader.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Tis een OpenGL game ... ik heb net die demo gespeeld, echt een dikke vette game :)! Je kan de demo downloaden op o.a. http://www.3dfiles.com .

PC Specs

• Bomberman
Edward (of iemand anders), weet jij hoe je VSync aan kan krijgen bij Heavy Metal F.a.k.k. 2? De settings van nVidia halen namelijk niets uit (wel in Q3A trouwens). In het config.cfg of het autoexec.cfg van Fakk2 zelf kun je ook niet 'swapinterval' op 1 zetten oid, die setting staat er (net zoals vele andere die Q3A en Elite Force wel hebben) niet in ... enig idee?

PC Specs

Pagina: 1