Kleurenprinter in Ikea BESTÅ TV-meubel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor een familielid zoek ik een printer. Hij print nauwelijks, een handvol pagina's per maand.

Benodigd:
- Kleur
- Scannen
- Dubbelzijdig printen en scannen, hoeft niet automatisch. (Maar ik gok dat dat tegenwoordig sowieso wel kan met alle printers)
- Netwerkconnectie, liefst ethernet maar als niet anders kan via Wifi.
- Moet in een Ikea BESTÅ TV-meubel passen. Printer mag dus maximaal 32cm. hoog, 53cm. breed en 37cm. diep zijn.

Omdat hij zo weinig print keek ik naar laserprinters; daar komt dit korte lijstje uit.
De Samsung Xpress SL-C480 heeft geen netwerkconnectie, de Samsung CLX-3185 is veel te duur.
Dan blijft de HP MFP 178nw over. Voor een laserprinter heeft deze vrij hoge printkosten, maar aangezien hij toch nauwelijks print maakt dat niet zoveel uit. De meegeleverde toners zijn niet helemaal gevuld, maar zelfs als die maar halfvol zitten zou hij in theorie zo'n 8+ jaar kunnen printen zonder de originele te vervangen (ervan uitgaande dat de toners halfvol zitten; 500 pagina's en hij tussen de 2-5 pagina's per maand print)
Als tegen die tijd geschikte toners voor deze printer überhaupt nog verkrijgbaar zijn, betaalt hij voor 4 nieuwe toners bijna net zoveel als voor de hele printer.

Ik lees echter jammer genoeg wel dat printkwaliteit niet al te best te zijn van de HP, vooral foto's niet maar dat is natuurlijk ook laser-eigen.

Ik heb ook naar de Epson EcoTank printers gekeken, met bovengenoemde eisen (vooral qua formaat) veel meer keus.
Qua printkosten natuurlijk veruit de goedkoopste manier van printen (voor €7,50 haal je een flesje zwarte inkt waarmee je 4500 pagina's kunt printen en voor €22,50 (cyaan, magenta en geel, elk €7,50 p/stuk) 7500(!) kleurenpagina's moeten kunnen printen.
Maar schijnbaar moet je de inkt na 2 jaar al vervangen omdat deze dan niet meer goed (genoeg is).
Dat gaat bij hem natuurlijk niet werken want hij heeft die inkt dan bij lange na nog niet op...

En dan kom je op de standaard All-in-One printers van een paar tientjes tot ergens in de honderd euro.
Printkwaliteit zal wel voldoende zijn, printkosten zijn natuurlijk enorm hoog.
Helaas kun je eigenlijk nergens snel printkosten per pagina vergelijken dus ik heb op 123inkt al enorm veel zitten vergelijken tussen verschillende printers met hun bijbehorende cartridges en printkosten.

En in die categorie AiO's springt er imho eigenlijk geen enkele printer er echt uit.
Hardware.info heeft onlangs een test gehad, maar daar haal ik ook niets uit.
De Brother MFC-J5330DW is te groot en de Canon TS5150 en HP OfficeJet Pro 8022 hebben (in tegenstelling tot wat zij zeggen) wel degelijk vrij hoge printkosten.

De Canon Pixma MG5750 is een van de meest bekeken printers in de Pricewatch, valt IMHO in de middenmoot qua printkosten, printkwaliteit is uitstekend maar reviews hier op Tweakers zijn niet altijd al te best.
Action heeft overigens een hele set cartridges voor maar €10 voor deze printer, maar dat is maar de vraag hoe lang Action deze blijft verkopen.

TLDR: zijn er Tweakers die mij verder kunnen helpen? Mijn hoofd zit ondertussen vol met typenummers, printkosten etc. maar dan nog is de keuze enorm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:51
Zelf ben ik vanwege nog beperktere maximale afmetingen voor een Canon Pixma TS8150 gegaan. Bevalt me uitstekend en past volgens mij ook goed bij de wensen die jij opnoemt, al heb ik eerlijk gezegd niet uitgebreid gekeken naar de kosten per print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Wekko306 Thanks voor de reactie. Qua functionaliteit en afmetingen voldoet die wel, maar ik vind de printkosten eerlijk gezegd vrij hoog liggen.

Jammer dat je bij (bijvoorbeeld) 123inkt niet kunt selecteren op printkosten.
(bijv. meeste prints/euro).

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 01-10-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Piet91 schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:46:

Ik heb ook naar de Epson EcoTank printers gekeken, met bovengenoemde eisen (vooral qua formaat) veel meer keus.
Qua printkosten natuurlijk veruit de goedkoopste manier van printen (voor €7,50 haal je een flesje zwarte inkt waarmee je 4500 pagina's kunt printen en voor €22,50 (cyaan, magenta en geel, elk €7,50 p/stuk) 7500(!) kleurenpagina's moeten kunnen printen.
Maar schijnbaar moet je de inkt na 2 jaar al vervangen omdat deze dan niet meer goed (genoeg is).
Dat gaat bij hem natuurlijk niet werken want hij heeft die inkt dan bij lange na nog niet op...
Geen idee, maar in de praktijk merk je hier weinig van moet ik zeggen. Ik had ook een ontiegelijke hekel aan inkjet, maar deze ecotank is echt ideaal. Laatst hebben we dat ding bijna een jaar weggezet en na de verbouwing weer tevoorschijn gehaald. Eerste foto die er weer uit kwam rollen was keurig en hebben we gelijk op de muur kunnen hangen. En zelfs bij het wegzetten zat die inkt er al een paar jaar in. Zeker wanneer het de bedoeling van dat familielid is om foto's te printen, dan zou ik laserprinters eerst maar even vergeten. Kleuren laserprinters zijn leuk wanneer je de kleurtjes van je staafdiagrammen handig vindt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Janoz Foto's printen doet hij geloof ik niet echt. Meer dat hij af en toe tickets, een documentje o.i.d. wil printen. (maar ik zal het nog even navragen).

Punt is wel; 1 zo'n setje inktflessen zou bij hem (bij zelfde gebruik) genoeg inkt bevatten voor de rest van z'n leven. :P

Trouwens, misschien is daarom HP Instant Ink ook wel wat voor hem. Tot 15 pagina's/maand is dat abbo gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor af en toe tickets en een documentje heb je natuurlijk helemaal geen kleurenprinter nodig.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@Piet91 de cartridges van de Action voor de MG5750 vind ik zeer mager... Ik weet niet wat het is, maar voor m'n gevoel blijf je die krengen maar vervangen. Altijd gezeik. Had toen een setje gekocht om te testen of de printer echt defect was of gewoon een lege cartridge had, maar na een paar printjes waren de cartridges al een flink stuk leger.

Ik zou lekker voor een laser gaan. Een laser heeft trouwens wel een typische geur. Daar moet je wel tegen kunnen. In ieder geval heb je geen last meer van verstopte printkoppen en ingedroogde inkt. Ook wordt er bij het opstarten niet een fortuin aan inkt weggespoten.
Janoz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:05:
Voor af en toe tickets en een documentje heb je natuurlijk helemaal geen kleurenprinter nodig.
Dat^^ Ik heb denk ik sinds 3-4 maanden een Samsung M2026. Ik moest 1x een koptelefoon terugsturen waar ik een speciaal label voor moest printen in kleur, omdat de koptelefoon een accu had. Dikke bullshit, maar heb m'n vader maar gevraagd dat te printen op z'n werk. Verder mis ik kleur echt niet. Heb 't echt niet nodig en nu hoef ik tenminste niet te betalen voor inkt/toner die ik toch niet gebruik.

[ Voor 33% gewijzigd door hoi1234 op 02-10-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Knoop moet ondertussen wel doorgehakt worden.
Blijf ontzettend moeilijk kiezen dit.

Hij print dus misschien een pagina of 2 per maand. Wat is ongeveer de ondergrens wat je bij inkjet moet aanhouden (qua printen per week/maand/jaar) als je wil voorkomen dat de boel uitdroogt en andere problemen kan gaan geven.

Is een keer of 2 per maand printen voldoende om dit te voorkomen, of moet er wel vaker geprint worden?
Wij hebben hier nog nooit laser gebruikt, altijd inkjet en eerlijk gezegd hebben wij - naar mijn weten - nooit dergelijke problemen gehad die men associeert met inkjet.

De enige laser die aan zijn eisen voldoet is dus deze HP: pricewatch: HP MFP 178nw
Verleidelijk omdat hij jarenlang kan printen zonder nieuwe cartridges/toners, niet eventuele problemen van inkjet heeft (opdrogen, hoog verbruik bij schoonmaak etc.). Als foto's dan niet zo mooi zijn als inkjet is dan maar zo; dan moet hij maar bij (bijv.) ons komen printen met onze inkjet.

De Epson EcoTank printers lijken mij niet geschikt. Enig voordeel van die printers is hun lage printkosten maar hij print überhaupt dus nauwelijks. Bij hem zouden die inktreservoirs uiteindelijk volzitten met inkt dat al jaren oud is en juist om die redenen problemen zou kunnen gaan geven.

Ergens heb ik zoiets om hem maar gewoon een printer als deze aan te raden: pricewatch: Canon Pixma MG5750 Zwart
Prima printkwaliteit, voor deze categorie van goedkope inkjets zijn de printkosten re-de-lijk.
Alleen is deze printer 369mm diep, en hij had doorgegeven dat de BESTÅ TV-meubel 37cm. diep was; dat gaat 'm dus denk ik ook net niet worden.

En die Canon was nou juist een printer die in het enorme aanbod van goedkope inkjets eruit sprong.
Ik weet nu dus helemaal niet wat een geschikte printer voor 'm zou zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 04-10-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:19

GforceNL

Out of memory....

Piet91 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:26:

De enige laser die aan zijn eisen voldoet is dus deze HP: pricewatch: HP MFP 178nw
Verleidelijk omdat hij jarenlang kan printen zonder nieuwe cartridges/toners, niet eventuele problemen van inkjet heeft (opdrogen, hoog verbruik bij schoonmaak etc.). Als foto's dan niet zo mooi zijn als inkjet is dan maar zo; dan moet hij maar bij (bijv.) ons komen printen met onze inkjet.
Ik heb z'n voorganger (de pricewatch: HP LaserJet M127fn) en daar ben ik zeer tevreden over.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik denk dat het toch de Canon MG5750 wordt.
De HP laser heeft IMHO toch dure toners/printkosten. En gek genoeg lijken de printkosten van deze Canon juist vrij laag te zijn. Gek genoeg zelfs goedkoper dan de HP laser.

Zolang hij de printer dan maar een paar keer per maand gebruikt zou het dan toch maar goed moeten gaan.
Alleen de Canon is schijnbaar 1mm minder diep dan de diepte van de kast (hoe hij dat heeft opgegeven).
We zullen zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Piet91, de voordelige inkt voor de MG5750 is ook op Amazon.de te vinden. 4x5 voor zo'n €17,-.
Ik heb, ik weet niet hoelang al, enkel dit soort aanbiedingen voor mijn 6150 gebruikt, en heb er nooit problemen mee gehad.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:15
Misschien niet helemaal het antwoord op de vraag....

Ik print zelf momenteel 150-250 pagina's per jaar. Soms kleur, soms zwart-wit. Veelal gewoon het bedrijfslogo en een brief, maar een enkele keer ook heuse foto's.

Ik heb de printer de deur uit gedaan, en gebruik nu een kopij-shop. Zwart-wit A4 is geloof ik 8 cent, kleur een stukje duurder, afhankelijk van wat je wil hebben. Verleden jaar had ik 18 euro aan printkosten, met daarbij -voor mij- de volgende voordelen:
  • Ik kan bestanden mailen naar kopijshop, dan liggen ze klaar als ik langskom(en als het kan spaar ik op, maar ik kan ook voor 1 A4 tje gaan)
  • Kopijsshops zitten meestal niet op a-locaties, dus geen parkeerproblemen
  • Niet meer opeens inkt op als je echt iets moet printen
  • Niet meer vastgebonden aan de specificaties van één printer, in de kopijshop wordt "de meest handige printer voor de klus" gekozen. (Dus A2 fotovergroting kan ook gewoon, en op hoge kwaliteit)
  • Niet meer dat je een jaar doorgaat met hangen en wurgen met een printer die eigenlijk op is, maar je hebt nog cartridges liggen...
  • Alle mislukte prints en paper-jams zijn voor rekening kopijshop
Ik heb ook de indruk dat bovenstaande de reden is dat oa Epson momenteel probeert deze klantengroep over te nemen: de reclame legt wel nadruk op "ook als je weinig print". En als ik soms bij de kopijshop kijk, is die groep kennelijk ook niet zo heel klein. Veel mensen doen het op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 07:36

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Laser kleuren printers zijn nooit goedkoop. Wil je goedkoop op kleur per print uit zijn dan moet je gewoon een inktjet nemen. Maar je wilt ook niet dat ze uitdrogen, dus is laser de goedkoopste oplossing.

Je moet je kosten per pagina niet berekenen op per pagina maar aan totale verbruikskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De MG5750 is toch te diep voor het meubel. (theoretische afmeting van printer vs. gemeten diepte van de kast)
Back to the drawing board...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Phoe, printkosten vergelijken kost tijd zeg. Reviews langs, op 123inkt de cartridges vergelijken...

Ben nu min of meer op deze twee uitgekomen:
pricewatch: Canon Pixma TS5050
pricewatch: Canon Pixma TR7550

De TS5050 lijkt min of meer de opvolger van de 5750 welke te groot was voor de kast.
De TR7550 voegt voor 2 tientjes meer interessante opties toe (ADF, automatisch duplex printen, ethernet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het is uiteindelijk de TS5050 geworden en hij lijkt er - vooralsnog - tevreden mee. Thanks voor de hulp!
Pagina: 1