Werkomgeving met MacOS en Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Heren en Dames,

Mijn nieuwe desktop build komt eraan, een AMD Ryzen 3700 met een 5700XT (#ZININ!). Ik heb deze PC aangekocht omdat ik wat Windows specifieke programma's nodig hebt (denk aan ArcGIS Pro). Dit alles is ingebouwd in een NXT kast.

Nu ben ik ook in het bezit van een Macbook Pro 15 inch en geef ik macOS toch de voorkeur boven Windows. Ik blijf deze laptop dus ook graag gebruiken.

Nu kom ik bij jullie voor wat advies voor de optimale werkomgeving. Aangezien de nieuwe PC build een USB-C gen2 poort aan de voorkant heeft, dacht ik zelf een USB-C monitor aan te schaffen hier (dmv een receiver) muis en tobo in te klikken en dan wanneer nodig is de monitor te wisselen tussen PC en Mac.

Nu heb ik jullie advies hierbij nodig. Ten eerste kan dit zomaar? Dan doel ik voornamelijk de monitor in de desktop (voorkant) prikken. Ten tweede, heeft iemand misschien een beter/eleganter idee om dit probleem op te lossen.

Mijn dank is alvast wederom groot _/-\o_ !

Groet,
Downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waarom niet gewoon windows installeren op je Macbook Pro?

Trekt hij dat programma niet qua specs?

[ Voor 60% gewijzigd door Greatsword op 30-09-2019 21:42 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
Greatsword schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:37:
Waarom niet gewoon windows installeren op je Macbook Pro?

Trekt hij dat programma niet qua specs?
Nee helaas niet. Ik moet complexe berekeningen uitvoeren die vaak ook lang kunnen duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom sluit je de monitor op je PC niet gewoon aan dmv displayport, en dan je MacBook op USB-C. Hoef je niets voorin je notebook te prikken. Je MacBook gooit Thunderbolt over je USB-C connector, je PC doet dat waarschijnlijk niet.

Muis en keyboard zou ik dan of op een hubje aansluiten die je omprikt, of met een KVMswitch aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
TERW_DAN schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:51:
Waarom sluit je de monitor op je PC niet gewoon aan dmv displayport, en dan je MacBook op USB-C. Hoef je niets voorin je notebook te prikken. Je MacBook gooit Thunderbolt over je USB-C connector, je PC doet dat waarschijnlijk niet.

Muis en keyboard zou ik dan of op een hubje aansluiten die je omprikt, of met een KVMswitch aansluiten.
Zou je deze iets kunnen toelichten? Ik klik dus tegelijkertijd een kabel in de Mac en de PC? En muis en tobo wissel ik dan met een KVM switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, je pakt een monitor met meerdere inputs (wat bijna iedere monitor tegenwoordig heeft). Dan hoef je daar enkel op de input te switchen, en niet met kabels te gaan klooien.

Je Mac heeft de beperking enkel USB-C te hebben, maar je PC heeft de beschikking over HDMI en displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Waarom niet gewoon macOS installeren in een VM op je Windows PC? Heb je voor de harde taken de snelle hardware en je kunt gewoon tegelijk met je favoriete OS aan de bak. Geen geklooi met scherm, toetsenbord en muis wisselen.

[ Voor 13% gewijzigd door PageFault op 01-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
TERW_DAN schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:14:
Ja, je pakt een monitor met meerdere inputs (wat bijna iedere monitor tegenwoordig heeft). Dan hoef je daar enkel op de input te switchen, en niet met kabels te gaan klooien.

Je Mac heeft de beperking enkel USB-C te hebben, maar je PC heeft de beschikking over HDMI en displayport.
Och ja dit is inderdaad een hele goede, dan inderdaad permanent de kabel in de dekstop laten zitten, maar als het nodig is een USB C kabel in de Macbook prikken! Dank.

Ik neem aan dat een beetje moderne monitor dan de input van het toetsenbord kan verwerken (dus tobo in de monitor prikken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
PageFault schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:26:
Waarom niet gewoon macOS installeren in een VM op je Windows PC? Heb je voor de harde taken de snelle hardware en je kunt gewoon tegelijk met je favoriete OS aan de bak. Geen geklooi met scherm, toetsenbord en muis wisselen.
Ik moet helaas nog wel een mijn Macbook meenemen, vandaar dat ik toch graag een losse laptop ernaast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Downloads schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Ik neem aan dat een beetje moderne monitor dan de input van het toetsenbord kan verwerken (dus tobo in de monitor prikken?)
Moet je wel die USB inpluggen. Vandaar het idee van een KVMswitch. Anders moet je alsnog dingen gaan opprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Downloads schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:06:
[...]

Ik moet helaas nog wel een mijn Macbook meenemen, vandaar dat ik toch graag een losse laptop ernaast heb.
Het een sluit het andere toch niet uit? Anders je mac book aan het netwerk en remote overnemen op je PC? Of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
PageFault schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:00:
[...]

Het een sluit het andere toch niet uit? Anders je mac book aan het netwerk en remote overnemen op je PC? Of omgekeerd.
Hmm ja, ben nooit zo een fan van die remote desktop opties, maar zeker dank voor de input.

Ik denk dat ik een LG UL 850 aanschaf. Het mouse en keyboard gaan vervolgens in deze monitor die direct wordt aangesloten op de desktop. Zo kan ik indien gewenst die monitor in de Macbook prikken doormiddel van USB C en vervolgens de input wisselen!

Nogmaals dank allemaal voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Da's ook een optie. Ik heb nooit zo'n moeite met remote desktop of de XWindows variant ervan. Vind de ervaring hetzelfde als een VM op je systeem, hoewel je met VMWare natuurlijk de Unity mode activeren. Dan zijn alle windows binnen je VM gewoon als losse windows op je host systeem. Dan is het pas echt transparant (in jouw geval zou ik dat Windows in een VM draaien op macOS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 10:08
PageFault schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:33:
Da's ook een optie. Ik heb nooit zo'n moeite met remote desktop of de XWindows variant ervan. Vind de ervaring hetzelfde als een VM op je systeem, hoewel je met VMWare natuurlijk de Unity mode activeren. Dan zijn alle windows binnen je VM gewoon als losse windows op je host systeem. Dan is het pas echt transparant (in jouw geval zou ik dat Windows in een VM draaien op macOS).
Als je Windows via Parallels onder MacOS draait kan dat ook, dat heet alleen niet Unity maar Coherence. Werkt verrassend goed hier eigenlijk.
Pagina: 1