Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:17
Hallo,

Graag zou ik een goede omvormer aanschaffen voor 24V naar 12V.
Het is voor een solar systeem en er draait straks een TV, digitale ontvanger en Router op.

Het maakt als de bron een accu is denk ik toch niet uit of het een geïsoleerde of ongeïsoleerde omvormer is?

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MeTooPV schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:09:
Hallo,

Graag zou ik een goede omvormer aanschaffen voor 24V naar 12V.
Het is voor een solar systeem en er draait straks een TV, digitale ontvanger en Router op.

Het maakt als de bron een accu is denk ik toch niet uit of het een geïsoleerde of ongeïsoleerde omvormer is?
Weet je dat je google kan gebruiken .. en dan wellicht bij onze chinese vrienden uitkomt zoals ome ali tante knalgoed enzo .. die dit soort omvormers aanbieden ?

Train voor je Google Fu !

Maar wat meer serieus .. hoeveel watt verbruikt het geheel, hoelang ga je het gebruiken, hoeveel panelen van hoeveel WP heb je . ik denk dat je wat verder onderzoek moet doen .. kijk onder andere eens bij caravan zonnepanelen .. laatst was hier op GOT een vraag van koelkast op zonnepanelen .. dit zal je wat meer inzicht geven in je vraag.

[ Voor 9% gewijzigd door vso op 30-09-2019 19:16 ]

Tja vanalles

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11 21:52

Baggeraar

Wat een gebagger..

De meeste goeie omvormers zullen normaliter steeds isolated zijn.
Voordeel van een geïsoleerde convertor is vaak dat transients op de input dan niet (makkelijk) naar de output kunnen overgaan.
Vaak worden geïsoleerde convertoren ingezet indien er hogere veiligheid vereist is (potentiaalverschil tov grond), aangezien je zegt dat het om zonnepanelen gaat (die meestal een vrij hoge string/ nullastspanning hebben) kan het aangewezen zijn om toch te opteren voor een geïsoleerde convertor.
indien de bron inderdaad enkel een accu zou zijn, dan maakt het helemaal niks uit natuurlijk, maar vermoed dat je deze wel met iets wil gaan laden.