Nu iOS 13 uit is vallen mensen met een iPhone 6 en iPhone 6 Plus buiten de boot. Het moest een keer gebeuren, niets aan te doen. Mijn vraag is echter: als je je oudere iPhone blijft gebruiken (in dit geval een iPhone 6 met iOS 12) welke veiligheidsrisico's loop je dan? Ik weet dat op een gegeven moment apps niet meer zullen updaten omdat ze iOS 13 vereisen: ook (al dan niet kritieke) bugfixes worden dan niet meer gedaan. Maar worden veiligheidsupdates vanuit Apple voor iOS 12 ook per direct gestopt? Hoe reëel is dit gevaar? Ik probeer in te schatten welke risico's er zijn, hoe zwaar ik daar aan moet tillen, en hoe lang het realistisch vol te houden is.
De reden dat ik dit vraag is omdat mijn beide ouders een iPhone 6 hebben en nog niet van plan zijn te upgraden. Ik ben zelf zakelijk aan de beurt volgend jaar met mijn iPhone 6S, echter die gebruik ik uitsluitend om mee te bellen.
Ik heb net zitten googlen op dit vraagstuk maar ik kom niet echt tot antwoorden.
De reden dat ik dit vraag is omdat mijn beide ouders een iPhone 6 hebben en nog niet van plan zijn te upgraden. Ik ben zelf zakelijk aan de beurt volgend jaar met mijn iPhone 6S, echter die gebruik ik uitsluitend om mee te bellen.
Ik heb net zitten googlen op dit vraagstuk maar ik kom niet echt tot antwoorden.