Mijn vraag
Ik heb recent de Gigabyte Geforce GTX 1050 TI OC 4gb gekocht en beleef sindsdien rare spontane afsluitingen van mijn pc tijdens games die meer gebruik maken van de videokaart ipv de CPU, dus games zoals rocket league. Ik heb al gekeken naar de temperaturen van de videokaart en de CPU tijdens het spelen/opstarten van games en de temperatuur van beide componenten blijken gewoon in orde te zijn aangezien ze niet warmer worden dan 50 graden.
Nu dacht ik dat dit ook aan de voeding kan liggen maar er staat op de gebruiksaanwijzing dat deze videokaart een continue stroom van 300 watt minimaal moet hebben, Ik heb een VS450 Corsair die een continue voeding van 450 watt geeft en dus voldoende moet zijn. Daarom vind ik het dus heel raar dat hij vanzelf afsluit en zich daarna weer opstart. Weet iemand hoe dit te verhelpen is of waaraan dit kan liggen?
Ik had ook nog gedacht dat dit een probleem zou kunnen zijn tussen de amd processor en de nvidia grafische kaart, dat ze misschien niet goed met elkaar communiceren. Ik wil dit allen wel zeker weten want een nieuwe processor aanschaffen is een dure grap!
hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt.
Mijn specs;
Behuizing: Cooler Master Elite 335U
Processor: AMD FX-4300 ( 4x 3800 Mhz ) Quad Core
Processor-Koeler: Standaard AMD Processor koeler
Moederbord: GIGABYTE GA-970A-DS3P
Geheugen[RAM]: 16GB
Hardeschijf 1: 1000GB Harde Schijf
Hardeschijf 2: Geen 2e Harde schijf
Hardeschijf 3: Geen 3e Harde schijf
Hardeschijf 4: Geen 4e Harde schijf
Videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1050 TI OC 4gb
Geluidskaart: Onboard audio 7.1
Netwerk: TP-LINK TL-WN781ND 150N - Draadloos WIFI
Drive: DVD-RW Dual Layer Brander
Voeding: Corsair VS Series VS450
Bekabeling: Standaard Bekabeling
Nu gekeken naar logboek;
Bron: Kernel-Power
gebeurtenis ID: 41
Taakcategorie: (63)
Ik heb recent de Gigabyte Geforce GTX 1050 TI OC 4gb gekocht en beleef sindsdien rare spontane afsluitingen van mijn pc tijdens games die meer gebruik maken van de videokaart ipv de CPU, dus games zoals rocket league. Ik heb al gekeken naar de temperaturen van de videokaart en de CPU tijdens het spelen/opstarten van games en de temperatuur van beide componenten blijken gewoon in orde te zijn aangezien ze niet warmer worden dan 50 graden.
Nu dacht ik dat dit ook aan de voeding kan liggen maar er staat op de gebruiksaanwijzing dat deze videokaart een continue stroom van 300 watt minimaal moet hebben, Ik heb een VS450 Corsair die een continue voeding van 450 watt geeft en dus voldoende moet zijn. Daarom vind ik het dus heel raar dat hij vanzelf afsluit en zich daarna weer opstart. Weet iemand hoe dit te verhelpen is of waaraan dit kan liggen?
Ik had ook nog gedacht dat dit een probleem zou kunnen zijn tussen de amd processor en de nvidia grafische kaart, dat ze misschien niet goed met elkaar communiceren. Ik wil dit allen wel zeker weten want een nieuwe processor aanschaffen is een dure grap!
hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt.
Mijn specs;
Behuizing: Cooler Master Elite 335U
Processor: AMD FX-4300 ( 4x 3800 Mhz ) Quad Core
Processor-Koeler: Standaard AMD Processor koeler
Moederbord: GIGABYTE GA-970A-DS3P
Geheugen[RAM]: 16GB
Hardeschijf 1: 1000GB Harde Schijf
Hardeschijf 2: Geen 2e Harde schijf
Hardeschijf 3: Geen 3e Harde schijf
Hardeschijf 4: Geen 4e Harde schijf
Videokaart: Gigabyte Geforce GTX 1050 TI OC 4gb
Geluidskaart: Onboard audio 7.1