[PC] Disco Elysium

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Afbeeldingslocatie: https://games-b26f.kxcdn.com/wp-content/uploads/2019/07/de-poster-horiz-770x470.jpg

Genre: Role-playing - Turn-based - Fantasy
Works on: Windows (7, 8, 10)
Release date: October 15, 2019
Company: ZA/UM

Disco Elysium is a groundbreaking open world role playing game. You’re a detective with a unique skill system at your disposal and a whole city block to carve your path across. Interrogate unforgettable characters, crack murders or take bribes. Become a hero or an absolute disaster of a human being.

Unprecedented freedom of choice
Intimidate, sweet-talk, resort to violence, write poetry, sing karaoke, dance like a beast or solve the meaning of life. Disco Elysium is the most faithful representation of desktop role playing ever attempted in video games.

Countless tools for role playing
Mix and match from 24 wildly different skills. Develop a personal style with 80 clothes items. Wield 14 tools from guns to flashlights to a boombox, or pour yourself a cocktail of 6 different psychoactive substances. Develop your character even further with 60 wild ​thoughts ​to think – with the detective’s Thought Cabinet.

A revolutionary dialogue system with unforgettable characters
The world is alive with real people, not extras. Play them against each other, try to help them, or fall hopelessly in love. Disco Elysium’s revolutionary dialogue system lets you do almost anything.

Carve your unique path across the city
Explore, manipulate, collect tare or become a millionaire in an open world unlike anything you’ve seen before. The city of Revachol is yours for the taking, one small piece at a time. From the streets to the beaches – and beyond.

Hard boiled, hard core
Death, sex, taxes and disco – nothing is off the table. Revachol is a real place with real challenges. Solve a massive murder investigation, or relax and kick back with sprawling side-cases. The detective decides – the citizens abide.

Website: https://zaumstudio.com/
Steam winkelpagina: https://store.steampowered.com/app/632470/Disco_Elysium
GOG winkelpagina: https://www.gog.com/game/disco_elysium

Trailer:

Unieke features van deze RPG:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:00
Ziet er interessant uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Toch wel de game waar ik al een hele tijd naar uit kijk. Dit volg ik al een hele tijd desondanks de weinige info.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
wow.. deze is helemaal onder mijn radar geglipt. Lijkt me echt een gave game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
Ja, dat is ook de reden dat ik het topic heb aangemaakt. Ik heb zelfs pas sinds 2 weken kennis van deze game, maar het kan wel eens een enorme sleeper hit worden. Ik vond daarom dat hij hier onder de aandacht moet komen :)

Er worden veel referenties gelegd naar klassieke RPG's zoals Planescape Torment, waar het inderdaad wel wat van weg heeft... maar toch een flink aantal unieke dingen heeft ?

Ik kan niet wachten tot hij uit komt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Iemand hem al gekocht? Ik vind 40 euro nogal stevig voor een indie game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Nog niet, ik wacht op een aanbieding. Wel wat streams gekeken gisteren, maar wilde mezelf nog niet te veel spoilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
Waaaaaarom had ik nog nooit van dit spel gehoord totdat ik gisteren de promo email van GoG kreeg? :?

De reviews zijn in elk geval zeer lovend. Voor een nostalgisch iemand die nog om de zoveel tijd door de (echte) Fallouts en door Planescape Torment rent, ziet dit eruit als een must-play. Helaas beschik ik niet over evenveel tijd als 20 jaar geleden :p

Deze herfst/winter eens tijd voor maken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StarWolfer
invine schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:34:
Iemand hem al gekocht? Ik vind 40 euro nogal stevig voor een indie game.
Ik heb hem gekocht (niet voor niets een topic voor aangemaakt, dus ik wilde hem sowieso kopen), en ik vind hem fantastisch! Het voelt totaal niet aan als een indie game, maar een AAA rpg met heel veel liefde voor details.

Wat goed om te weten is, is dat het heel, heel veel tekst is. Je bent zo een 5 tot 15 minuten kwijt in een dialoog, om alle opties door te gaan / een gesprek te voeren. De helft daarvan is ingesproken door voice acteurs, de andere helft niet (vaak hoor je aan het begin van de conversatie met main npc's zijn/haar stem). Als veel lezen dus niet je ding is, en je graag wat actie wilt, moet je hem vooral links laten liggen..

Als je twijfelt zou ik hem proberen. Het is namelijk ook niet helemaal mijn genre, maar de conversaties met anderen (en 'jezelf'') zijn goed/hilarisch. De actie mis ik eigenlijk totaal niet... dat zit ook verweven in dezelfde dialogen. Oftewel als je je detective wil laten schieten kies je die optie uit een rijtje.

Wat ik zo positief vind: Het is allemaal verschrikkelijk goed geschreven, je zit na 10/15 minuten al helemaal in het verhaal. Je brein ("thought cabinet") heeft 24 skills, die je levelt door de XP die je haalt. Dat zijn skills voor handelingen en gedachten. Midden in een conversatie met een npc gaat je brein adviseren wat wel/niet te doen en aan jou de keuze dan wel of niet die conversatie optie aan te klikken, of een andere. Het geeft je zeer veel keus hoe te spelen.

Je gaat ook nooit echt fout in een conversatie, want je bent niet standaard een goed/fout character. Ja, op basis van je skills moet je soms virtuele dobbelstenen gooien om iets te halen (of even wachten en later terug te komen), maar het spel beloont je ook als iets mis gaat... En dat gaat het best vaak, en juist dan is het leuk dat je de gevolgen daarvan accepteert en door speelt :) .

Ik vind het echt een aanrader (en zit er pas een uur of 5 a 6 in nu). :)

[ Voor 11% gewijzigd door StarWolfer op 16-10-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:37
Ik ken m ook pas sinds kort! Ziet er fantastisch uit, zo veel sfeer in art en muziek. De hele insteek spreekt me aan. Helaas heb ik de komende maand niet echt tijd, lijkt me toch een game waar je (vooral op t begin) even wat uren in moet gieten, ik koop 'm zodra ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Een paar weken geleden zag ik deze game voor het eerst voorbij komen op PCGamer. De eerste recensies gisteren bevestigden het beeld dat PCGamer toen schetste: iets bijzonders! Gisteravond de game bij GOG aangeschaft en eens rustig gaan spelen. Al vrij snel moest ik aan mijn vriendin uitleggen waarom ik in hemelsnaam zo een lol had achter mijn laptop, en dat dat vast niet mijn werk was :+

Ik ben in tijden niet zo geprikkeld door een game. Het voelt als volwassen materiaal. Veel tekst die niet voor iedereen even makkelijk te lezen zal zijn. Maar, de humor en toon is voor mij een hit. Ik kan in ieder geval niet wachten om de komende weken steeds even een uurtje in dit verhaal te duiken, alsof het een goed boek is.

Over prijs valt altijd te twisten, maar de EUR 39,99 (bij GOG met een extra game) is naar mijn mening niet gek als je het vergelijkt met wat je tegenwoordig moet neertellen voor een game van een van de usual suspects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Gisteren ook voor het eerst echt wat gespeeld. Bevalt zeer goed tot nu toe.
Zoals gezegd, veel dialoog, maar dat wist ik al, wegens de vergelijkingen die werden gemaakt met Planescape Torment. Maar het belangrijkste, de dialogen/teksten zijn zeer goed. Niet geschreven als een jonge tienerboek, maar ook niet nodeloos complex geschreven. Ook leuk dat er wat genomen is uit verschillende talen, occassioneel een frans woord, of zelfs nederlands.

Ook leuke dialogen en opmerkingen met bepaalde stukken van je persoonlijkheid.
Als je genoeg punten hebt gestoken in bepaalde facetten van je persoonlijkheid kunnen ze je ook helpen tijdens gesprekken door opmerkingen te geven. "ze houdt iets achter" "hij is met je voeten aan het spelen".
Andere keren heb je het gedeelte dat nog steeds verslaafd is aan alcohol en drugs dat tussen komt. Er ligt ergens alcohol op tafel, je vind pillen, .. Dus heb je dat gedeelte dat dingen zegt in de trend van: "kom op, drink die gemorste alcohol gewoon van tafel" "als je aan de pillen zat vond ik je leuker".

Eerst keer was ik binnen 5 minuten gestorven aan een hartaanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

Gisteravond na de review van ACG toch de gok gewaagd.
Zijn conclusie was, als Planescape:Torment een favoriet is.. dan is Disco Elysium een MUST-BUY.
Dit kan ik nu (voorlopig) bevestigen.

Ik schat het zelfs in dat ik The Outer Worlds nog even op te plank laat liggen de 25ste.
Dit wel als fan van isometrische RPGs (waarmee ik groot ben geworden :p).

Wat ik miste in bijvoorbeeld de laatste "renaissance" van Torment:Tides of Numenera en de Pillars of Eternity series, vind ik tot nu toe terug in Disco Elysium.
Noem het "meer volwassen", het voelt alsof het gewenste publiek niet direct 12 jarigen is.
Niet alles is lof echter, de gameplay lijkt wat "stugger" of meer "clunky" zoals Numenera was in vergelijking met Pillars bijvoorbeeld.

Zodra je bij het aanmaken van je character bij de skills komt:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/n1gWy3Yh.jpg

Weet je dat je goed zit ;)
(Overigens gekocht via GoG, meer geld naar de devs)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 04:50
Misschien niet voor iedereen weggelegd, maar dit is werkelijk een pareltje. Mooi hoe ik iig binnen een aantal uur spelen compleet verrast werd door verschillende gebeurtenissen en scenario's. En dat alles met n beste grijns op m'n gezicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 16:53
Ik heb uit verschillende hoeken al gehoord dat deze zelfs beter is dan Planescape Torment, klopt dat een beetje?

Disco Elysium, The Outer Worlds, RDR2,... het worden drukke avonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 16:57

GekkeR

key = key

PS:T is nog steeds mijn favoriet, maar dit is in verhaal en hoe het dit overbrengt zeker niet "minder".
Veel ontdekken en zelf de dingen aan elkaar knopen (je bent immers een detective).

Geef het een kans :)

Wel een kleine waarschuwing:
Dit is verhaal heavy en heeft meer weg van een "adventure/rpg" dan van een "actie/rpg".
Veel point-and-click en lezen dus en weinig/geen "beesten slaan voor XP".

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Deze game heb ik afgelopen donderdag maar gekocht als impulsaankoop nadat ik de isometrische artstyle zag en rpg detective game zag.

Kort samengevat: BRILJANT. Lang niet meer zo'n type game meegemaakt met zoveel tekst, wat ik maar bleef lezen. Leuk verhaal, niet voorspelbaar en wát een sfeer. DE deed me erg denken aan Discworld Noir, mijn favoriet in het detective genre.

39,95 absoluut waard, goed voor tenminste 25 uur aan eersteklas game-ervaring. Als ik een minpuntje moet noemen is dat het te makkelijk is om te saven voor skill-checks. Op een gegeven moment vergt het wel erg veel van me om dat niet te gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Op zich geen probleem in mijn ogen. Soms is het leuker om een skillcheck te falen, kan altijd iets grappigs gebeuren. Of soms is het zelfs beter om een skill check te falen, sommige karakters krijgen medelijden met je en besluiten je te helpen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniBBQ
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
Geweldig spel! Net eerste twee uur erop zitten en helemaal hooked. Lekkere grove humor, onverwachte wendingen en memorabele characters. En met 40 euro beloon je een studio voor het werk wat ze erin hebben zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door MiniBBQ op 28-10-2019 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:41
Ik heb het ook gekocht en inderdaad hooked. Dag 2 in het spel is aangebroken en ben benieuwd waar deze mij naar toe gaat leiden.
Zonde dat dit spel hier vooralsnog weinig aandacht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:29
Afgelopen week gekocht. Erg onder de indruk. Eerste spel was na ongeveer een uur afgelopen omdat ik mezelf een depressie had aangepraat wegens de achteruitgang van de maatschappij. Bij hoe veel spellen kun je dat zeggen?

We een les voor de volgende keer. Als je een health (of morale) bar van 1 streepje hebt, kan het ineens heel snel aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Heb het ook gekocht en ben begonnen, maar ben nog niet helemaal hooked omdat ik gewoon geen tijd heb om er even voor te gaan zitten. Je moet wel een paar uurtjes achter elkaar spelen om er lekker in te zitten. Het idee van het spel vind ik wel echt super en eigenlijk voelt het als een super uitgebreide point 'n click :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Wat een fantastische game is dit toch, ik ben normaal niet zo van de stories en ik skip altijd door de meeste verhalen in games..
Maar deze... ik speel het spel alsof ik een boek lees, volle aandacht voor het verhaal en ik heb moeite met stoppen. :D

Spel van het jaar voor mij!

Ik had nooit interesse in dit genre, wat zijn aanraders om hier na te spelen? (nadat ik deze uitspeel en een tweede run doe met een compleet idioot karakter)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:43
Ik heb Disco Elysium nog niet gespeeld (staat hoog op het lijstje), dus kan niet oordelen hoe de gameplay is, maar ik hoor veel vergelijking met Planescape Torment. En da's toch wel een groot compliment gezien de cult-status die de game heeft gekregen. Als je die nog nooit geprobeerd hebt, zeker het proberen waard :)

Ik kijk er misschien naar met nostalgische ogen, maar ook al is ie al 20 jaar oud, het verhaal, de sfeer, de omgevingen zijn nog altijd fantastisch. Een van de weinige spellen die ik om de zoveel tijd nog eens door speel. Er zijn bovendien een hoop fan-made patches te vinden die bugs oplossen, hogere resoluties toevoegen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Dit spel ziet er fantastisch uit. Was van plan het na of tijdens de kerstvakantie te gaan spelen, maar het is nu iig te koop met 20% korting op Steam (32 euro, aanbieding geldt nog 29 uur)

Hier komt iets hips te staan

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 23:38

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb de game een paar dagen terug gekocht.. Omdat ik toevallig op deze thread stuitte. De naam viel me hier op (ik ben gek op disco ;)), maar had er hiervoor nog nooit van gehoord. De game is top! Dus thanks @ topicstarter, en andere Tweakers!

[ Voor 5% gewijzigd door Sméagol op 26-12-2019 02:17 ]

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
.

[ Voor 92% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12

Japser

Jeej!

Potverdorie, dit is wel een pareltje hoor! Geweldige dialogen en mooie sfeer en humor maken dit spel zeer de moeite waard. Je moet er wel echt voor gaan zitten, want met een uurtje spelen per dag werkt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:39
Japser schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:44:
Potverdorie, dit is wel een pareltje hoor! Geweldige dialogen en mooie sfeer en humor maken dit spel zeer de moeite waard. Je moet er wel echt voor gaan zitten, want met een uurtje spelen per dag werkt niet echt.
Klopt, voordat je het weet ben je 5 uur verder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-05 11:46

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Laat van de partij, maar deze week de eerste playthrough gedaan: Fantastisch spel, erg lang geleden dat ik me zo vermaakt heb met een spel. Ook verrassend hoe 'groot' de spelwereld is ondanks dat er maar een paar locaties zijn.

Inderdaad een aanrader!

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galen2850
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 08:52
Heb er ook een playtrough op zitten. Bijzondere game met een eigen look en feel. Absoluut de moeite waard als je van tekst-heavy rpg houdt. Als je van combat houdt moet je deze overslaan.

Zonder te spoileren vond ik dat het einde wel erg railroady was. Op zich is dat wel vaker omdat er naar een eind gewerkt wordt, maar hier was het wel heel duidelijk. Klein minpuntje van verder prima game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 17:03
Bump, recent aan begonnen, klein stukje gespeeld tot ik er achter kwam dat er een patch komt die de game fully voiced maakt.... en deze patch komt morgen uit, hype *O*

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 11:14
Nice, dan ga ik hem ook nog een keer uitspelen, dit was echt topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:03
weet iemand misschien of er een nederlandse vertaling in the works is? ik heb wat gameplay bekeken, deze game lijkt me echt interessant, maar misschien toch wat moeilijk in het engels, door de grote lappen tekst?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 18:16
pica schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:10:
Bump, recent aan begonnen, klein stukje gespeeld tot ik er achter kwam dat er een patch komt die de game fully voiced maakt.... en deze patch komt morgen uit, hype *O*
Hoi mede-shodan,

Wilde net beginnen en zag dat er een patch zou uitkomen ja, dus maar wat daagjes gewacht. Ben zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-06 17:03
ntzv schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 06:41:
weet iemand misschien of er een nederlandse vertaling in the works is? ik heb wat gameplay bekeken, deze game lijkt me echt interessant, maar misschien toch wat moeilijk in het engels, door de grote lappen tekst?
Kijkend naar https://internationale.zaumstudio.com/ lijkt me dat niet helaas, gelukkig is hier Engels met de paplepel ingegoten dus voor mij persoonlijk is het niet zo'n probleem.

/edit
Vanavond 7 uur zou de patch beschikbaar moeten komen volgens de steam forums!

[ Voor 14% gewijzigd door pica op 30-03-2021 16:06 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:53
Is er ergens te zien of je de nieuwste versie hebt? Ik heb een gratis update van EpicGames maar nergens in de game of het menu geeft hij aan dat het om de Final Cut gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
Timothy3000 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:33:
Is er ergens te zien of je de nieuwste versie hebt? Ik heb een gratis update van EpicGames maar nergens in de game of het menu geeft hij aan dat het om de Final Cut gaat.
Als je een update hebt van zo'n 15 gb sinds gister kan je er wel zeker van zijn dat het de final cut is denk ik.

If you already own Disco Elysium then you get The Final Cut at no additional cost. Your old saves should work with this free upgrade but we’d recommend starting a brand new game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Net op de valreep gekocht, hij was nog tot 12 uur vannacht in de aanbieding voor 31,99 op de PS5. Ik had af en toe wat trailers voorbij zien komen, lijkt me een bijzondere game met veel humor. Maar blijft een gok, ik vond het lastig inschatten of het echt iets voor me is. Anders is het pech van die 32 euro. :P

Net begonnen met Oddworld Soulstorm, ook al zo'n retro game. :P

Ik ga het vanzelf zien maar moet je nog veel lezen nu alles een voiceover heeft? Ben net aan mijn ogen geopereerd waardoor savonds veel lezen op een tv scherm nogal vermoeiend is.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Chaoss schreef op woensdag 7 april 2021 @ 00:02:
Net op de valreep gekocht, hij was nog tot 12 uur vannacht in de aanbieding voor 31,99 op de PS5. Ik had af en toe wat trailers voorbij zien komen, lijkt me een bijzondere game met veel humor. Maar blijft een gok, ik vond het lastig inschatten of het echt iets voor me is. Anders is het pech van die 32 euro. :P

Net begonnen met Oddworld Soulstorm, ook al zo'n retro game. :P

Ik ga het vanzelf zien maar moet je nog veel lezen nu alles een voiceover heeft? Ben net aan mijn ogen geopereerd waardoor savonds veel lezen op een tv scherm nogal vermoeiend is.
Ik twee dagen geleden ook, is voor mij ook een koop voor een game die afwijkt van wat ik normaal speel (lees: voornamelijk alles wat souls-like is).

Ben er gewoon lekker rustig voor gaan zitten en neem echt de tijd ervoor en ik vind de game echt super. Voelt als een fantastisch sarcastisch interactief boek. Top geschreven en de humor is helemaal in mijn straatje. Artwork/visuals is ook echt anders dan de meeste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan ik Disco Elysium voor de PS4/5 ergens in the winkel kopen? Zie het alleen beschikbaar in de PS store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat een fantastisch game _/-\o_ ik heb nog maar een paar keer gespeeld maar ik kan de game maar moeilijk neerleggen.. altijd nog even dat ene item proberen of met die ene persoon spreken omdat er een lead is.

Moet wel zeggen dat de game op de PS5 (gek genoeg) niet helemaal soepel draaid.. Ik zie gewoon een lage fps bij bewegende objecten (bv vogels) of wanneer het scherm verschuifd.. Zo' n game zou gewoon 60fps moeten zijn.
NicOlaJ schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:00:
Kan ik Disco Elysium voor de PS4/5 ergens in the winkel kopen? Zie het alleen beschikbaar in de PS store.
Volgens mij niet, pc versie is ook alleen digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:43
Vind deze game ook echt heel tof alleen heb ik het idee dat ik vast zit op dag 2 :( moet denk ik tot 21:00 wachten maar het is pas 11:30 ofzo. Boeken lezen kost een hoop geld (wel grappig die Hjemmdall boeken) dus dat word te duur. Geen idee wat ik nu moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Is de game nu voldoende gepatcht dat hij speelbaar is op de Playstation?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Timothy3000 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 09:17:
Is de game nu voldoende gepatcht dat hij speelbaar is op de Playstation?
Ik speel hem vanaf de release op de PS5, heb in het begin 2-3 crashes gehad en je had soms lage fps.

Sinds de laatste update heb ik 1x een crash gehad de fps is een stuk beter. Maar onspeelbaar is de game nooit geweest. Ik heb er nu iets van 40 uur inzitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Tripwire999 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 02:33:
Vind deze game ook echt heel tof alleen heb ik het idee dat ik vast zit op dag 2 :( moet denk ik tot 21:00 wachten maar het is pas 11:30 ofzo. Boeken lezen kost een hoop geld (wel grappig die Hjemmdall boeken) dus dat word te duur. Geen idee wat ik nu moet doen..
Ik heb nooit echt vast gezeten, zeker niet zo vroeg op de dag. Goed overal rondkijken en alle interacties gebruiken, mensen opnieuw spreken. Echt conreet een tip geven is lastig, ik weet niet wat je wel/niet gedaan hebt :P openstaande quests bekijken heeft me ook wel eens geholpen omdat je dan conreet weet wat er moet gebeuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 27-04-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik las in recensies en op Reddit over broken quests waardoor je voortgang niet meer mogelijk was. Volgens mij vooral op het begin. Maar dat hebben jullie nog niet meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Timothy3000 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:40:
Ik las in recensies en op Reddit over broken quests waardoor je voortgang niet meer mogelijk was. Volgens mij vooral op het begin. Maar dat hebben jullie nog niet meegemaakt?
Nope, vraag me ook af of het wel echt broken is, side quests kun je soms niet afmaken omdat je een verkeerde keuze maakt of niet goed dobbeld. Maar dat is nu eenmaal hoe de game werkt, het is niet een assassins creed waar je geen verkeerde keuzes kunt maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicOlaJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chaoss schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:50:

[...]

Volgens mij niet, pc versie is ook alleen digitaal.
https://twitter.com/studioZAUM/status/1374669964167221250

Ah, inderdaad. Blijkbaar later dit jaar. Ik woon helaas in Australie, waar het niet verkrijgbaar is. :'(

https://press-start.com.a...ssification-in-australia/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Moet ik deze game halen voor 19,99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bateau
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-06 11:20
De podcast Imaginary Worlds heeft er een aflevering aan besteed. Super interessant.

https://www.imaginaryworl...rg/episodes/disco-elysium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 09:55
Gisteren aangekocht, benieuwd. Eerste uurtje al zeker heel interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Larmoth schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:33:
Gisteren aangekocht, benieuwd. Eerste uurtje al zeker heel interessant :)
En inmiddels wat verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-06 09:55
doobieters schreef op maandag 31 mei 2021 @ 13:59:
[...]

En inmiddels wat verder gekomen?
Nog niet zo ver, wel de bookstore quest line gedaan. Hilarisch. Is eens totaal iets anders, echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
doobieters schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 00:06:
Moet ik deze game halen voor 19,99?
Om mezelf maar even te quoten. Ik heb de game zojuist gekocht na lovende berichten op de redditpagina te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 13:35

westergas

rikkie_pc

Ik lees regelmatig een boek maar vind lezen in een spel echt helemaal niks. Is dit wel wat voor me, nu alle(?) tekst word gesproken?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
westergas schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:07:
Ik lees regelmatig een boek maar vind lezen in een spel echt helemaal niks. Is dit wel wat voor me, nu alle(?) tekst word gesproken?
Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertje79
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:44
Nu in de aanbieding in de Playstation store voor €23,99. Ik ga hem voor deze prijs wel proberen, hoop dat het wat is en anders jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

westergas schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:07:
Wordt het wel beter van wat mij betreft, maar je leest nog altijd mee want alle tekst verschijnt nog wel op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Is er al bekend wanneer de game uitkomt op Xbox? Kan niet veel meer dan zomer 21 vinden.

[ Voor 29% gewijzigd door Timothy3000 op 05-08-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Gisteren begonnen aan DE. In welke bad trip ben ik terecht gekomen :+

Ik ben normaal iets meer van de actie georiënteerde rpg´s. Planescape Torment trek ik bijvoorbeeld niet, maar Baldur´s gate heb ik helemaal grijs gespeeld. Maar ik word hier wel helemaal ingezogen. Gaaf dat alles volledig ingesproken is. Geeft zoveel sfeer. Ben nog niet heel ver, maar heb zin om straks verder te gaan als ik thuis ben. Dat heb ik al lang niet meer gehad bij een game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Helemaal uitgespeeld en in enkele gevallen tot tranen toe geroerd door bepaalde scenes. Vooral de reflectie van Harry op zijn verleden en, zonder spoilers, dat ene, wanhopige telefoongesprek waarvan elke mogelijke uitkomst pijnlijk is. Auw. Mijn arme hart. :p

Meesterlijk spel. Kan niet wachten op iets nieuws van deze studio.

EDIT: Trouwens, voor mensen die iets willen lezen dat m.i. van grote invloed moet zijn geweest op de makers van Disco Elysium; check de boeken van China Mieville. Vooral Perdido Street Station en The City & The City.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ghl163lRv1gC67RTGtskfoTTB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2a9zlGhc2ECiWysOhSKc4zj2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/enrJqh1lzWLH5Sk6zXwzhzeL1H8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x3hLrvA6pHXYDz5ut1bJa17o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door Negakinu op 19-10-2021 10:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06 09:22
In verband met een klein overschot aan vrije tijd heb ik deze game (The Final Cut) uit nieuwsgierigheid geïnstalleerd. Dit na het lezen van diverse "Top 10 RPG"-achtige artikelen.

Ik moest wel een beetje wennen aan de gameplay, de (weinige) actie die erin zit wordt passief geactiveerd. De sfeer die wordt neergezet is erg goed, de muziek helpt hier enorm bij. Helaas staat de OST niet op Spotify, maar op YT zijn goede mixen te vinden. Qua speeltijd heb ik er betrekkelijk lang over gedaan, ik voor de grap aan een tweede playthrough begonnen met een hele andere persoonlijkheid (fysiek) en nu kan ik overal vrij gemakkelijk doorheen rushen (ook omdat ik weet wat ik moet doen natuurlijk).

Het verhaal is erg interessant en de sidequests zijn vaak grappig. Er zit wel enorm veel dialoog in en soms zelfs wat té veel imho, maar in grote lijnen blijft de game boeien.

Erg blij dat ik de game heb aangeschaft, ben een ervaring rijker! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:44
Disco Elysium is nu voor 10 euro te krijgen in de Steam sale. Elke euro met dan waard, wat een prachtige game.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-06 17:23
Ja zeg, ik heb de game op advies van een vriend ook gekocht in de steam sale. In een week (vakantie) nu al ruim 20 uur gespeeld. Wat een ontdekking is dit, de game bevalt me erg goed. Zit nu op de 4e dag en ben erg benieuwd wat ze nog voor me in petto hebben. Alles is erg mooi uitgewerkt zeg.. en dat het volledig gesproken is is toch wel echt top :)

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Pagina: 1