Vreemde resultaten van de site Internet.nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesbessels
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-07-2021
Er zijn bij ons een paar business analysten bezig om de kwaliteit van de verschillende websites te testen. Dit doen ze met behulp van de overheidswebsite INTERNET.NL
Die geeft echter (vind ik) nogal vreemde resultaten. Bijvoorbeeld, KPN.COM en WWW.KPN.COM resolven allebei naar https://www.kpn.com
Ze krijgen allebei alleen een heel verschillende score met verschillende problemen.

Een niet bruikbare site (internet.nl) denk ik dan maar zijn er meer mensen die hier tegen aan gelopen zijn?

Dank

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar héb je het over? Wat bedoel jij met 'resolven', want dat is normaal een DNS-term. Bedoel jij redirecten?

Wat is je probleem met https://internet.nl/? Wat voor 'vreemde resultaten' zie jij dan?

Misschien moet je het gewoon in jouw woorden proberen uit te leggen, in plaats van jargon, want dat maakt het voor ons misschien wat makkelijker om te vertalen. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 15:12
Verschil kan prima, er zijn meerdere constructies te bedenken waarbij een domein mét en zonder www door verschillende servers wordt afgehandeld door bijvoorbeeld legacy systemen. Wij hanteren ook internet.nl voor de globale controle. Het zijn overigens allemaal checks die je ook gewoon zelf kan doen via de terminal, zoals DNSSEC, IPv6 en HSTS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Wat wil je nu precies weten? Of andere mensen internet.nl ook onbruikbaar vinden? Mijn enige ervaring met die site is dat er dusdanig veel technische informatie wordt gegeven dat de gemiddelde eindgebruiker niet weet hoe dit geinterpreteerd moet worden en wat er wel/niet belangrijk is.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

driesbessels schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:45:
Ze krijgen allebei alleen een heel verschillende score met verschillende problemen.
Testen ze dan überhaupt hetzelfde?
En wat is er vreemd aan de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:18
Waarom laat je het niet over aan de business analisten? Die zouden toch moeten weten waar ze mee bezig zijn?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel je aan de score die jouw website(s) gekregen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
lijkt me vrij duidelijk wat TS bedoeld..

Waarom geven de sites:

www.kpn.com

en

https://www.kpn.com

totaal verschillende scores op bepaalde onderdelen die weinig met de HTTPS delen te maken hebben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, hier de directe links naar de resultaten. Zoek de verschillen. De host is al anders, dus zo vreemd is het niet dat er verschillen zijn. Maar de vraag is wat @driesbessels zich voor zorgen maakt. Ik neem aan dat hij (www.)kpn.com niet beheert.

Dus wat is de aard van de vraag?

https://internet.nl/site/kpn.com/616738/
https://internet.nl/site/www.kpn.com/616739/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
... ik ga er nog 1x op antwoorden;

hij vraagt hoe betrouwbaar deze dan is als er verschillende resultaten zijn, en of dit effect heeft op de websites die hij/zijn collega's beheren.

Echt zo lastig is het niet, eigenwijs zijn help je niemand mee.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
KPN heeft dus een redirect van kpn.com naar www.kpn.com en die staat blijkbaar op een andere server dan de KPN-website zelf. Die servers hebben een verschillende configuratie (mogelijk omdat ze verschillende software gebruiken), en dat is wat wij hier zien.

Waarschijnlijk zit er achter het IP-adres 145.7.170.7 een router die de verzoeken naar verschillende webservers stuurt.

[ Voor 7% gewijzigd door AlbertJP op 01-10-2019 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@corset Het zijn twee verschillende servers (kpn.com en www.kpn.com), dus het is logisch (of in ieder geval voor de hand liggend) dat de configuratie anders is. De stelling van @driesbessels dat internet.nl dús onbetrouwbaar is, klopt dus niet. Misschien dat mijn irritatie dat ie na z'n post (nog) niks meer van zich laat horen (is al een keer eerder voorgekomen) en dat ie tegen zaken aan loopt te schoppen terwijl ie zelf niet goed genoeg oplet, mij wat 'eigenwijs' doet overkomen. :)

Maar om antwoord op jouw vraag namens TS terug te komen: Ik heb geen reden om aan te nemen dat het resultaat van internet.nl niet betrouwbaar is. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zullen we de discussie hier even stoppen en wachten op reactie van @driesbessels ?
Pagina: 1