Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Misschien kan je het anders forceren door de CPU Fan te ontkoppelen van de fan header, misschien krijg je dan een f1 melding...om het BIOS in te gaan.
[Voor 44% gewijzigd door bierschuit op 29-09-2019 21:11]
Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x
Je hebt 2 opties: ergens een PS/2 toetsenbord vandaan zien te halen of het BIOS resetten naar default.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Kan zijn dat de snellere 1000Hz pas connectie krijgt in Windows, omdat dan de driver van de USB poort de snellere polling rate ondersteunt. (gokje van mijn kant)
Verder in W10 kan je dit nog doen om vanuit OS naar BIOS te komen: https://www.coolblue.nl/advies/bios-windows-10.html (apart dat coolblue dit beschrijft, maar oké, dit is alles wat ik bedoelde)
Doet graag mooie dingen met geluid
Maar dan heb je de TS niet gelezen, dit wilde hij liever niet.E65 schreef op maandag 30 september 2019 @ 08:46:
Clear cmos doet vaak ook wonderen.
Dit zegt toch alles? Met ultra fastboot kan je je bios niet in zonder software.Nox schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:36:
Relevante instelling:
- Ultra super duper fastest boot![]()
![]()
Mocht iemand een andere manier weten prima, maar een bios reset is een beetje het laatst wensbare
- Installeer APP center van gigabyte
- Installeer FastBOOT van gigabyte
- Open Fastboot en klik op 'ga naar bios'
dit is de enige manier
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Ontkoppel je boot device.Nox schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:36:
Mocht iemand een andere manier weten prima, maar een bios reset is een beetje het laatst wensbare
[Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 30-09-2019 11:52]
Denk dat dat weinig uitmaakt, daarmee zet je Ultra fastboot niet uit. Hierboven staat de oplossing.
Yes, dit werkte inderdaad. Dat de fastest boot de problemen veroorzaakte wist ik ook wel maar het uitschakelen ervan lukte nietmillman schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:51:
[...]
Dit zegt toch alles? Met ultra fastboot kan je je bios niet in zonder software.
- Installeer APP center van gigabyte
- Installeer FastBOOT van gigabyte
- Open Fastboot en klik op 'ga naar bios'
dit is de enige manier

Overigens heb ik gekeken: er is een setting om USB-devices in te schakelen tijdens post, deze staat op full initial dus ik zou verwachten dat m'n tobo gewoon werkt

[Voor 7% gewijzigd door Nox op 30-09-2019 14:43]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Als je je handleiding doorspit staat erin dat ultra fast de gehele USB initialisering overslaat.Nox schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:42:
[...]
Yes, dit werkte inderdaad. Dat de fastest boot de problemen veroorzaakte wist ik ook wel maar het uitschakelen ervan lukte nietDe app werkt gelukkig wel, geen idee wat je zou moeten zonder een werkende windows installatie
Overigens heb ik gekeken: er is een setting om USB-devices in te schakelen tijdens post, deze staat op full initial dus ik zou verwachten dat m'n tobo gewoon werkt
Kan je met WPEUtil niet in de bios geraken? https://docs.microsoft.co...util-command-line-options
Dit heb je beschikbaar als je windows via een USB drive start.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat begrijp ik, ik begrijp ook dat hij graag in het bios wil komen.marcel87 schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:03:
[...]
Maar dan heb je de TS niet gelezen, dit wilde hij liever niet.
Doet graag mooie dingen met geluid
[Voor 14% gewijzigd door -36- op 01-10-2019 08:20]
Marcel geeft toch de panklare oplossing? Beter gaat het niet worden hoor?
https://www.coolblue.nl/advies/bios-windows-10.html
Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed
NaliXL schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:58:
@Snake Dat werkt bij mijn vrouw inderdaad ook. De volgende dag is de fastboot er wel uit.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB
Dat werkt helaas nietjgj82 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 08:40:
@Nox @marcel87
Marcel geeft toch de panklare oplossing? Beter gaat het niet worden hoor?
https://www.coolblue.nl/advies/bios-windows-10.html

- via recovery reboot naar uefi gaan (support mijn PC niet)
Dat is gek, dat moet nochtans werken!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Toch al gedaan? Nox in "Kan BIOS niet in"millman schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:09:
Geef even aan dat de oplossing al gevonden is, dan kunnen mensen stoppen met zoeken