Mhh.
Kijk,
als je wilt zien of meer flow zin heeft, weet ik bijna wel zeker dat de maatstaf het temp verschil tussen water en CPU is.
(Met een Peltier wordt het veel gecompliceerder denk ik)
Hoeveel energie je afvoert wordt niet door de flowrate bepaald, maar de opname capaciteit van het water.
En die opname capaciteit heeft zijn grens pas bij het punt waar je de kooktemperatuur bereikt. En dat is echt heel veel vermogen. Meer dan die CPU+Peltier aanlevert.
Ik vraag mij ook heel sterk af wat de watertemp doet als je 100 watt hitte er in stopt, en de flowrate varieert van 200 naar 800 liter/uur. Ik denk niet veel dus.....
(Wel er van uitgaand dat je een radiator met fan hebt.. mmhh zonder dat weet ik het even niet.

Ik vindt het al gek dat dat uberhaupt werkt..)
Omdat ik geen waterkoeling doe, moet ik altijd min boeren verstand inschakelen. Als echt stadsmens vergt dat natuurlijk even tijd..

Maar eenmaal ingeschakeld, gebruik ik altijd maar de vergelijking met een Magnetron en een kopje water. Kijk maar hoe lang het duurt om 100ml water (koffiekopje) uit de kraan aan het koken te brengen met een 700 watt hittebron (da's de magnetron)
15 naar 100 , 100ml , 700 watt.
Dat kost dus echt iets van een minuut, om een temp stijging van 85 grtaden te halen, en de toegevoegde energie is 10x zo hoog als de gemiddelde AMD CPU zonder Peltier.
.. water kan echt HEEL VEEL warmte transporteren, daar heb je geen 1000 liter per uur voor nodig die schamele 100 wattjes.