Toon posts:

PDF content highlighten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kun je het content van een compleet PDF- bestand ook highlighten? Zeg maar zoals de vage kleur in de afbeelding, die hieronder staat?

(Sorry, ik weet niet welke site ik moet gebruiken om een afbeelding toe te voegen. Ik zit vrijwel niet meer op fora) https://i.postimg.cc/cLZ8TPx6/stap-5.jpg

Ik heb al in diverse Pdf software gezocht naar de mogelijkheden, maar ik weet niet waar te zoeken.

Ik heb Foxit en Nitro Pro op mijn pc staan. Helaas geen Adobe Acrobat.

groetjes Denise

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2019 17:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie alleen een zwart vlak, @Verwijderd ;)

Daarom weet ik niet wat je precies bedoelt met alles highlighten. Wat is de vraag achter de vraag, wat wil je bereiken? Ctrl-a en dan de gele stift aanklikken is in Acrobat reader in ieder geval genoeg om alle tekst geel te maken. Die andere twee heb ik hier niet geïnstalleerd. Maar het zou goed zijn om dus even tekstueel uit te legen wat er precies de bedoeling is.

Hoe dan ook zal het vaak beter zijn om het bronbestand (bijv. Word) aan te passen en niet de pdf.

Edit: of is het in het verlengde van App leest pdf bestand niet. etc.? Dan zal ctrl-a niet werken.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 30-09-2019 17:15 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahahha, Ja, ik zag ook alleen een zwart vlak. Ondertussen maar even snel gegoogled wat er zoal handig is. Ik denk dat ik nu ook de verkeerde link heb gepakt, maar hij is wel zichtbaar.

Ik heb een borduurpatroon gemaakt met een ander software programma. Speciaal voor kruissteek patronen. Dat programma heet Patternmaker. Patternmaker zelf maakt xsd files.

Zodra ik met dat Patternmaker programma klaar ben met tekenen, dan print ik het borduurpatroon niet uit, maar 'print' het als een PDF-bestand.

Nu kan ik die PDF-bestanden alleen maar leesbaar maken in een borduurapp, als ik in Patternmaker het borduurpatroon heb gehighlight, zoals in mijn eerste reactie in de afbeelding is te zien.

Alleen.....nu heb ik van mijn borduurpatronen al die xsd-bestanden niet meer, omdat ik er PDF-bestanden van heb gemaakt. En nu is mijn vraag of ik die PDF-bestanden ook kan highlighten? Anders zou het betekenen, dat ik mijn patronen allemaal opnieuw moet tekenen met Patternmaker en daarin moet highlighten.

Begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die topic die jij aanhaalt, dat is mij inmiddels gelukt. Doordat ik dus die patronen in Patternmaker highlight.

Maar ja, dat zijn er maar een stuk of drie, die ik nog in originele Patternmaker heb. De rest heb ik allemaal PDF's van gemaakt en de Patternmaker versie van weg gedaan.

Pattermaker is dus in dit geval het bronbestand. Dus dan misschien toch niet mogelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2019 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Misschien wil je in je oude topics nog even die oplossing plaatsen. Enerzijds omdat het wel zo netjes is tegen de mensen die mee wilden denken, anderzijds voor als later iemand anders dezelfde vraag heeft en het topic vind.

Het plaatje maakt voor mij niet duidelijk wat er is toegevoegd, maar dat al komen omdat het ca 30 jaar geleden is dat ik iets heb geborduurd :P

Met Acrobat kan je een achtergrond toevoegen: https://helpx.adobe.com/a...add-backgrounds-pdfs.html maar Acrobat kost $$. Mogelijk hebben jouw tools dergelijke functies. Het zal wel een beetje passen en meten zijn om het goed uitgelijnd te krijgen. Zoek naar een functie om een background of misschien een watermark toe te voegen.

Als je juist de beertjes etc van kleur wil laten veranderen: moet mogelijk zijn maar dan heel erg niet gebruiksvriendelijk (stap 1 is zegmaar: leer programmeren :P ): vanaf nul opnieuw tekenen zal sneller zijn als het niet om vele vele files gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees, dan kan ik beter de patronen, die ik uiteindelijk zelf wil borduren opnieuw tekenen. Dat is dan idd een snellere oplossing dan om te leren programmeren.

Bedankt voor je hulp.

vriendelijke groet,
Denise
Pagina: 1