Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 872327

Topicstarter
Beste bezoeker,

Onlangs heb ik een Chromecast aangeschafd en ik wist dat je dan via je Google Home de televisie aan en uit kon zetten maar helaas kwam ik er vanmiddag achter dat dat niet kan omdat mijn televisie (Samsung T32E310EW) geen HDMI CEC ondersteunt, ookal is deze pas twee jaar oud.

Mijn vraag is dus of er een product op de markt is waardoor ik toch op een of andere manier gebruik kan maken van deze functie op de Chromecast.

Tymen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18

FeaR

In GoT we trust

Nog nooit van een dergelijk product gehoord. Aangezien HDMI CEC mist kan je in het geheel niet terugvallen op dat protocol. De andere opties om de TV aan te zetten zijn dan de fysieke knop op het toestel of de remote. Remote zou je kunnen vervangen door een Universele Remote waarop je een activiteit kan maken die de TV aanzet en de Chromecast triggert. Al lees ik dat de Chromecast niet veel opties heeft en je kan dan ook nog steeds niet via de Google Home werken.

De TV is trouwens sinds 2015 op de markt. Al heeft dit niets te maken met de leeftijd. HDMI CEC is er al vanaf HDMI 1.3 en al veel langer op de markt. Ik gok dat dit puur een besparing in de kosten is geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tja, HDMI CEC kan je niet toevoegen. Een externe trigger die je TV met IR aanzet als je de Chromecast aanzet... Wellicht.

Maar het geld en de tijd die daar in gaat zitten kan je beter besteden aan een nieuwe tv met HDMI CEC en deze dan verkopen, of een telefoon met IR wellicht een optie?

Hoef je in ieder geval geen 2e remote erbij te pakken. Weet niet of je toevallig toch in de markt was voor een nieuwe telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 09:39
Je hebt externe cec adapters voor gebruik met htpc. Weet echter niet of dat dat werkt met de tv.
Edit Helaas alleen voor pc.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak2k op 01-10-2019 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24

dwizzy

Weaponised confusion

late reactie, hopelijk toch nog nuttig: misschien is een master/slave-stopcontact wat voor je. Zodra de chromecast meer energie verbruikt uit het master-stopcontact, schakelt het slave-stopcontact in waar de TV aan hangt.
Daarvoor is het nodig dat de Chromecast duidelijk meer energie gaat verbruiken als je iets aanzet, en dat je tv aan springt als er stroom op het stopcontact komt.

Raar dat die tv geen Chromecast ondersteunt, ik heb Samsung's van zeker 6 jaar oud gezien met HDMI CEC

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar bij Samsung heet deze protocol Anynet+ (cec).

Als deze niet in de instellingen staan heeft je tv helaas niet deze functie.
Pagina: 1