Vraag

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:11
Ik zoek een?
Universele afstandsbediening

Wat is je budget?
100€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb hier een Home Cinema set met:
- Philips smart TV (5000 serie)
- Ziggo box
- HTPC
- Xbox One
- Denon AVR-1500H
- Eventueel smart home meuk (lampen, google hub, Nest thermostaat)

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Logitech Harmony Elite
pricewatch: Logitech Harmony Companion
pricewatch: Logitech Harmony Hub

Welke vragen heb je hier nog over?
Enkel de Hub kopen valt af. Ik wil een fysieke AB. Mijn vraag gaat dus voornamelijk over het verschil tussen de companion en de elite.
Er zit hier een aanzienlijk prijsverschil in en ik ben dus benieuwd of dit het geld waard is.

Het schermpje op de Elite trekt me wel (ziet er luxe uit). Ik heb het idee dat smart home spul makkelijk of enkel daar mee te bedienen is. Nu heb ik ook home assistant draaien en werkt dit redelijk vlekkeloos.

Mijn doel van de AB is voornamelijk de TV hoek. Het veranderen van instellingen op de Denon (input voornamelijk) is voor mij logisch, maar voor mijn huisgenoten minder. Er liggen nu 3 afstandsbedieningen op de salontafel. Netflix op de TV kijken vereist weer een combinatie van 2 AB's. Terug naar de Ziggo is weer een combi van 3 AB's. Onhandig dus.

Voor zover ik heb kunnen vinden is de werking tussen beide AB's gelijk als je deze enkel voor de TV gebruikt. Een Harmony Companion zou dus voldoende moeten zijn.
Of zie ik nog iets over het hoofd?

Alle reacties

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 04-12 23:42
Ik heb een hub + companion en bevalt mij goed. De hub heeft als voordeel dat je e.e.a. ook met tablets/smartphone en via stembediening van Google Home kan bedienen.

De Harmony producten, vooral de hub en companion, zijn erg handig voor de activiteiten die je kunt programmeren. Met één druk op de knop tv aan, receiver aan, setop box/mediaspeler, juiste kanalen, de lampen gedimd etc. Waar ik de companion + hub minder handig voor vindt zijn het graven in de instellingen van apparaten. De Elite is hier beter geschikt voor, omdat je met de Elite makkelijker een separaat apparaat kan bedienen. De companion kan géén separate apparaten bedienen buiten de activiteit om. Via de hub en de harmony app kan dat wel, maar werkt niet zo handig als via de AB van het apparaat zelf. Zie de Elite meer als integratie van de Harmony app (schermpje op de AB) en de AB mogelijkheden van de Companion.

Als ik in de instellingen wil van de tv/receiver (hoe vaak moet dat nu echt?) dan gebruik ik alsnog de AB's van de tv/receiver.

Tip: koop niet alleen een Companion. Die heet niet voor niks companion en is bedoelt om met een hub en de Harmony app te gebruiken. Ik kocht de hub + companion voor € 90. Sterker nog, ik vraag me af of je een losse companion zonder hub überhaupt aan de praat krijgt. De hub communiceert de instellingen vanuit daar namelijk naar de companion. Dus ik denk dat de hub altijd wordt meegeleverd bij een Companion, maar dat is niet altijd even duidelijk, dus het navragen waard.
https://www.mediamarkt.nl...ny-companion-1408723.html Daar staat wel duidelijk "bijgeleverde hub".

Het mooie van de hub is ook dat het een centraal Harmony apparaat is. Via de telefoon kun je via wifi instellingen van de AB, knoppen, activiteiten etc wijzigen. Zonder hub moet alles via de computer volgens mij.

[Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 03-10-2019 09:05]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 12:41

route99

just passionately curious...

Dat lijkt idd erg handig.
Wel jammer dat Google en zo met Nest en Homey en nu ook met deze Harmony producten, de hub en companion, gestopt is.
https://support.myharmony...h-your-remote-or-keyboard
en verder nog oa:
nieuws: Google stopt grotendeels met Nest.com-site

Tav een duurzame aanschaf... vind ik heel veel van dit soort concepten dus niet duurzaam.
Erg vervelend dat na bijvoorbeeld 5-7 jaar de ultieme koppeling niet meer werkt.
Kun je niet alleen weer opnieuw beginnen, maar ook de extra kosten.
Je kunt het deels hooguit nog gebruiken wat deels nog werkt... maar dat was nu juist de grap... je wilt dat zoveel mogelijk zaken met elkaar communiceert...
Daar valt nog wel een slag te maken.....

BTW: hoe kijk je nu terug op de reviews van jouw combi, die lang niet door iedereen positief bevonden wordt.
pricewatch: Logitech Harmony Companion

Je eigen geluk bepaal je zelf!

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:11
@Hulleman @route99
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben sowieso van plan om de hub erbij te halen.

Wat betreft het samenwerken van alle meuk in mijn huis, dat is een ander verhaal.

Ik ga maar eens twijfelen of die elite of de companion in huis komt.

• Hulleman
route99 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 09:16:
Dat lijkt idd erg handig.
Wel jammer dat Google en zo met Nest en Homey en nu ook met deze Harmony producten, de hub en companion, gestopt is.
https://support.myharmony...h-your-remote-or-keyboard
en verder nog oa:
nieuws: Google stopt grotendeels met Nest.com-site

Tav een duurzame aanschaf... vind ik heel veel van dit soort concepten dus niet duurzaam.
Google stopt niet met Nest, alleen met de verkoopwebsite. Goed lezen.

Wat heeft Google met Logitech te maken? Tav duurzaamheid. Het gaat om die Hub, dat is het duurzame apparaatje wat de boel in je huis koppelt. De AB's praten er alleen mee.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 18:19

vso

raap voor zijn recht

@Kypo er zijn telefoon apps die je de mogelijkheid geven om alle afstandsbedieningen te combineren soms moet je dan even bij een webwinkel een IR zender voor je gsm erbij bestellen maar goed. (ook voor je gezinsleden) .

En met HDMI kan je ook overlaten schakelen naar het "active apparaat" dit houd wel in dat je kabel goed moet zijn ..

Je wilt nu feitelijk een afstandsbediening die even leuk lijkt maar tzt alleen in de la blijft liggen ..(mijn ervaring in de omgeving) ..

ik zou wachten op dit http://home.bt.com/tech-g...trol-e-ink-11364040192256 ;)

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• route99

route99

Hulleman schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:44:
[...]

Google stopt niet met Nest, alleen met de verkoopwebsite. Goed lezen.

Wat heeft Google met Logitech te maken? Tav duurzaamheid. Het gaat om die Hub, dat is het duurzame apparaatje wat de boel in je huis koppelt. De AB's praten er alleen mee.
nieuws: Google stopt op 31 augustus met Works with Nest-api's

Verkoop website????Effe lezen. Dit gaat over technologie.
Ze trekken nl de stekker uit die API die alle communicatie met ook andere spullen doet stoppen. Dus ik vind dat dit de duurzaamheid van dit soort concepten sterk aantast. Slechte zaak dus. Ieder mag ervan verder vinden wat hij/zij er van vindt maar met verkoop als basis heeft dit geen koppeling, wel mogelijk de toekomstige consequenties van zo’n beleid op de verkoop .

• Hulleman
route99 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:51:
[...]
nieuws: Google stopt op 31 augustus met Works with Nest-api's

Verkoop website????Effe lezen. Dit gaat over technologie.
Ze trekken nl de stekker uit die API die alle communicatie met ook andere spullen doet stoppen. Dus ik vind dat dit de duurzaamheid van dit soort concepten sterk aantast. Slechte zaak dus. Ieder mag ervan verder vinden wat hij/zij er van vindt maar met verkoop als basis heeft dit geen koppeling, wel mogelijk de toekomstige consequenties van zo’n beleid op de verkoop .
Goed punt, maar dat is een heel ander artikel dan waar naar verwezen werd waar ik op reageerde.
Het artikel waar naar verwezen werd gaat over een website, niet over de werking van het product.

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Het is alleen al handig omdat je de hub in een kastje bij de te bedienen apparatuur kunt zetten. Via de IR blaster kun je de TV aansturen.

Ik gebruik mijn Companion met name om de PVR te bedienen, 95% van de functies die ik gebruik werken daarmee. Voordeel is dat ik de TV niet meer apart hoef te schakelen. Met 1 druk op de knop gaat PVR en TV aan of schakel ik over naar de ATV (die ik wel weer met zijn eigen afstandsbediening gebruik).

Kan me voorstellen dat de Companion vooral beperkingen heeft als je meerdere apparaten wilt aansturen. In jouw geval zou ik daarom waarschijnlijk voor een Elite kiezen.

• route99

route99

@Hulleman die info had ik van die harmony link gehaald die er ook bij stond. Daarom had ik die er ook bij gezet.
De TS vroeg: Of zie ik iets over het hoofd...?
Ja, dit probleem dus en ik heb hem iig op het spoor gezet, de meeste Tweakers hebben aan een half woord genoeg .... de rest vind ik zelf dan van een totaal andere orde en daar ga ik niet over.

[Voor 11% gewijzigd door route99 op 04-10-2019 11:02]

• Hulleman
Joris748 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:43:
Kan me voorstellen dat de Companion vooral beperkingen heeft als je meerdere apparaten wilt aansturen. In jouw geval zou ik daarom waarschijnlijk voor een Elite kiezen.
De elite kan 15 apparaten bedienen, de companion 8. Voor mij genoeg.
Ik merk wel wat beperkingen t.a.v. home control. De companion kan afzonderlijk 4 home control apparaten bedienen. Dat kan verlichting, thermostaat etc zijn. Zelf heb ik mijn 4 hue lampen er aan gehangen, zodat ik die met de companion kan bedienen, maar dan hou ik geen opties meer over. Als ik meer hue lampen of een slimme thermosstaat koop, dan kan ik die niet meer (afzonderlijk) bedienen via de companion, of ik zie opties over het hoofd. Geen idee of de Elite hierin meer opties heeft.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee