Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Vraag
Alle reacties
Maar je kunt natuurlijk altijd een 12-->5V converter gebruiken. Als je echt simpel wil gaan, dan haal je gewoon zo'n ding voor de sigarettenaansteker.
Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10
Qua zekeringen: ligt helemaal aan je auto. Je moet de handleiding er bij pakken en kijken welke elektrische circuits allemaal op dezelfde zekering zitten als de radio. En dan moet je even het verbruik (en dus het totale amperage) van al die verbruikers optellen. Dan weet je snel genoeg of een oplader er nog bij kan.
Overigens ga je mogelijk wel ruis op je radio krijgen als je een oplader bij het 12v circuit van je radio knoopt. Bluetooth/aux enzo niet, het verstoort voornamelijk je antennesignaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk33 op 29-09-2019 21:42 ]
Wat je wel kan doen, is een dergelijk module achter het dashboard te plaatsen, eventueel op de geschakelde plus van de radio (qua vermogen kan die het makkelijk aan) en daar je lader op aan sluiten. Dit gebruik ik zelf voor mijn dashcam.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Dan kan ik dus wel zo’n aanstekerplug ontleden hier extra draden aanzetten en deze koppelen aan de + en - van de radio toch?deepbass909 schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:44:
@fingerhead Nee, wat jij voorstelt gaat niet werken. De telefoonlader werkt op 5 Volt, de radio op 12 Volt (in werkelijkheid zelfs 13,5 tot 14 Volt).
Wat je wel kan doen, is een dergelijk module achter het dashboard te plaatsen, eventueel op de geschakelde plus van de radio (qua vermogen kan die het makkelijk aan) en daar je lader op aan sluiten. Dit gebruik ik zelf voor mijn dashcam.
Dit netjes in het dashboard achter de autoradio verwerkt en kabel idd op een bepaalde plek naar buiten laten komen.
Op deze wijze voedde ik zowel de laadkabel voor de telefoon als mijn Dashcam
Dat kan, maar in alle eerlijkheid geven jouw reacties mij niet bepaald een geruststellend gevoel dat het dan goed aangesloten wordt. Je hebt dan bovendien een stukje onbeschermde elektronica achter de radio liggen wat een serieus risico op kortsluiting geeft. En dat om een paar euro uit te sparen zodat je niet een nette voeding in hoeft te bouwen...fingerhead schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 19:18:
[...]
Dan kan ik dus wel zo’n aanstekerplug ontleden hier extra draden aanzetten en deze koppelen aan de + en - van de radio toch?
Weet je trouwens zeker dat je sigarettenaansteker aan blijft als je de auto uitzet? Bij verreweg de meeste auto's schakelt die namelijk uit met de contactsleutel.
En zelfs als die niet uitschakelt, kan je op zich een lader er prima in laten zitten. Bij mijn BMW blijft de aansluiting altijd actief en heb ik er permanent een lader in zitten met BT-FM zender. Enige nadeel dat ik heb, is dat de BT-zender af en toe last heeft van crashes en hard gereset moet worden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier