Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast de standaard office taken (spreadsheets, text editing, surfen, you tube kijken etc) ook foto & videobewerking op amateur niveau (GIMP, RAWTherapee, Davinci Resolve) met een aanvaardbare, plezierige snelheid bij de bewerkingen
Windows 10 machine, misschien later een 2nd boot op LINUX mint of zo
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- heb een oudere videocamera Panasonic DGS-320 die connecteert via een pcie Firewirekaartje (analoge opslagmedia). Zou nog materiaal van het bandje moeten digitaliseren maar pc die daarvoor was uitgerust heeft onlangs de geest gegeven.
- oude DVD RW zou eventueel mee mogen overgebouwd worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
lichte voorkeur voor AMD, maar als intel voor zelfde prijs zelfde, of zelfs beter kwaliteit levert... be my guest
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- mag een sd card lezer bezitten zodat we niet met een een externe usb connector moeten werken
- heb een oudere videocamera Panasonic D die connecteert via een pcie Firewirekaartje. Zou nog materiaal van het bandje moeten digitaliseren maar pc die daarvoor was uitgerust heeft onlangs de geest gegeven.
Zal echter de kost niet zijn om deze te vervangen vermoed ik.
- graag mogelijkheid om eventueel oudere SATA disks om te zetten van defecte systeem naar nieuwe aankoop. (max 2) naast een nieuwe SATA disk die al in config zit.
Ga je overklokken?
nee
Online bestellen
Zou willen bestellen bij Azerty.nl ... zijn jullie tevreden over de service ? Kan je bij hen terecht als je hulp nodig hebt bij het bouwen of twijfelt of onderdelen wel compatibel zijn ?
Weet toevallig iemand waar je windows 10 EN tegen een goede prijs kan bekomen ?
Wat verwacht je van ons?[i]
Voldoet mijn config ? Alls is compatibel met elkaar ?
twijfel tussen 2 B450 MORTAR bordjes... waarom zou ik niet voor de MAX gaan ?
Behuizing: kan niet kiezen tussen deze twee.. Graag genoeg ruimte om comfortable de componenten te connecterenn + voorzien zijn op toekomstinge mogelijke wijzigingen. andere GPU of zo
Fractal Design Define C TG of
Fractal Design Focus G Mini
Ook twijfel bij geheugen
Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Wat raden jullie aan ?
Mijn config zou zijn:
Alvast dank voor jullie opmerkingen
Els
Naast de standaard office taken (spreadsheets, text editing, surfen, you tube kijken etc) ook foto & videobewerking op amateur niveau (GIMP, RAWTherapee, Davinci Resolve) met een aanvaardbare, plezierige snelheid bij de bewerkingen
Windows 10 machine, misschien later een 2nd boot op LINUX mint of zo
Wat mag het systeem gaan kosten?
max 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- heb een oudere videocamera Panasonic DGS-320 die connecteert via een pcie Firewirekaartje (analoge opslagmedia). Zou nog materiaal van het bandje moeten digitaliseren maar pc die daarvoor was uitgerust heeft onlangs de geest gegeven.
- oude DVD RW zou eventueel mee mogen overgebouwd worden
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
lichte voorkeur voor AMD, maar als intel voor zelfde prijs zelfde, of zelfs beter kwaliteit levert... be my guest
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- mag een sd card lezer bezitten zodat we niet met een een externe usb connector moeten werken
- heb een oudere videocamera Panasonic D die connecteert via een pcie Firewirekaartje. Zou nog materiaal van het bandje moeten digitaliseren maar pc die daarvoor was uitgerust heeft onlangs de geest gegeven.
Zal echter de kost niet zijn om deze te vervangen vermoed ik.
- graag mogelijkheid om eventueel oudere SATA disks om te zetten van defecte systeem naar nieuwe aankoop. (max 2) naast een nieuwe SATA disk die al in config zit.
Ga je overklokken?
nee
Online bestellen
Zou willen bestellen bij Azerty.nl ... zijn jullie tevreden over de service ? Kan je bij hen terecht als je hulp nodig hebt bij het bouwen of twijfelt of onderdelen wel compatibel zijn ?
Weet toevallig iemand waar je windows 10 EN tegen een goede prijs kan bekomen ?
Wat verwacht je van ons?[i]
Voldoet mijn config ? Alls is compatibel met elkaar ?
twijfel tussen 2 B450 MORTAR bordjes... waarom zou ik niet voor de MAX gaan ?
Behuizing: kan niet kiezen tussen deze twee.. Graag genoeg ruimte om comfortable de componenten te connecterenn + voorzien zijn op toekomstinge mogelijke wijzigingen. andere GPU of zo
Fractal Design Define C TG of
Fractal Design Focus G Mini
Ook twijfel bij geheugen
Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK
G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB
Wat raden jullie aan ?
Mijn config zou zijn:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 105,- | € 105,- |
1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 102,50 | € 102,50 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC | € 139,- | € 139,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 1TB | € 38,15 | € 38,15 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define C TG | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 46,99 | € 46,99 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 67,- | € 67,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 52,77 | € 52,77 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 65,36 | € 65,36 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 776,58 |
Alvast dank voor jullie opmerkingen
Els
[ Voor 0% gewijzigd door Elsfx op 30-09-2019 15:49 . Reden: aanvullen merk oude video camera ]