Moca, zou dat iets zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
achtergrond:

Ik heb in mijn huis een aantal apparaten (mediabox, blu-ray speler, versterker) die bekabeld aan het internet moeten hangen maar helaas is het niet een optie om overal kabels naar toe te trekken. Nu kwam ik een voor mij onbekend fenomeen op het spoor, namelijk Moca (zoals Hirschmann Inca)

Mijn vraag

Ten eerste, het Moca concept, is dat echt zo simpel en bruikbaar als het lijkt ?
En dan de aanvullende vraag, stel dat ik dat aanleg, is het dan een 1 op 1 communicatie tussen twee Moca adapters of kun je er meer aanhangen en meerdere kamers tegelijk van bekabeld netwerk voorzien?

Relevante software en hardware die ik gebruik

oa Ziggo Mediabox Next, Marantz SR 5007, Nintendo Wii U

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
nog niets, ik heb er alleen wat over gelezen.

alles kan off-topic

Beste antwoord (via rens-br op 04-03-2020 10:11)

• Ankona
Een paar maanden verder. Ik heb een Hirschmann Inca systeem een tijdje geprobeerd. Was makkelijk installeren, werkte meteen en goed. Maar wel erg instabiel. Regelmatig viel het netwerk weg en mocht ik weer naar de meterkast om door de voeding te onderbreken het systeem opnieuw te starten.

Toch maar de boormachine gepakt en een vaste kabel aangelegd. Nu is het netwerk wel stabiel

alles kan off-topic

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:25
Hirschmann heeft ook een moka systeem. moca werkt normaal wel goed. Hier een voorbeeld hoe het kan aangesloten worden, je kan inderdaad met meerdere mocas een netwerk maken.
Een utp is natuurlijk wel de beste oplossing. Als je bv naar je andere ruimtes in de woning utp kan leggen zou ik dit wel doen.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02
Ja werkt vrij goed maar kan mij wel wat topics herinneren dat het met een 3e node vaak mis ging. Kan goed oudere generatie zijn geweest maar zou het toch even checken

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Een paar maanden verder. Ik heb een Hirschmann Inca systeem een tijdje geprobeerd. Was makkelijk installeren, werkte meteen en goed. Maar wel erg instabiel. Regelmatig viel het netwerk weg en mocht ik weer naar de meterkast om door de voeding te onderbreken het systeem opnieuw te starten.

Toch maar de boormachine gepakt en een vaste kabel aangelegd. Nu is het netwerk wel stabiel

alles kan off-topic