Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn vraag
Weet toevallig iemand hoe ik een mail bestand (Mail van extern partij) kan traceren waar de mail blijft?

ik probeer namelijk te achter halen waar een email blijft omdat wij wel kunnen verzenden naar de andere partij, maar niks kunnen ontvangen, andere partijen hebben hier geen last van.

echter hebben wij wel spamfilters geinstalleerd, maar die blokkeren niks (domein is whitelisted).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Exchange 2013
XWall , Kerio Spamfilters

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Spamfilter controleren = Gewhitelist.
Google :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Krijgt de versturende partij na verloop van tijd een NDR? Daar zou het terug te vinden moeten zijn.

als jij de mail niet ontvangt op door jouw beheerde systemen, dan kun je weinig controleren... Let ook even op lokaal geinstalleerde spamfilters.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 15:31
Raadzaam om even contact te leggen met de verzender. Wellicht hebben hun issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
Highlanderqp schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:57:
Raadzaam om even contact te leggen met de verzender. Wellicht hebben hun issues.
ik zal dit ook bij de externe partij aanvragen, het kan ook gewoon een menselijk fout zijn en dat de mail gewoon in de outbox staat te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
Question Mark schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:56:
Krijgt de versturende partij na verloop van tijd een NDR? Daar zou het terug te vinden moeten zijn.
Nee hun zeggen dat de mail is verstuurd (het zijn ook maar simpele gebruikers) en krijgen geen Bounce of iets terug.
als jij de mail niet ontvangt op door jouw beheerde systemen, dan kun je weinig controleren... Let ook even op lokaal geinstalleerde spamfilters.
dan gaat het idd lastig, ik had namelijk al bijna alles gecontroleerd, ook hebben wij geen lokale spamfilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlanderqp
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 15:31
Gdelaat schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:48:
[...]

ik zal dit ook bij de externe partij aanvragen, het kan ook gewoon een menselijk fout zijn en dat de mail gewoon in de outbox staat te wachten.
Kan uiteraard ook zo zijn dat het nog tegengehouden wordt bij externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:21
Staan mogelijk op de blacklist ergens online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdelaat
Probleem is opgelost, wij hebben in de logs gekeken van onze spamfilter.
daar zagen wij een blokkade tussen de persoon zelf en onze mailserver.

uiteindelijk de spamfilter aangepast (andere mail rule) en mails komen weer binnen.

bedankt iedereen voor de hulp
Pagina: 1