Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0118_Guido
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22-07-2022
Hey,

afgelopen weekend heb ik bij een vriend mijn eerste lanparty gehad. Nu is het zo dat de persoon waarvan het huis was een roker is. Toen ik thuis mijn pc aansloot kwam er een erg stinkende lucht uit.

Ik heb geprobeerd voorzichtig wat deo voor mijn pc te sprayen in de hoop dat ie het aanzoog en het misschien iets minder zou worden maar vooralsnog hielp het niet heel erg. Heeft iemand misschien ervaring met iets dergelijks of weet iemand hoe ik de lucht eruit krijg?

mvg

Guido
p.s. : ik weet niet zeker of ik voor deze vraag op het juiste forum ben dus excuses als ik verkeerd zit

Beste antwoord (via 0118_Guido op 30-09-2019 17:51)

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
0118_Guido schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:41:
Hey,

afgelopen weekend heb ik bij een vriend mijn eerste lanparty gehad. Nu is het zo dat de persoon waarvan het huis was een roker is. Toen ik thuis mijn pc aansloot kwam er een erg stinkende lucht uit.

Ik heb geprobeerd voorzichtig wat deo voor mijn pc te sprayen in de hoop dat ie het aanzoog en het misschien iets minder zou worden maar vooralsnog hielp het niet heel erg. Heeft iemand misschien ervaring met iets dergelijks of weet iemand hoe ik de lucht eruit krijg?

mvg

Guido
p.s. : ik weet niet zeker of ik voor deze vraag op het juiste forum ben dus excuses als ik verkeerd zit
Mocht je filters en dergelijke voor je fans hebben, dan zou je die kunnen wassen of laten luchten. Er deo opspuiten en weer terug zetten nadat de vocht (van de deo) weg is.
Overigens heb je als het goed is intake fans aan de voorkant en outtake aan de achterkant en eventueel bovenkant.
Die rooklucht zal daarom vanzelf wel er uit worden geblazen.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Gewoon wachten. Gaat vanzelf wel weer over. Ik zou geen deo erin spuiten in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:05

Nogne

>.<

Stinkende lucht kan kloppen (sigarettenrook stinkt), even laten luchten en de geur gaat vanzelf weg.

En nog een tip, als je je pc snel kapot wilt krijgen. Spuit dan nog wat deo op je computer.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
0118_Guido schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:41:
Hey,

mvg

Guido
Mocht je filters en dergelijke voor je fans hebben, dan zou je die kunnen wassen of laten luchten. Er deo opspuiten en weer terug zetten nadat de vocht (van de deo) weg is.
Overigens heb je als het goed is intake fans aan de voorkant en outtake aan de achterkant en eventueel bovenkant.
Die rooklucht zal daarom vanzelf wel er uit worden geblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0118_Guido
@Tartarus Okay thanks, hoop dat het snel overgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36

HugoBoss1985

Xenotech

Nogne schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:43:
Stinkende lucht kan kloppen (sigarettenrook stinkt), even laten luchten en de geur gaat vanzelf weg.

En nog een tip, als je je pc snel kapot wilt krijgen. Spuit dan nog wat deo op je computer.
Vuurtje erbij, dan gaat het nog iets sneller. :+

@0118_Guido ff serieus: Anders een luchtverfrisser aan de buitenkant (intake kant) van je behuizing leggen.

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-09-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je echt een oplossing wilt en wel snel en ook semi-professioneel: huur een ozongenerator (ook wel geurneutralisator). Zet een tentje op (zeker niet binnen doen!) zet je pc hierin samen met de generator, even draaien voor een halve dag en je bent er zo goed als van af.
Gezien ozon giftig is moet je dit niet binnen willen doen. Lees vooral de handleiding!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0118_Guido
@HugoBoss1985 bedoel je van die dingen die je ook voor de airco in je auto kunt doen? Overigens de deo niet recht mijn pc ingespoten maar gewoon een half metertje ervanaf in de lucht. Recht erin spuiten snap ik ook wel dat niet heel slim is haha ;)

[ Voor 48% gewijzigd door 0118_Guido op 30-09-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:36

HugoBoss1985

Xenotech

0118_Guido schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:04:
@HugoBoss1985 bedoel je van die dingen die je ook voor de airco in je auto kunt doen? Overigens de deo niet recht mijn pc ingespoten maar gewoon een half metertje ervanaf in de lucht. Recht erin spuiten snap ik ook wel dat niet heel slim is haha ;)
Ja, goed idee van die auto dingen.
Of je legt er gewoon eentje in de bodem van je systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Deo is niet bepaald handig. Veelal zitten daar aluminium deeltjes en dat geleid stroom. Al die deeltjes verspreid over je hardware kan desastreuze gevolgen hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip voor ozon. Kan zijn dat je zelf een apparaat hebt wat dat maakt: een laserprinter. Zo ja, plaats je PC eens zodanig dat de intakes bij de printer staan, laat de fans in je PC lekker draaien en print tegelijkertijd eea af. Beetje ghetto, maar beter dan niets.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 22:53

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Ik heb ook een aantal keer een LAN gehad waar gerookt werd, lekker is het niet maar de lucht verdwijnt vanzelf.
Pagina: 1