Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oculus Rift CV1 “upgraden” naar Oculus Quest + Link?

Pagina: 1
Acties:

• Jenoah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-01 12:17
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment nog een trotse eigenaar van de originele Oculus Rift. Echter ben ik na de laatste Keynote van OC6 erg geneigd om te gaan “upgraden” naar de Oculus Quest. Dit komt vooral de het feit dat Oculus Link eraan komt. Nu vraag ik mij alleen af of het het waard is. Ondanks dat het nog een dikke maand duurt voordat Link in de public beta komt, zeg ik dat het in mijn ogen het wel waard is, maar waarschijnlijk negeer ik het negatieve onbewust...

Buiten het feit dat de Quest geen OLED heeft en geen externe sensoren. Wat kunnen ten opzichte van de originele Rift toch nog nadelen zijn tegen de Oculus Quest + Link?

Ik snap dat Link nog niet uit is, maar ik bedoel het meer op feit van de gegevens op papier en de opinies van reviewers.

Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen als je ze tegenover elkaar zet (en Link bij de Quest voegt)?

[ Voor 0% gewijzigd door Jenoah op 30-09-2019 13:33 . Reden: Spelfout ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-11 17:08
Jenoah schreef op maandag 30 september 2019 @ 10:56:
Buiten het feit dat de Quest geen OLED heeft en geen externe sensoren.
De Quest heeft OLED, 1600x1440 per lens. En het inside out camera systeem tov externe systemen is juist geweldig imho. 6DoF tracking, en het feit dat er geen externe sensoren zijn maakt hem super portable. Als de link uit komt en je hebt een dikke game/vr pc, kun je kiezen om de gfx power van je pc te gebruiken. Wil je compleet wireless, dan kun je dat doen met wat mindere gfx, zelfs buiten in grote ruimtes.

Er zullen best betere systemen zijn op het moment, maar fully wireless en ultra portable vind ik toch wel wat waard. Met een Link zou het wel eens de beste set kunnen worden qua feature set.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Hij schijnt iig tov de Rift S significant minder comfortabel te zitten. En 72Hz ipv 90Hz van je Rift. Maar goed als je naar een Rift S anders zou gaan zit je ook al op 80Hz.

• Jenoah
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-01 12:17
Ik heb afgelopen week besloten om toch de overstap te maken naar de Quest.
UltraSub schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:34:
De Quest heeft OLED, 1600x1440 per lens.
De Quest heeft inderdaad wel OLED, hoewel ik mij hierin eerst had vergist. Het is ook wel zeker te merken. Soms lijkt het namelijk alsof de bril uit staat wanneer je in een laadscherm zit. De resolutie merk ik wel dat echt veel beter is dan de Rift. Daarvoor sowieso een pluspunt.

De tracking is ook wel goed genoeg voor wat het is en wordt vermoedelijk alleen nog maar beter met software updates.
Sissors schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:15:
Hij schijnt iig tov de Rift S significant minder comfortabel te zitten. En 72Hz ipv 90Hz van je Rift. Maar goed als je naar een Rift S anders zou gaan zit je ook al op 80Hz.
Hij zit inderdaad niet heel erg comfortabel, maar ik ben van plan om een VR-cover te halen in de hoop dat het beter wordt.

Geluid is ook niet echt heel goed, maar zeker wel te doen. Echter is het wel veel beter met een degelijke koptelefoon.

Van de 72Hz heb ik nog geen problemen ondervonden. Echter merk ik wel dat je het scherm heel snel kan zien flikkeren wanneer je naar (bijna) witte kleuren kijkt. Verder geen problemen.

Al met al is het denk ik wel een pracht apparaat wanneer de link uitkomt. Nog even wachten dus, maar ik ben wel overtuigd!