Goedemorgen, ik heb van een vriend die bij Apple support heeft gewerkt een refurbished MacBook Pro late-2013 aangeboden gekregen voor €410,-. Deze heeft hij zelf opgeknapt, dus zonder garantie, maar verder helemaal volgens Apple procedures en dus met zijn eigen ervaren kennis en kunde. Nu is mijn vraag of deze €410,- goed besteed zou zijn, of dat ik voor hetzelfde geld een betere nieuwe laptop zou kunnen krijgen. Apple valt dan af, wat voor mij ook geen must is. Wellicht kan ik voor een nieuwe het budget wel wat oprekken naar €500,- maar ook echt niet meer.
Wat ga je met je laptop doen? Thuis gebruik vooral op schoot op de bank (Football Manager, internetten, boekhouding van een stichting en een bedrijf waar ik dat voor doe), met name voor Football Manager is een goeie processor en werkgeheugen van invloed.
Wat is je budget? €410,- voor die MacBook, nieuw zou ik max €500,- willen uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Nee, niet vaak. Meestal op de bank op schoot of aan de keukentafel. Draagbaarheid en accu zijn dus niet zo belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Merk vind ik niet zo belangrijk, al heb ik door de Aldi-tijd van Medion daar een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Een prettig touchpad vind ik wel belangrijk, aangezien ik met de laptop op schoot geen muis gebruik.
De Apple heeft volgens mijn vriend de volgende specs:
- MacBook Pro 13,3" Retina late-2013
- 16 GB gebheugen
- 256 GB opslag (is dat een SSD?)
- Typenummer C02LM20RFW04 (matig handschrift, er kan iets anders staan
)
- Accu cycles 223
Via de nieuwe laptop best buy guide lijkt me de Asus Vivobook 15 A512FA-BQ113T wel iets. De aanbevolen HP lijkt me niets vanwege met name het touchpad, op schoot vind ik een goed touchpad wel belangrijk.
Alvast bedankt voor jullie advies.
Wat ga je met je laptop doen? Thuis gebruik vooral op schoot op de bank (Football Manager, internetten, boekhouding van een stichting en een bedrijf waar ik dat voor doe), met name voor Football Manager is een goeie processor en werkgeheugen van invloed.
Wat is je budget? €410,- voor die MacBook, nieuw zou ik max €500,- willen uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Nee, niet vaak. Meestal op de bank op schoot of aan de keukentafel. Draagbaarheid en accu zijn dus niet zo belangrijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Merk vind ik niet zo belangrijk, al heb ik door de Aldi-tijd van Medion daar een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Een prettig touchpad vind ik wel belangrijk, aangezien ik met de laptop op schoot geen muis gebruik.
De Apple heeft volgens mijn vriend de volgende specs:
- MacBook Pro 13,3" Retina late-2013
- 16 GB gebheugen
- 256 GB opslag (is dat een SSD?)
- Typenummer C02LM20RFW04 (matig handschrift, er kan iets anders staan
- Accu cycles 223
Via de nieuwe laptop best buy guide lijkt me de Asus Vivobook 15 A512FA-BQ113T wel iets. De aanbevolen HP lijkt me niets vanwege met name het touchpad, op schoot vind ik een goed touchpad wel belangrijk.
Alvast bedankt voor jullie advies.