Budget laptop (~300-350 eu)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4x1m
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-01-2024
Ik ben op zoek naar een steady budget laptop voor een vriendin.
Eisen:
- SSD
- Moet zo lang meegaan (vorige laptop heeft ze 5 jaar mee gedaan)
- Liefst niet al te lomp
- Moet mee kunnen naar college
- Windows (helaas)
- Budget van max 350 euro
- Wordt alleen gebruikt voor Word en internet, maar wie weet wil ze binnenkort met Photoshop (low key) gaan kloten. (jup, dit maakt het wat lastiger)

Ik kwam zelf op deze uit.

Alleen ik word zelf een beetje huiverig van de AMD A6. Die batterijduur (5 uur) is daardoor ook wel een beetje om te janken, maar dit wordt allemaal wel een beetje goed gemaakt door 8 GB werkgeheugen en een prima kloksnelheid voor deze prijscategorie. Ook zo veel plastic wordt ik niet bepaald gelukkig van.
Wat vinden jullie van deze? En hebben jullie een andere gezien in deze categorie waarvan jullie denken dat hij langer meegaat?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:30

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat geld bijleggen en je hebt deze:

pricewatch: Acer Aspire 3 A315-41-R443

Best een goede deal denk ik. Snelle CPU en graphics, relatief zuinig. 4GB is krap, maar kun je uitbreiden in de toekomst.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4x1m
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-01-2024
350 is een hard maximum. Dat staat ook duidelijk in de beschrijving.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Moet de laptop nieuw zijn? Zakelijke tweedehands notebooks zijn voor €200-€300 te vinden op marktplaats. Dan heb je super degelijke apparaten die ruim aan je eisen voldoen.

Bijvoorbeeld een HP Elitebook 840 g1 of g2. Zijn erg fijne machines :)

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
FeareX schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 00:44:
Moet de laptop nieuw zijn? Zakelijke tweedehands notebooks zijn voor €200-€300 te vinden op marktplaats. Dan heb je super degelijke apparaten die ruim aan je eisen voldoen.

Bijvoorbeeld een HP Elitebook 840 g1 of g2. Zijn erg fijne machines :)
Via pauperplaats zou ik niet zo snel een laptop kopen. Heb wisselvallige ervaringen met marktplaats.

Ik zou eerder iets op V&A uitzoeken bij een Tweaker met veel 5-sterren reviews. Maar met het idee om tweedehands te kijken ben ik het helemaal eens. Voor 300 euro kun je een prima laptop kopen tweedehands, terwijl je een nieuwe fatsoenlijke laptop echt niet krijgt voor dat bedrag.

@m4x1m het is wel fijn als je nog even de template invult. Nu heb je veel informatie gemist. Welke formaat mag die hebben en hoe zwaar moet die zijn om maar twee voorbeelden te noemen.

Modbreak:laat dat maar lekker op V&A

[ Voor 37% gewijzigd door Intergalactic op 04-10-2019 07:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als dat een hard maximum is, zou ik gaan kijken bij zakelijke refurbished laptops.
Niet nieuw.

Als het nieuw moet zijn: Doorsparen en geld bijleggen. Vanaf zo'n €500 begint het interessant te worden.

Realiseer wel, dat de eis van lang mee kunnen gaan én €350 gewoon onredelijk is. Voor dat geld is nieuw, heel lastig echt iets goed te krijgen dat lang mee gaat en met refurbished koop je ook een systeem dat al wat ouder is. Afhankelijk van de eisen kan dit prima voor de komende jaren voldoen, maar wees wel eerlijk naar haar.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:37
Je geeft aan dat 350 hard maximum is, en de notebook die je aanraad is € 395.

indien hij nieuw moet zijn is dit wellicht wat:
https://www.coolblue.nl/p...145-14iwl-81mu008kmh.html

En mocht je liever 14 inch hebben en daardoor het keypad verliezen zou dit wat kunnen zijn:

https://www.bol.com/nl/p/...P46tMGQ_0.10.ProductTitle

Voor basis taken dus puur office en internetten is goed te doen, mijn zus heeft ook eenzelfde soort systeem van Lenovo en die is er erg tevreden over.

Windows 10S wel upgraden naar de volwaardige Windows 10 en zo veel mogelijk "shitzooi" eraf halen. Hou de notebook zo schoon mogelijk en dan kun je er best veel plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
NL_Scratch schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:57:
Je geeft aan dat 350 hard maximum is, en de notebook die je aanraad is € 395.

indien hij nieuw moet zijn is dit wellicht wat:
https://www.coolblue.nl/p...145-14iwl-81mu008kmh.html

En mocht je liever 14 inch hebben en daardoor het keypad verliezen zou dit wat kunnen zijn:

https://www.bol.com/nl/p/...P46tMGQ_0.10.ProductTitle

Voor basis taken dus puur office en internetten is goed te doen, mijn zus heeft ook eenzelfde soort systeem van Lenovo en die is er erg tevreden over.

Windows 10S wel upgraden naar de volwaardige Windows 10 en zo veel mogelijk "shitzooi" eraf halen. Hou de notebook zo schoon mogelijk en dan kun je er best veel plezier van hebben.
En toch zou ik tweedehands aanraden. Sowieso is 15 inch een dingetje in de collegebanken. HBO valt mee in mijn ervaring, maar van de uni hoor ik verhalen dat er maar één stopcontact per lokaal is of je je laptop zelfs op een smal 'vliegtuigtafeltje' moet zetten. De genoemde laptops zijn ook zeker niet geschikt voor Photoshop.

Als het echt nieuw moet zijn, zou ik nog een Chromebook overwegen. Kan waarschijnlijk geen photoshop draaien, omdat dat mogelijk niet werkt op chromeOS, maar dan heb je wel een laptop die nog enigszins een beetje pit heeft, nog iets van bouwkwaliteit heeft en een LCD dat in ieder geval beter is dan in die budgetgebakjes.

Oja, ik zou juist niet voor iemand anders een laptop aanraden met een Pentium. Dat zijn gewoon laptops waar flink op bezuinigd wordt en ze zijn vaak zelfs met SSD niet heel snel. Gewoon iets aanraden dat eigenlijk net iets te krachtig is, heb je ook nooit gezeik dat het te langzaam is. Pas als je antwoord dat het budget te laag is, niet gewaardeerd wordt, kun je het er eens over hebben dat ze op eigen risico z'n gebakje kan kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door hoi1234 op 01-10-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hmmm, zelfs refurbished word het al een uitdaging als je een beetje vlot wil.

https://outlet.us.dell.co...o7hQh0pqSnA6H3RrdpVzDw%3d

De goedkoopste (ik weet ook niet of ze die leveren naar NL) die ik daar kan vinden met een beetje normale specs, kost je $552.00

Dus nee @m4x1m, ik zou echt even heel goed kijken wat de exacte wensen en eisen zijn en als het budget werkelijk €350,- is, heel duidelijk zijn dat met de huidige eisen, dat geen realistisch bedrag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
unezra schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:26:
Hmmm, zelfs refurbished word het al een uitdaging als je een beetje vlot wil.

https://outlet.us.dell.co...o7hQh0pqSnA6H3RrdpVzDw%3d

De goedkoopste (ik weet ook niet of ze die leveren naar NL) die ik daar kan vinden met een beetje normale specs, kost je $552.00

Dus nee @m4x1m, ik zou echt even heel goed kijken wat de exacte wensen en eisen zijn en als het budget werkelijk €350,- is, heel duidelijk zijn dat met de huidige eisen, dat geen realistisch bedrag is.
Daarom ook v&a. Daar koop je voor 350 euro echt een prima laptop met fatsoenlijk LCD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:35:
[...]
Daarom ook v&a. Daar koop je voor 350 euro echt een prima laptop met fatsoenlijk LCD.
Nadeel: Geen garantie en niet nagekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-07 19:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Een oude zakelijke laptop erbij nemen en upgrades doen indien nodig.
sowieso wil je voor photoshop een ssd, quadcore cpu(i5 of i7) en 8GB ram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
Toevallig zie ik een advertentie van een HP elitebook refurbished.

Link: https://www.qxsystems.nl/...30CgDHEAYYBCABEgJZQPD_BwE

Wel raad "ik persoonlijk" aan om als je refurbished wilt gaan om voor een Dell Latitude te gaan. IMO een van de beste prijs kwaliteit. Had voor 600,- totaal een I7/16GB/500GB SSD. En Dell staat ook redelijk bekend dat ze wel wat bouw kwaliteit hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door JohnnyDon op 01-10-2019 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

JohnnyDon schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:42:
Toevallig zie ik een advertentie van een HP elitebook refurbished.

Link: https://www.qxsystems.nl/...30CgDHEAYYBCABEgJZQPD_BwE

Wel raad "ik persoonlijk" aan om als je refurbished wilt gaan om voor een Dell Latitude te gaan. IMO een van de beste prijs kwaliteit. Had voor 600,- totaal een I7/16GB/500GB SSD. En Dell staat ook redelijk bekend dat ze wel wat bouw kwaliteit hebben.
Eens met dit.
Zelfs oude D630's en D830's hebben vaak niet meer kwaaltjes dan een batterij die dood is.

De build-quality van die dingen is extreem goed en voedingen kun je eeuwen gebruiken. Ik gebruik thuis een mix van voedingen van allerlei jaren, op mijn gloednieuwe Latitude 5491 (privé) en 5590 (werk). Kost misschien wat meer, kan ook zomaar 8+ jaar mee.

Zeker een serie die, vind ik, een van de betere, degelijker is die er zijn. Beter dan HP Pro en Elitebooks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
@m4x1m Mocht je nog niks hebben aangeschaft, ik zie toevallig deze aanbod langskomen voor een zeer degelijke laptop: V&A aangeboden: Dell Latitude E7450 i5/8gb/256 ssd/full hd/ qwerty/nieuwe accu
Hij wordt verkocht door een redelijk bekende verkoper hier op Tweakers dus je kan hem al wat gauwer vertrouwen dan andere;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

JohnnyDon schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:21:
@m4x1m Mocht je nog niks hebben aangeschaft, ik zie toevallig deze aanbod langskomen voor een zeer degelijke laptop: V&A aangeboden: Dell Latitude E7450 i5/8gb/256 ssd/full hd/ qwerty/nieuwe accu
Hij wordt verkocht door een redelijk bekende verkoper hier op Tweakers dus je kan hem al wat gauwer vertrouwen dan andere;)
Da's de voorloper van mijn laptops (werk en privé), mét verlicht toetsenbord.
Zeker een heel mooi apparaat. HDD vervangen door een degelijke SSD en hobbelen maar. (8G geheugen gaat vaak redelijk prima.)

Oh, en het toetsenbord van die dingen (that is, ik ga er vanuit dat het hetzelfde is als in mijn eigen notebooks), typt fantastisch. Ik werk er letterlijk hele dagen op, mijn mechanisch toetsenbord ligt aan de kant op kantoor. Ja, dat is echt wel een apparaat waar je voor een heel mooi bedrag nog lang mee vooruit kunt. (Ik mik met mijn laptop op een jaar of 8.)

[ Voor 19% gewijzigd door unezra op 04-10-2019 10:36 ]

Pagina: 1