[aankoopadvies] Receiver met multiroom of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Ik zoek een?
Een oplossing om 2 ruimtes te voorzien van audio, iets wat betaalbaar is.
Ik vraag me af of een receiver nog iets van vandaag is, of ik beter naar andere oplossingen zoek?.

Wat is je budget?
1000€, maar indien het met minder kan is het beter

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb 2 ruimtes die ik graag van geluid wil voorzien:

Ruimte 1: zitkamer
Ik heb luidspreker aansluitingen voorzien achter het tv meubel.
Dit zowel vooraan (tv kant) als achteraan (zitbank) en voor beide kanten zowel tegen het plafond als laag tegen de grond

Over deze luidsprekers wil ik graag het volgende laten gaan:

- TV decoder
- Playstation
- Barebone

Ruimte 2:badkamer
Heeft 2 bekabelde speakers in het plafond
Deze aansluitingen komen ook toe daar waar de TV hangt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op de website van Coolblue heb ik al een aantal receivers gevonden met multiroom ondersteuning.

Maar ik weet niet of receivers (in tijden van vb Sonos) nog iets van deze tijd is en future proof is (voor zover dat kan in dat wereldje).

Welke vragen heb je hier nog over?
Iemand die me op weg kan helpen om in de juiste richting te kijken om een goede audio oplossing te vinden voor mijn situatie.

alvast bedankt!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Is de duizend euro budget voor alleen de aansturing of ook de speakers die in de zitkamer moeten komen?

In principe gaat een receiver met Zone 2 doen wat jij wilt. Let alleen op één ding, wat er door kan worden gestuurd naar Zone 2. Niet elke serie/model kan alle inputs doorsturen naar Zone 2. Over het algemeen zie je drie gradaties: alleen analoge ingangen en netwerk voor de lagere series, serie hoger voegt daar ondersteuning voor S/PDIF bij en als laatste heb je dan receivers die alles door kunnen zetten. Niet elk merk voert dese beperking nog, ik geloof dat Denon met de laatste serie dit niet meer heeft. Om het zeker te weten zal je elke handleiding door moeten lezen en dan nog staat het soms alleen in de kleine lettertjes bij de Trouble Shooting. Je zal namelijk niet de eerste zijn die zich hier op verkijkt.

Er zijn ook zeker andere opties. Neem bijvoorbeeld een Sonos Connect om de badkamer mee aan te sturen. Alleen durf ik niet te zeggen hoe dat werkt met andere bronnen. Wat wil je ten gehore brengen in de badkamer? Bronnen die in de zitkamer aanwezig zijn of alleen Spotify?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
Wel ik dacht in de badkamer gewoon muziek te kunnen afspelen via een receiver (waaraan vb ook een nas met muziek hangt)

Vandaar mijn opzet om dan centraal in huis de receiver te hebben die alles aanstuurt, hoofdzakelijk alles rond de tv en in de 2e plaats muziek in de badkamer voor een relax momentje :-)