Na enkele vreemde crashes (computer volledig vastgelopen), enkele BSOD (IRL_NOT_LESS_OR_EQUAL and Critical Service Failed) en constant aan en uit gaan van de computer, allen ontstaan zonder duidelijke reden, heb ik mijn computer weer werkend gekregen door alle kabeltjes en dergelijke even goed aan te drukken. Zal vast wel niet alles verklaren, maar goed, de computer is bruikbaar nu.
Soort van.
Want het geluid doet het niet. Nadat de computer weer werkend was, viel mij op dat er een rood kruisje bij het luidspreker icoon stond en ik geen geluid had. Het bleek toen dat Audio Services uitgeschakeld stond. Na dat weer ingeschakeld te hebben, nadat ik mij de rechten daartoe via RegEdit had gegeven, was het rode kruisje weg en leek alles normaal. Behalve dat ik nog steeds geen geluid had. Nu heb ik de volgend de problemen:
Soort van.
Want het geluid doet het niet. Nadat de computer weer werkend was, viel mij op dat er een rood kruisje bij het luidspreker icoon stond en ik geen geluid had. Het bleek toen dat Audio Services uitgeschakeld stond. Na dat weer ingeschakeld te hebben, nadat ik mij de rechten daartoe via RegEdit had gegeven, was het rode kruisje weg en leek alles normaal. Behalve dat ik nog steeds geen geluid had. Nu heb ik de volgend de problemen:
- Geen geluid, ongeacht gekozen geluidspeler.
- Wanneer ik het geluid test, zegt het ' Testtoon kan niet worden afgespeeld'.
- Windows probleemoplosser geeft aan dat de Audio Services niet reageren, en dat het dit niet kan oplossen
- Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- Windows Audio en Windows Audio Endpoint Builder herstart en op automatic gezet.
- Remote Procedure Call (RPC) herstart en op automatic gezet
- Via Admin-CMD
ennet localgroup Administrators /add networkservicenet localgroup Administrators /add localservice - Via Admin-CMD
Hierbij was het resultaat dat corrupte bestanden waren gelokaliseerd en gerepareerdsfc /scannow - Via Admin-CMD
Hierbij was het resultaat dat het succesvol het probleem zou moeten hebben verholpen, zonder dat het dat deedDISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth - In apparaatbeheer drivers geupdate tot de nieuwste versie (er was alleen nooit een), audio-apparaten verwijderd en weer opnieuw toegevoegd
- Realtek Audio drivers voor windows 10 geïnstalleerd
- De IObit Driver booster audio probleem oplosser gebruikt