Afbeeldingen Microsoft...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:26

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
nieuws: Afbeeldingen tonen onaangekondigde Microsoft Surface-producten
Microsoft bracht eerder de Surface Go uit als product met ARM-processor,
Ur? Sinds wanneer heeft de Surface Go een ARM processor? Volgens mij heeft die gewoon een Intel Pentium, en altijd al gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 17:27
Gefikst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 16:12
Nu ben ik niet echt helemaal gecharmeerd van de fix :)
De ARM-variant van de Surface Pro heeft dunnere schermranden, maar verder is er niets over duidelijk uit de afbeeldingen. Microsoft gaf de eerste Surface-modellen in 2012 en 2013 ook al een ARM-processor en leverde die met Windows RT. In 2015 stapte Microsoft over naar x86-processors.
=> door het opnemen van de Surface Pro in deze alinea lijkt het alsof "de eerste Surface-modellen in 2012 en 2013" zowel op de gewone als op de Pro-modellen slaan. En dan klopt bovenstaande niet, want de Surface Pro lijn heeft tot hiertoe altijd al x86-processoren gehad en de eerste telg daarvan werd uitgebracht begin 2013.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 17:27
@MatthiasDS iets herschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperXL75
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06 10:35
Maar we hebben het hier over de NIEUWE model, toch? Die weer een ARM processor krijgt?

Maar either way, zolang er geen CPU erin zit die de standaard x86/64 instructies praat, blijf ik bang op afstand staan kijken naar windows apparaten.
Want dan krijg je weer geneuzel met software die wel (misschien) installeert, maar vervolgens alleen foutmeldingen geven bij opstarten want ze zijn geschreven voor ander soort processor.

Of gaan ze een laagje emulator/vm/docker ertussen zetten bij opstarten van legacy software?