Gebruik Windows 10 major updates wereldwijd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-08 11:31
Mijn vraag
Is het bekend hoe veel gebruikers gebruik maken van een bepaalde Windows 10 update?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
scholar.google.com
google.com

De resultaten die ik tegen kom gaan eigenlijk alleen over de algemene Windows versies zoals Windows xp, vista, 7, 8, 8.1, 10 etc..

Ik ben op zoek naar iets zoals dit maar dan voor Windows 10:
Wikipedia: Usage share of operating systems

Beste antwoord (via twanva op 30-09-2019 15:46)

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:38

NSG

Je weet niks!

https://reports.adduplex.com/#/r/2019-09

Aangezien deze website zelf de moeite neemt om met een report te komen, verwacht ik niet dat Microsoft hier zelf open over is. Maar gezien je al heb gezocht, had je AdDuplex vast al gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 15:31
Waarom wil je dit precies weten?
Ik ben bang ervoor dat Microsoft geen concrete cijfers heeft vrijgegeven met betrekking tot W10 update versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanva
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-08 11:31
Ik ben onderzoek aan het doen naar kwetsbaarheden per Windows 10 update. Zo'n grafiek maakt de gevaren per Windows 10 update nog wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
twanva schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:33:
Ik ben onderzoek aan het doen naar kwetsbaarheden per Windows 10 update. Zo'n grafiek maakt de gevaren per Windows 10 update nog wat sterker.
Een update/versie geeft niet specifiek weer dat het "veiliger" is of niet.

Daarnaast zal Microsoft dit soort info niet delen. ( hooguit gebruik welke Windows er gebruikt wordt )

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:38

NSG

Je weet niks!

https://reports.adduplex.com/#/r/2019-09

Aangezien deze website zelf de moeite neemt om met een report te komen, verwacht ik niet dat Microsoft hier zelf open over is. Maar gezien je al heb gezocht, had je AdDuplex vast al gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
https://www.thurrott.com/...-45-5-percent-usage-share

In hoeverre deze cijfers betrouwbaar zijn... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

twanva schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:33:
Gebruik van bijvoorbeeld 1809 betekent niet perse dat men (beveiligings)updates achterloopt. AFAIK is dat de meest recente LTSC-versie en wordt ook 1507 nog ondersteund qua beveiliging.

Op 1903 kan onveiliger zijn, bijv omdat updaten is uitgeschakeld of er zo goed als nooit opnieuw wordt opgestart.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1