Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het hoofddoel is om het systeem te gebruiken voor het draaien van 3D cad software (vlot). Het gaat over de betreffende software Solidworks. Momenteel gebruik ik hiervoor mijn laptop met 8gb ram, en een intel core i5-4210U CPU @1,70GHz 2.40GHz. Deze laptop is momenteel al 5 jaar oud en voor hij volledig gefrituurd is van deze software te gebruiken zou ik dus graag een desktop aanschaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zou ik een maximum budget vrijmaken van €500 bij voorkeur met randapparatuur. Deze randapparatuur mag 2dehands zijn dat maakt niet veel uit dit moet ook niet duur zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
speakers
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16gb ram zou ik willen en een processor die zeker meer dan 3,3GHz heeft. (Dit wordt zo aangeraden op de website van de software)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het mag een 2dehandssysteem zijn mijn vraag hierbij is ook meteen ga ik beter voor een higher end 2dehands of voor een degelijke nieuwe?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur enkele usb poorten voorraan, hdmi en aux aansluitingen.
Ik gebruik aan opslag maar een 300gb aan ruimte dus onnodig veel opslag is voor mij niet nodig met 500gb kom ik normaal wel toe (eventueel ssd of combinatie ssd hdd).
Ga je overklokken?
Ik ben een leek dus nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips voor het kiezen voor een 2dehands of een nieuw systeem?
Ik zag vandaag ook een setup zoals deze:
Intel Core i5 4690K @ 3.5Ghz (up to 3.9Ghz 4cores 4threads)
Cooler Master Hyper 212 EVO CPU cooler
MSI Z97 GAMING 5
16 GB (4x4) Crucial Ballistix Sport DDR3-1600
Asus Strix GeForce GTX 970 4G (kan vervangen worden door GTX1060 6GB +80€)
240GB Kingston SSD SA400S37240G (nieuw)
1.5TB Seagate ST31500341AS
Corsair VS450 80plus Bronze (nieuw)
Windows 10 Pro 64Bit (nieuw)
Thermaltake Versa J22 Tempered Glass (nieuw - beschermfolie hangt nog op het glas)
2x Corsair ML140 Red Led ventilators
voor een meeneemprijs van 475€ zou dit een goede deal kunnen zijn voor mij?
Alvast bedankt
Het hoofddoel is om het systeem te gebruiken voor het draaien van 3D cad software (vlot). Het gaat over de betreffende software Solidworks. Momenteel gebruik ik hiervoor mijn laptop met 8gb ram, en een intel core i5-4210U CPU @1,70GHz 2.40GHz. Deze laptop is momenteel al 5 jaar oud en voor hij volledig gefrituurd is van deze software te gebruiken zou ik dus graag een desktop aanschaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag zou ik een maximum budget vrijmaken van €500 bij voorkeur met randapparatuur. Deze randapparatuur mag 2dehands zijn dat maakt niet veel uit dit moet ook niet duur zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
speakers
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16gb ram zou ik willen en een processor die zeker meer dan 3,3GHz heeft. (Dit wordt zo aangeraden op de website van de software)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het mag een 2dehandssysteem zijn mijn vraag hierbij is ook meteen ga ik beter voor een higher end 2dehands of voor een degelijke nieuwe?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur enkele usb poorten voorraan, hdmi en aux aansluitingen.
Ik gebruik aan opslag maar een 300gb aan ruimte dus onnodig veel opslag is voor mij niet nodig met 500gb kom ik normaal wel toe (eventueel ssd of combinatie ssd hdd).
Ga je overklokken?
Ik ben een leek dus nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Tips voor het kiezen voor een 2dehands of een nieuw systeem?
Ik zag vandaag ook een setup zoals deze:
Intel Core i5 4690K @ 3.5Ghz (up to 3.9Ghz 4cores 4threads)
Cooler Master Hyper 212 EVO CPU cooler
MSI Z97 GAMING 5
16 GB (4x4) Crucial Ballistix Sport DDR3-1600
Asus Strix GeForce GTX 970 4G (kan vervangen worden door GTX1060 6GB +80€)
240GB Kingston SSD SA400S37240G (nieuw)
1.5TB Seagate ST31500341AS
Corsair VS450 80plus Bronze (nieuw)
Windows 10 Pro 64Bit (nieuw)
Thermaltake Versa J22 Tempered Glass (nieuw - beschermfolie hangt nog op het glas)
2x Corsair ML140 Red Led ventilators
voor een meeneemprijs van 475€ zou dit een goede deal kunnen zijn voor mij?
Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door matthias.smet op 30-09-2019 18:14 ]