Wasmachine klacht Coolblue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-08 13:56
Een van de eerste dingen na aankoop van mijn eerste huis op 1 augustus was een wasmachine bestellen bij Coolblue. Hetgeen waarvan ik dacht dat het een van de simpele dingen was, kost me ondertussen de meeste energie. Dit terwijl ik juist expres bij Coolblue bestelde vanwege de goede naam qua service. Dat ik ook nog 45 euro cadeaubonnen had liggen, hielp ook mee.

Even een opsomming van de feiten (ik zal het kort proberen te houden. In vet de gebeurtenis en vervolgens eventueel wat extra commentaar/uitleg).

Op 2 augustus bestel ik een tweede kans Siemens wasmachine bij Coolblue. De belofte is volgende dag levering tijdens het bestellen, maar op het einde geven ze aan dat het pas 5 augustus kan. Mijn vriendin is dan thuis en we kunnen nog wel een paar dagen zonder, prima dus.

Op 5 augustus levert en installeert Coolblue een AEG wasdroogcombinatie. Mijn vriendin wijst Coolblue op de foutieve levering. De bezorgen gaat het een en ander telefonisch bij Coolblue na. We hoeven niks te doen, Coolblue gaat de fout voor ons oplossen en tot die tijd kunnen we deze machine gebruiken. Dit is dus de service waarom ik bij Coolblue bestel.

's Avonds op 6 augustus neem ik via Whatsapp contact op met de klantenservice van Coolblue, omdat ik nog niks heb gehoord. Op de site geven ze aan dat je meteen antwoord krijgt. Dit krijg ik ook, maar het bericht luidt dat het door drukte tot 72 uur kan duren voordat je een inhoudelijke reactie krijg.

Op 7 augustus krijg ik een mail van Coolblue dat de Siemens wasmachine retour is aangekomen in het magazijn en ik mijn geld terug krijg. Hierop stuur ik nog een Whatsapp dat dit volgens mij niet helemaal de bedoeling is en dat ik nu een gratis machine heb. Later op de dag krijg ik eindelijk antwoord dat ze de fout intern gaan onderzoeken en ze dit voor mij gaan oplossen.

Op 13 september neem ik telefonisch contact op met Coolblue om te vragen hoe het met hun oplossing staat. Na enige tijd in de wacht te staan en na 2 keer mijn verhaal te doen, valt het kwartje bij Coolblue dat er een apparaat bij mij staat waar niet voor betaald is. Dit willen ze vervolgens zo snel mogelijk ophalen en daarna kan ik de Siemens wasmachine opnieuw bestellen voor hetzelfde bedrag als ik destijds hem besteld heb. Wanneer ik niet met dit voorstel akkoord ga, krijg ik de vraag wat ik dan wel wil. Ik geef aan dat ik de omruiling op hetzelfde moment wil en dat als ik er zelf niet achteraan was gegaan was, een gratis machine van hun had kunnen houden. Dus dat ze wat mij betreft de duurdere AEG gewoon omruilen voor de Siemens. Hierop verdween de bereidheid van de Coolblue-medewerker om tot een oplossing te komen en werd er gedreigd met deurwaardes. Het gesprek eindigde met dat hij het door gaat zetten naar de back office en dat een volgend gesprek minder aangenaam zal zijn.

Ook op 13 september stuur ik een mail naar de klantenservice van Coolblue. Omdat het gesprek erg naar voor mij verliep en ik duidelijk wil maken dat ik best tot een redelijke oplossing wil komen, geef ik nogmaals een weergave van de gebeurtenissen weer, inclusief de dreigementen via de telefoon en dat ik best tot een redelijke oplossing wil komen.

Op 16 september krijg ik een voorstel van Coolblue om de AEG op te halen en op hetzelfde moment de SIemens te leveren, dit nadat ik het volledige aankoopbedrag opnieuw betaal. Ik krijg een betaalverzoek inclusief het geld wat ik met cadeaubonnen heb betaald.

Op 17 september krijg ik het juiste betaalverzoek. Dit nadat ik hun erop heb moeten wijzen dat ik destijds een gedeelte met cadeaubonnen heb betaald.

Op 22 september betaal ik.

Op 23 september krijg ik een aantal mails van Coolblue waarin gedaan wordt alsof ik mijn product wil omruilen omdat ik niet tevreden ben. Het is duidelijk dat hier een geautomatiseerd systeem achter zit wat niet helemaal aansluit bij mijn situatie. Ook wordt er in de mails nergens aangegeven welke machine ze moeten omruilen.

Op 23 september annuleer ik de bestelling omdat in een van de mails een ordebevestiging zit voor 25 september met nog mijn oude adres. Ik wil voorkomen dat ze bij mijn oud huisgenoot een oude Zanussi Lion omruilen voor een nieuwe Siemens 8)7. Door al deze fouten heb ik geen zin om nog meer energie te besteden en laat de klantenservice niks weten. Ook krijg ik nu weer een automatische mail dat ik mijn geld binnen 3 dagen terug krijg.

Op 26 september krijg ik een uitgebreide mail van Coolblue waarin duidelijk wordt dat ze eindelijk intern onderzoek hebben gedaan. Ze hebben kunnen achterhalen welke AEG ze destijds hebben geleverd. Ze hebben een factuur voor de AEG aan mijn account toegevoegd en zowaar hebben ze ook achterhaald dat ik het geannuleerd heb vanwege een fout adres (dit heb ik bij het annuleren ook aangegeven). Ze schrijven onder andere het volgende:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm van het verloop van dit proces. Ik moet eerlijk bekennen dat ook wij een fout hebben gemaakt. Dit neemt niet weg dat wij ons best willen doen om dit alsnog recht te trekken!
Ook wij? Hier reageer ik uitgebreid op, waarin ik aangeef dat ik in mijn ogen niks fout heb gedaan en Coolblue juist tot 2 keer toe een dienst heb bewezen. Ook geef ik nog eens aan dat ik eigenlijk wel een compensatie verwacht.

Op 27 september krijg ik opnieuw automatische emails dat mijn product wordt omgeruild en ook weer een betaalverzoek. Vervolgend krijg ik een mail van de klantenservice dat ik het betaalverzoek kan negeren. Weer voel ik me niet gehoord door Coolblue. Ik vraag om met een oplossing te komen waarin ik me kan vinden en ik vraag wat ik fout doe. Hierop wordt gereageerd met het in gang zetten van een omruiling. Nadat ik hier nogmaals een mail over stuur, krijg ik antwoord dat er sprake is van miscommunicatie. Ook willen ze dit eerst zo snel mogelijk oplossen en daarna pas kijken naar een compensatie. Er wordt aangegeven dat dit het beleid is. Ik geef aan dat het mij niet eens om een compensatie te doen is, maar eerder om een stukje erkenning van hun fouten en een dank je wel dat ik als eerlijke klant ze erop wijs en er niet van profiteer.

Op 27 september krijg ik ook een mail met de orderbevestiging voor de omruiling, dit keer met het juiste adres.

Op 28 september belt de Coolblue bezorger me over de levering en blijken ze toch naar mijn oude adres te zijn gegaan. Ik geef aan dat het voor mij nu wel mooi is geweest en ik niet echt veel vertrouwen meer heb dat Coolblue in staat is mij de bestelde wasmachine te leveren na bijna 2 maanden proberen. Ik geef aan dat ze hem maar weer retour moeten sturen en ik er even over wil nadenken wat ik wil.

Op 29 september krijg ik opnieuw een mail met de verzendbevestiging voor dezelfde dag, met het goede adres. 's Morgens word ik al door de bezorger gebeld met de vraag waarom ik het product wil omruilen en naar welk adres het moet, ze hebben namelijk 2 adressen staan. Vijf minuten voor aankomt van de bezorger wordt ik opnieuw gebeld, hierin geeft de bezorger aan dat het om een tweede kans wasmachine gaat. Ik heb destijds wel een tweede kans besteld, maar dat was niet deze tweede kans. Ook is hier in al die tijd niks over gecommuniceerd dat ze opnieuw een tweede kans zullen leveren. Daarom heb ik deze machine geweigerd.

Deze waardeloze service van Coolblue heeft me aan het denken gezet of ik überhaupt wel een product van hun wil. Als er bij een simpele levering al zoveel fout gaat, wat kan ik dan wel niet verwachten als mijn wasmachine na 1.5 jaar kapot gaat? Hebben jullie ervaring met de service van Coolblue bij een kapotte wasmachine? En wat kan ik vragen, verwachten of doen tegen Coolblue? Het makkelijkste lijkt me de koop ontbinden, maar dan moet ik weer ergens anders op zoek gaan naar een wasmachine en zit ik mogelijk een tijd zonder. Kan ik ook nog een compensatie eisen voor al deze fouten? Of ben ik onredelijk? Ik heb nu in ieder geval mijn geld binnen 3 dagen teruggevraagd (wat ze al in een eerdere mail hadden beloofd), om daarna aan de hand van jullie tips en ervaringen een beslissing te nemen en om te kijken met wat voor een voorstel Coolblue komt. De machine die ik destijds besteld heb, heb ik namelijk nog steeds niet en is nu retour. Dat hier een andere machine van hun staat, lijkt me er los van te staan of ze wel of niet hun geld moeten teruggeven.

[ Voor 0% gewijzigd door newpew op 29-09-2019 20:36 . Reden: Augustus moest september zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Je verhaal springt van 17 augustus naar 22 september, wat is er in die 5 weken daartussen gebeurd?

The devil is in the details.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja, alles voor een glimlach...

Dit soort winkels werken uitstekend, zolang er maar geen fouten worden gemaakt zoals een verkeerd product geleverd. Daar is het systeem niet voor ingericht en dit zorgt er voor dat er menselijk handelen moet plaatsvinden. Daar gaat het fout bij zo'n bedrijf.

Of je een passende oplossing krijgt? Ik zou het er niet op gokken. Ik zou ze lekker de AEG laten ophalen, geld retour en doen alsof er niks gebeurd is. Alles met CoolBlue afsluiten, geen open eindjes meer. Daarna naar de lokale wasmachineboer die een voorraadmodel ook dezelfde dag nog kan leveren. (ik heb destijds als bezorger meegemaakt dat ik eerder bij de klant thuis stond dan de klant zelf, zonder verkeersregels te overtreden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:41
Slordig van Coolblue, ben ik niet van ze gewend.

Als je 29 september echter niet had geweigerd had het nu opgelost geweest...

Je chronologie klopt niet trouwens, moet het niet allemaal september zijn, toevallig?

[ Voor 25% gewijzigd door Josk79 op 29-09-2019 19:55 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Josk79 schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:53:

Je chronologie klopt niet trouwens, moet het niet allemaal september zijn, toevallig?
Ja, want CB maakt geen fouten ...
Het is de afgelopen 3 jaar alleen maar erger geworden.

Kan je wel blind staren op de feilloze ( hmmja ) historie, maar helaas zijn ze net als Bol.com uit hun 'lieve onschuldige' jasje gegroeid.
Hun processen zijn ingericht op die oude tijd, de tijd waarin ze dankzij de kleinschaligheid intern dingen konden oplossen door directe communicatie onderling
Nu zit hun HQ met 100'en werknemers over verschillende etages / panden, dan loop je niet even makkelijk van orderwijziging naar de loadingdocks om dat busje tegen te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Je springt van augustus naar september en terug naar augustus dus check dat even.

Daarnaast voel ik veel emotie in je bericht, wat ook zeker te begrijpen is maar je bent als consument tegen een bedrijf aan het communiceren met veel medewerkers, dezelfde emotie ga je niet terugkrijgen van ze en het zal je geenszins helpen het probleem te verhelpen. Houd je communicatie zakelijk en bij voorkeur schriftelijk. Stel een brief op aangetekend en kopie per e-mail en stel ze een datum voor (redelijk termijn, bij zulke bedrijven heeft het geen zin om binnen 5 werkdagen iets te gaan eisen) en schrijf daarin je concrete verwachtingen voor een oplossing. Als ze zich daar niet aan houden etc etc maar blijf zakelijk. Je wilt het immers opgelost krijgen en dat wordt moeilijker als je emotionele of niet-relevante zaken vermeld.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Ik volg een groot gedeelte van je verhaal, maar wat was het verschil tussen de 2e kans die je bestelde en de 2e kans die ze nu willen leveren? Mocht de eerste in perfecte staat staan, en deze een kras hebben. Dan geef ik je gelijk, zijn ze beide gelijk, dan moet je het toch eigenlijk wel accepteren..

Ik heb zelf verschillende ervaringen met coolblue, als het hun eigen bezorg service is prima, gaat het via een extern bedrijf waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:41
FreshMaker schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:59:
[...]
Ja, want CB maakt geen fouten ...
Het is de afgelopen 3 jaar alleen maar erger geworden.

Kan je wel blind staren op de feilloze ( hmmja ) historie...
Dat zeg ik toch ook allemaal niet? Foutje kan gebeuren, mag ook, maar het is slordig dat het rechtzetten ervan bijna een maand moet duren met nog meerdere fouten... dat is wat ik wou zeggen.

Neemt niet weg dat de houding die TS is gaan aannemen ook averechts werkt (compensatie willen, geen melding maken van onjuist adres maar annuleren zonder reden, de juiste levering uiteindelijk ook weigeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Josk79 schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:53:

augustus.

het is vandaag pas 29 sept

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Hackus schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:23:
[...]

augustus.

het is vandaag pas 29 sept
Zou best vandaag kunnen zijn, Coolblue kent geen weekend of feestdagen. Die zijn zelfs nieuwjaarsdag open. Zijn daarin totaal door geslagen naar mijn mening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Ze willen dus omruilen, maar jij vindt ddat niet genoeg omdat je een compensatie verwacht? Wat verwacht je dan precies van Coolblue? Korting? Een televisie? Want je hebt dus vandaag de omruiling geweigerd omdat het volgens jou een 'andere tweedekans' is?

Je weet wel dat je feitelijk een apparaat nu in je huis hebt staan wat juridisch niet jouw eigendom is? En dat je verplicht bent om mee te werken om dit product bij de juiste eigenaar te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mathy_ schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:31:
[...]

Zou best vandaag kunnen zijn, Coolblue kent geen weekend of feestdagen. Die zijn zelfs nieuwjaarsdag open. Zijn daarin totaal door geslagen naar mijn mening.
Ja, same here

Ik snap dat er 24/24 bedrijven zijn, maar retail hoort daar imho niet onder
Het verweer : werkgelegenheid en klanttevredenheid

Maar nog steeds, ik vind het soms echt overbodig in snelheid, voor 23:00 besteld, volgende dag geleverd ..
Waarom kan dat niet gewoon 2 dagen wachten, dit werkt 'foutjes' ook in de hand ( tijdsdruk )
President schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:35:
Je weet wel dat je feitelijk een apparaat nu in je huis hebt staan wat juridisch niet jouw eigendom is? En dat je verplicht bent om mee te werken om dit product bij de juiste eigenaar te krijgen?
Hij heeft op 7 augustus zelfs gemeld dat hij de machine nog heeft, en dat hij het geld daarom niet terug wil.

Had hij op 7 augustus de communicatie gestopt, had hij inderdaad een gratis machine, en naar alle waarschijnlijkheid had CB daar nooit meer achter gekomen

TS is gewoon eerlijk in zijn berichten geweest, en word dan een paar dagen later afgesnauwd.
Ik zou alleen daarom al een aparte klacht indienen ( alle gesprekken hebben ze opgenomen, dus daar is bewijs over )

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 29-09-2019 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• newpew
Had inderdaad 2 keer augustus waar het september moest zijn. Heb dit aangepast, bedankt voor de oplettendheid.

Het was dus vandaag dat ze weer langskwamen. Ik weigerde op advies van hun eigen chauffeur na dit verhaal te doen. Klopt als ik nu akkoord was gegaan, dat het voorbij was. Tot ik een probleem met deze machine krijg, Deze service heeft mijn ogen wel geopend en daarom dat ik hier me ook afvraag wat ik kan verwachten. Daarbij heb ik gisteren nog aangegeven dat ik waarschijnlijk toch alles ga terugsturen en komen ze vandaag toch weer proberen het om te ruilen.
mathy_ schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:15:
Ik volg een groot gedeelte van je verhaal, maar wat was het verschil tussen de 2e kans die je bestelde en de 2e kans die ze nu willen leveren? Mocht de eerste in perfecte staat staan, en deze een kras hebben. Dan geef ik je gelijk, zijn ze beide gelijk, dan moet je het toch eigenlijk wel accepteren..

Ik heb zelf verschillende ervaringen met coolblue, als het hun eigen bezorg service is prima, gaat het via een extern bedrijf waardeloos.
Het was hun eigen bezorgservice, Het probleem is dat ik het verschil niet weet en dat hier geen melding is gemaakt van Coolblue. Coolblue heeft verschillende prijzen voor eenzelfde product wat ze tweede kans bestempelen (afhankelijk van schade, hoelang het gebruikt is etc). Ik vind dus dat ze me dit van te voren hadden moeten laten weten, dan had ik hier wel gewoon mee akkoord gegaan. Nu werd ik voor het blok gezet.
Hahn schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:38:
Je verhaal springt van 17 augustus naar 22 september, wat is er in die 5 weken daartussen gebeurd?
Een aantal data klopte niet, deze heb ik aangepast. Tussen 7 augustus en 13 september heb ik niks van Coolblue gehoord.

[ Voor 9% gewijzigd door newpew op 29-09-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
President schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:35:
Ze willen dus omruilen, maar jij vindt ddat niet genoeg omdat je een compensatie verwacht? Wat verwacht je dan precies van Coolblue?
Wat ik zie als omruilen is dat je maar 1x thuis hoeft te zijn voor de bezorging/ophalen. Omdat je bestelde product geleverd wordt, en je verkeerd geleverd product wordt opgehaald.

Als je (wat CB waarschijnlijk wilt) het in 2 processen laat lopen, heb je weer kans dat je 2 dagen vrij moet nemen voor wat eigenlijk een fout is van CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:47
Wat er over x jaar gebeurt is koffiedik kijken. Wat als CB over 1 jaar falliet gaat?

In mijn ogen ben jij nu degene die zijn eigen glazen in gooit. Ja het is niet goed gegaan. Wat ik merk is dat het meestal het geval is met 2de kans producten van CB. Maar om levering te weigeren omdat je ze mogelijk voor garantie nodig hebt vind ik niet echt een valide reden(ook zonder valide reden mag je weigeren). MM Bol.com etc zijn echt niet beter. CB is een prima winkel. Niet de super winkel die het ooit was.

En tja compensatie lijkt mij lastig. Maar zeker na weigeren zullen ze niet hard voor je werken.

En je geeft aan dat het niet de 2de kans was die je had bestelt? Waaruit bleek dit? Schade ipv boekjes die miste?

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 29-09-2019 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
newpew schreef op zondag 29 september 2019 @ 20:55:
[...]

Het was hun eigen bezorgservice, Het probleem is dat ik het verschil niet weet en dat hier geen melding is gemaakt van Coolblue. Coolblue heeft verschillende prijzen voor eenzelfde product wat ze tweede kans bestempelen (afhankelijk van schade, hoelang het gebruikt is etc). Ik vind dus dat ze me dit van te voren hadden moeten laten weten, dan had ik hier wel gewoon mee akkoord gegaan. Nu werd ik voor het blok gezet.

[...]
Je besteld een "2e kans" product, je krijgt een "2e kans" product geleverd... Begrijp niet zo goed waarom ze jou hadden moeten informeren dat ze dit kwamen doen. Had je verwacht dat je nu een nieuwe zou krijgen?
Wake up: dit soort bedrijven doen weinig aan goede doelen / gratis weggeven.

Pas als ze er zelf een mooi slaatje uit kunnen slaan (bijv. door er een goede reclame voor te maken), doen ze niks voor je.

En daarnaast, wat is het prijsverschil tussen een nieuwe en een "2e kans" product?
Zie wel een AEG op de site staan. Nieuwprijs 616 euro, "2e kans" prijs 561 euro. Scheelt maar 55 euro... Dan zou ik het potentieel gezeur (wat jou nu dus overkomt) niet willen en lekker voor een nieuwe gaan. Maargoed, ik kan niet in jouw portemonnee kijken en zien wat die 55 euro extra uitgave doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:07
(jarig!)
newpew schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:25:
Hebben jullie ervaring met de service van Coolblue bij een kapotte wasmachine? En wat kan ik vragen, verwachten of doen tegen Coolblue?
Los van wat slim is in deze situatie (persoonlijk denk ik ontbinden, geld terug en of alles nieuw kopen) vraag je om ervaring met de wasmachine.

Mijn eigen ervaring is dat ze heel snel naar de leverancier doorverwijzen.

Een nieuwe wasmachine, binnen 2 weken de manchet vervormt waardoor die lekte.
Doorverwijzing van coolblue naar de leverancier, want dan zou het sneller opgelost worden omdat die ter plaatse konden repareren.
Contact ermee opgenomen, en die gaven expliciet aan dat dit niet onder de garantie viel als fabrikant. (discutabel, maar ok ik ben niet hun "klant", dat is de winkel) En er kosten aan verbonden zouden zijn.
Vervolgens alsnog met coolblue contact op genomen, die stribbelt tegen en wil weer naar de fabrikant door verwijzen.
Aangegeven dat niet te willen omdat er kosten aan zaten en ik het niet voor wilde gaan schieten (met de kans dat ik het niet terug betaald zou krijgen)
Reparatie ter plekke was niet mogelijk (lees geen "mobiele" reparateurs beschikbaar / in dienst) dus machine moest worden opgehaald.

Al met al 2 weken de wasmachine kwijt geweest en dus extra tijd kwijt om het op te laten halen en brengen, maar uiteindelijk kosteloos gerepareerd.
BastaRhymez schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:51:
[...]

Je besteld een "2e kans" product, je krijgt een "2e kans" product geleverd... Begrijp niet zo goed waarom ze jou hadden moeten informeren dat ze dit kwamen doen. Had je verwacht dat je nu een nieuwe zou krijgen?
Wake up: dit soort bedrijven doen weinig aan goede doelen / gratis weggeven.
Verschil is dat ze de schade erbij vermelden met foto's. En de ene schade is de andere niet.
Zelf een koelkast met volgens de site "lichte" schade gekregen, ding was op een hoek gevallen en compleet frame verbogen. (Makkelijk zat te fixen dus vond het geen probleem.) Maar dat is nogal wat anders dan bv een paar krassen.

[ Voor 20% gewijzigd door Morelleth op 30-09-2019 10:24 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:19
newpew schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:25:
Deze waardeloze service van Coolblue heeft me aan het denken gezet of ik überhaupt wel een product van hun wil. Als er bij een simpele levering al zoveel fout gaat, wat kan ik dan wel niet verwachten als mijn wasmachine na 1.5 jaar kapot gaat? Hebben jullie ervaring met de service van Coolblue bij een kapotte wasmachine? En wat kan ik vragen, verwachten of doen tegen Coolblue? Het makkelijkste lijkt me de koop ontbinden, maar dan moet ik weer ergens anders op zoek gaan naar een wasmachine en zit ik mogelijk een tijd zonder. Kan ik ook nog een compensatie eisen voor al deze fouten? Of ben ik onredelijk? Ik heb nu in ieder geval mijn geld binnen 3 dagen teruggevraagd (wat ze al in een eerdere mail hadden beloofd), om daarna aan de hand van jullie tips en ervaringen een beslissing te nemen en om te kijken met wat voor een voorstel Coolblue komt. De machine die ik destijds besteld heb, heb ik namelijk nog steeds niet en is nu retour. Dat hier een andere machine van hun staat, lijkt me er los van te staan of ze wel of niet hun geld moeten teruggeven.
Bij garantieclaims verwijst Coolblue je gewoon doodleuk naar de fabrikant en na 2 jaar laten ze je in de kou staan. Wanneer je niet op je mondje gevallen bent en je er veel tijd en energie insteekt kun je na 2 jaar -waar je wettelijk gewoon recht op hebt- ook nog het een en ander voor elkaar krijgen m.b.t. garantieclaims. Coolblue pretendeert erg servicegericht te zijn, wanneer het erop aankomt zijn zij net zo goed een dozenschuiver.

Je hebt duidelijk geen goed gevoel aan dit voorval overgehouden, waarom zou je daar nog een nieuwe wasmachine willen kopen? Imo kun je het beste iets meer betalen en bij de lokale vakhandel die goed aangeschreven staat, een nieuwe wasmachine kopen. Vaak staan zij ook open voor onderhandelingen over de prijs. Bij garantieclaims zijn ze vaak coulanter en hebben ze over het algemeen een eigen technische dienst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12
BastaRhymez schreef op maandag 30 september 2019 @ 09:51:
[...]
Je besteld een "2e kans" product, je krijgt een "2e kans" product geleverd... [....]
Je besteld een specifieke 2e kans zoals deze met foto's en omschrijving wordt aangeboden. Deze is inmiddels ergens anders vergeven. En de TS was inmiddels een nieuwe aangeboden voor dezelfde prijs, ter compensatie. Niet een andere "tweedekans". In zoverre mag je CB daar ook aan houden

Stel dat de 1e tweedekans een deuk heeft aan de linker kant waar jij de wasdroger hebt staan, maar je krijgt na al dit geklungel ook nog eens een ander met een deuk aan de rechter kant... waar je elke dag tegenaan kijkt zodra je de badkamer in loopt, dan ben je ook niet blij.

Dus nee, niet alle tweede kans producten zijn identiek en uitwisselbaar naar mijn mening.

@Verwijderd ik weet niet wat het prijsverschil is/was tussen de Siemens en AEG, maar als dit niet al te groot is, dan zou ik CB voorstellen om een nieuwe garantiebon toe te sturen en daarmee de zaak afgehandeld te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door PROnline op 30-09-2019 12:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat alle kanten op, maar ik vind het frappant dat er daadwerkelijk gedacht wordt dat je Coolblue een dienst hebt verleend door eerlijk te zijn. En een beetje naïef om te denken dat ze er nooit achter gekomen waren als je minder eerlijk geweest was.....2 wrongs don't make a right enzo. Het systeem achterhaalt het wel in de meeste gevallen en een vordering blijft lang staan.

Goede service was geweest als jij zsm het bestelde product had gekregen gelijktijdig met omruiling foutieve product (of levering correcte product voor retour verkeerde product). Dan had jij nooit zonder wasmachine gezeten.

Maar jij stelt je ook niet al te makkelijk op (ten dele begrijpelijk) en dan krijg je nog meer pech lijkt het wel. Wat wil je hier nu horen? Je kunt theoretisch alles annuleren en ergens anders je product halen.

CB wil wel meewerken, maar blundert en jij wil meewerken, maar wel onder specifieke voorwaarden en je hebt het idee dat je 'nobele' handelen je rechten heeft opgeleverd. Dat is niet zo, dus misschien is annuleren dan het beste voor alle partijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:22
Hoe weet je dat dit een andere tweede kans betreft dan je initieel besteld hebt?
Zoals ik het lees, levert coolblue de Siemens die je destijds besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:40
henri86 schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:11:
Hoe weet je dat dit een andere tweede kans betreft dan je initieel besteld hebt?
Zoals ik het lees, levert coolblue de Siemens die je destijds besteld hebt?
Hoe weet je dat het dezelfde betreft? Precies. Het is niet te achterhalen welke van de twee mogelijkheden het betreft. Dan is het logisch om het te weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Sir_Lion schreef op maandag 30 september 2019 @ 13:24:
[...]

Hoe weet je dat het dezelfde betreft? Precies. Het is niet te achterhalen welke van de twee mogelijkheden het betreft. Dan is het logisch om het te weigeren.
Nee dan is het logisch om te kijken om welke het gaat. En of je eventueel nog wat extra korting kan krijgen ondat deze iets anders is. Ik heb vaak genoeg in overleg met klant en winkel als nog een apparaat geplaatst. En soms kwam ik de volgende weer terug om hem als nog op te halen dan wel omruilen.

Op afstand al weigeren(terwijl ze 5min van je huis zijn). Is totaal niet logisch in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:06
PROnline schreef op maandag 30 september 2019 @ 11:43:
[...]

Je besteld een specifieke 2e kans zoals deze met foto's en omschrijving wordt aangeboden. Deze is inmiddels ergens anders vergeven. En de TS was inmiddels een nieuwe aangeboden voor dezelfde prijs, ter compensatie. Niet een andere "tweedekans". In zoverre mag je CB daar ook aan houden
Waar staat dat dat CB een nieuwe ter compensatie heeft aangeboden? Dat stuk heb ik gemist eerlijk gezegd dan in de TS? Ik zie alleen maar dat TS vraagt om compensatie, niet dat hem iets is aangeboden?

@newpew Waaruit blijkt dat het niet dezelfde Tweede kans is en wat was er dan mis met deze??
En ga je er nu vanuit dat je zomaar een nieuwe geleverd krijgt voor het zelfde geld zonder dat daar een toezegging over gedaan is? Of is die toezegging er geweest? Anders lijkt het mij vanzelfsprekend dat je geen nieuwe krijgt.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjant2 op 30-09-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12
@Arjant2
Siemens wasmachine opnieuw bestellen voor hetzelfde bedrag als ik destijds hem besteld heb
Het heeft wat ruimte voor interpretatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
PROnline schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:17:
@Arjant2
[...]

Ik lees hier toch echt op geen enkele manier in dat hij een nieuwe krijgt, hij moet toch ook de 2e kans opnieuw bestellen?

Dat CB hier loopt te schutteren is duidelijk, maar denk dat TS ook wel een iets onrealistische verwachting heeft als hij een nieuwe wasmachine verwacht terwijl dat nergens is toegezegd. En dan het op voorhand weigeren van een 'andere' tweede kans, wie zegt dat het een andere is? en misschien is deze wel beter dan de oorspronkelijk bestelde, wie zal het zeggen als hij op voorhand al geweigerd is?

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 30-09-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
PROnline schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:17:
@Arjant2
[...]

Maar dan voldeed de eventueel 2de 2de kans ook. Dus geen reden om te weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newpew
@Morelleth en @Freshouttheoven, dank je voor jullie ervaring. Iedereen maakt fouten en misschien is dit een incident en is hier sprake van de wet van Murphy. Als ik in de toekomst weer van de uitstekende service van Coolblue gebruik kan maken, zo had ik Coolblue toch in mijn hoofd voor deze aankoop, overweeg ik ze nog een kans te geven. Na jullie verhalen denk ik helemaal nog wel 2 keer na.
loki504 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:22:
[...]

Nee dan is het logisch om te kijken om welke het gaat. En of je eventueel nog wat extra korting kan krijgen ondat deze iets anders is. Ik heb vaak genoeg in overleg met klant en winkel als nog een apparaat geplaatst. En soms kwam ik de volgende weer terug om hem als nog op te halen dan wel omruilen.

Op afstand al weigeren(terwijl ze 5min van je huis zijn). Is totaal niet logisch in mijn ogen.
Even ter verduidelijking. Ik heb niet op afstand geweigerd. Samen met de bezorgers hebben we naar de machine gekeken en geconcludeerd dat dit een andere tweede kans is dan die ik had besteld (niet zo gek twee maanden later). Ook zij vonden weigeren een logische optie.

Zoals andere ook al aangeven, elke tweede kans is een uniek product met een eigen prijs. Ik kon concluderen dat deze niet diegene is die ik besteld heb, omdat ik destijds een kras heb gezien op een foto die we hier niet konden vinden.

Ik snap dat Coolblue het recht heeft om mij een vervangend product aan te bieden als het bestelde product niet meer beschikbaar is. Alleen na heel de gang van zaken en dit dan ook nog eens kenbaar maken 5 minuten voor levering, vind ik niet correct. Daarbij werd in het betaalverzoek, wat ik vervolgens kon negeren volgens de klantenservice, de nieuwprijs van de machine aangerekend.

Hadden ze dus van te voren duidelijk kenbaar gemaakt dat het hier om een andere tweede kans gaat en hierbij de gebreken beschreven, was ik gewoon akkoord gegaan. Was het een en ander soepeler verlopen, had ik, ondanks dit niet netjes gecommuniceerd was, ook de machine gewoon geaccepteerd en nadien navraag gedaan waarom deze het stempel tweede kans heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
@newpew al met al een erg warrig verhaal. Omdat je niet heel duidelijk bent in je OP. Als je ee zo de pest aan hebt gewoon ontbinden en klaar toch? Heb je daar onze hulp bij nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

paQ

(jarig!)
loki504 schreef op maandag 30 september 2019 @ 17:35:
@newpew al met al een erg warrig verhaal. Omdat je niet heel duidelijk bent in je OP. Als je ee zo de pest aan hebt gewoon ontbinden en klaar toch? Heb je daar onze hulp bij nodig?
ja, de AEG laten ophalen en volgende week als 2e kans bestellen, iedereen blij :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@newpew was je nu pissig enkel omdat het een ander tweede kans betrof of trof je daadwerkelijk iets aan wat je niet aanstond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
eh... hij had een kras NIET die je op de foto wel gezien had?

Wat was dan WEL de reden dat deze als tweede kans aangemerkt was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
Dat is net hetgeen wat me niet aanstond. De bezorger kon me niet vertellen waarom deze als tweede kans stond en ik ben er niet over geïnformeerd, wat de bezorger ook apart vond. In de vrachtauto was het een beetje lastig om hem goed te inspecteren, dus we konden er ook niet zo achter komen en van Coolblue heb ik nog geen reactie gehad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
CB is in diverse topics al vaker voorbij gekomen (logisch aangezien ze honderdduizenden bestellingen verwerken) en steeds blijkt weer dat ze niet meer zo vriendelijk en meewerkend zijn als iets niet volgens het standaard 'script' verloopt.
Tot die conclusie ben ik zelf helaas al eerder gekomen na 2 mindere ervaringen, waarvan overigens, net als TS, ook eentje waarbij ik een 'gratis' item kreeg, dat netjes wilde melden en vervolgens met een berg werk een ellende opgezadeld werd.

Mijn tip is overigens om niet te mailen of te whatsappen, maar gewoon even te bellen (en je afspraken via mail te laten bevestigen).

Anyway, CB is in mijn ogen gewoon een dozenschuiver en meestal duurder dan de concurrentie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

newpew schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:19:
Dat is net hetgeen wat me niet aanstond. De bezorger kon me niet vertellen waarom deze als tweede kans stond en ik ben er niet over geïnformeerd, wat de bezorger ook apart vond. In de vrachtauto was het een beetje lastig om hem goed te inspecteren, dus we konden er ook niet zo achter komen en van Coolblue heb ik nog geen reactie gehad.
Kijk aan.....dus je had de wasmachine kunnen accepteren. Later kunnen achterhalen wat (en of iets) er mis mee was (tweede kans kan ook een geopende doos zijn....). Door zelf te inspecteren of opheldering bij CB te vragen. Dan had je sowieso een wasmachine en was je misschien nog positief verrast.

Jij kiest hiervoor.......dat is je goed recht. Maar dan vind ik het topic niet zo spannend eigenlijk. Er zijn fouten gemaakt en jij hebt keuzes gemaakt in je handelingen waar je zelf verantwoordelijk voor bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
CB heeft hier wat steken laten vallen, daar heeft TS gelijk in, maar klanten als TS wens je toch helemaal niet te willen hebben.

De fouten worden niet bewust gemaakt. Men doet echt wel zijn best je te helpen, soms zit het alleen tegen.

Waarom denkt TS recht te hebben op compensatie? Waarom wordt de levering geleverd, waaruit blijkt dat de geleverde machine minder waard is, nergens uit. Man man man.

TS: ik zou CB een dienst bewijzen door alles te ontbinden. CB blij, jij blij.

[ Voor 9% gewijzigd door c-nan op 01-10-2019 07:32 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Wat een gezever hier zeg, CB mag blij zijn dat TS zo eerlijk was om te melden dat ze de verkeerde wasmachine hadden geleverd.. en vervolgens zit je met dit gestuntel, natuurlijk ben je er dan gewoon klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
Goed om hier te lezen dat ik me als klant ook niet netjes opstel. Zelf had ik dit idee niet en mensen uit mijn omgeving geven me helemaal gelijk.

Wel wil ik even duidelijk maken dat ik helemaal niet denk dat ik recht heb op compensatie of een nieuwe wasmachine. Ik ben ook akkoord gegaan en heb het geld opnieuw overgemaakt nadat ik een voorstel kreeg om de omwisseling op hetzelfde moment plaats te laten vinden.

Wel vind ik, na dit soort fouten, een compensatie of excuus op zijn plaats, maar dit is niet iets wat ik eis.

Ik heb me voorgenomen zelf nooit meer telefonisch contact op te nemen met ze, nadat ik door een mondig iemand afgebluft werd en er gedreigd wordt als ik niet met het voorstel akkoord ga van machine zo snel mogelijk ophalen en daarna een nieuwe bestellen.

Eerst accepteren en dan achteraf om opheldering vragen leek me geen goed idee nu ik heb gezien hoe het een en ander aan communicatie is verlopen. Daarbij weet ik ook niet of ik nog steeds 30 dagen de tijd heb om de machine terug te sturen, omdat deze op 2 augustus al besteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Zoals al eerder aangegeven door anderen:
Koop een andere wasmachine elders, ontbindt de koop met CB en laat de wasmachine ophalen.

Of ontbindt de koop eerst en zoek dan een andere uit (met de kans dat je dan een paar dagen zonder zit).

Je kan ook gewoon moeilijk blijven doen om moeilijk te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:21
Als @newpew niks had gemeld had hij een wasmachine gehad en zijn geld terug en dan zijn er hier mensen die vinden dat hij onredelijk is?
Denk dat Coolblue een moet gaan communiceren in plaats van communiberen en moet doen wat ze beloven.
En net wat Newpew zelf aangeeft na al die fouten is een excuus wel netjes.

Het lastige van zulke dingen is dat men dit soort fouten niet in de systemen goed kan zien.
Ooit kreeg ik ipv een hartslag bandje een heel horloge dus iets van 500 euro ipv 20 euro en je moet eens weten hoeveel moeite dat koste om dat opgelost te krijgen (andere winkel)
Het stond niet in de systemen dus het kon niet was eigenlijk het antwoord 🤭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die dreigende toon met deurwaarders e.d. van @CoolblueBV heb ik eerder voorbij zien komen in diverse topics op Tweakers. Heel naar en wat mij betreft kan die medewerker direct worden ontslagen. Of het moet hun beleid zijn, dan weten we dat ook meteen.

Ik zou zoals eerder geopperd de koop ontbinden. Wasmachine laten ophalen en met je geld ergens anders een wasmachine kopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2019 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik kan me wel voorstellen dat je dossier een rotzooi is geworden door (onder andere) een verkeerd oud adres, en het annuleren van die bestelling terwijl je al in een waarschijnlijk 'speciaal traject' zit aangezien je een machine hebt staan die je nooit ontvangen had moeten hebben.. Ik zie het al voor me in het CRM. :X

Eerlijk gezegd dat ik dat geen enkele vergelijkbare webwinkel dit naar jouw wens op had kunnen lossen. Zoiets lijkt me echt een grijs gebied.

Anyway, in zulke gevallen altijd bellen met Coolblue. En vragen of ze de conversaties per mail willen bevestigen.

En als je klachten hebt kun je gewoon het klachten proces volgen via de website: https://www.coolblue.nl/k...tellen/bestellen/klachten
Hier heb ik prima ervaringen over gehoord bij vergelijkbare complexe klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

endless schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:18:
En als je klachten hebt kun je gewoon het klachten proces volgen via de website: https://www.coolblue.nl/k...tellen/bestellen/klachten
Ik kreeg bij een complexe klacht te horen dat mijn klacht de moeite niet waard was en dat er geen tijd voor vrijgemaakt ging worden. Jammer genoeg werkt ook dat dus niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk na een hoop gezever alsnog opgelost, maar die zogenaamde obsessie van Coolblue voor klanttevredenheid is al een tijdje terug totaal verdwenen.

@TS, ik denk echt dat het het beste idee is om alles terug te draaien en elders je wasmachine te kopen. Een lokale Expert of andere witgoedboer is vaak even duur en daar is de service van de eigen ondernemer vaak een heel stuk beter.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
newpew schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:45:
Goed om hier te lezen dat ik me als klant ook niet netjes opstel. Zelf had ik dit idee niet en mensen uit mijn omgeving geven me helemaal gelijk.

Wel wil ik even duidelijk maken dat ik helemaal niet denk dat ik recht heb op compensatie of een nieuwe wasmachine. Ik ben ook akkoord gegaan en heb het geld opnieuw overgemaakt nadat ik een voorstel kreeg om de omwisseling op hetzelfde moment plaats te laten vinden.

Wel vind ik, na dit soort fouten, een compensatie of excuus op zijn plaats, maar dit is niet iets wat ik eis.
Volgens mij is dat de reden dat je hier een topic opent of ben ik nu gek?
Want je hebt de wasmachine al geweigerd.
newpew schreef op zondag 29 september 2019 @ 19:25:Kan ik ook nog een compensatie eisen voor al deze fouten? Of ben ik onredelijk? Ik heb nu in ieder geval mijn geld binnen 3 dagen teruggevraagd (wat ze al in een eerdere mail hadden beloofd), om daarna aan de hand van jullie tips en ervaringen een beslissing te nemen en om te kijken met wat voor een voorstel Coolblue komt. De machine die ik destijds besteld heb, heb ik namelijk nog steeds niet en is nu retour. Dat hier een andere machine van hun staat, lijkt me er los van te staan of ze wel of niet hun geld moeten teruggeven.
Nogmaals CB maakt er een zooitje van, maar je bent wel onrealistisch in je verwachtingen.
En die 2e machine weigeren omdat er geen kras op zit vind ik toch wel erg apart... Een 2e kans kan ook zonder kras zijn maar gewoon wel al uitgepakt en gebruikt maar onder WKOA teruggestuurd.
Dus CB maakt fouten ja, maar als koper ben je ook wel een beetje vreemd bezig. Ik zou het zo laten als ik jou was en gewoon ergens anders een wasmachine kopen als je CB niet vertrouwt.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2019 10:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024

Waarom heb je eigenlijk je verhaal hier geplaatst?
Ze kunnen het hier niet voor je oplossen en als het je gaat om exposure, dan had je ook een shopreview kunnen plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Arjant2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:37:
[...]

Nogmaals CB maakt er een zooitje van, maar je bent wel onrealistisch in je verwachtingen.
En die 2e machine weigeren omdat er geen kras op zit vind ik toch wel erg apart...
Dat is niet wat er gebeurd is. De reden van tweedekans was onbekend en niet ten tijde van de bezorging te achterhalen. Dan lijkt het me logisch dat je dat niet klakkeloos accepteert.
Een 2e kans kan ook zonder kras zijn maar gewoon wel al uitgepakt en gebruikt maar onder WKOA teruggestuurd.
Dat kan. Hij kan ook uit de vrachtwagen of van de trap gedonderd zijn, maar als je het niet weet...
Dus CB maakt fouten ja, maar als koper ben je ook wel een beetje vreemd bezig. Ik zou het zo laten als ik jou was en gewoon ergens anders een wasmachine kopen als je CB niet vertrouwt.
TS doet niets vreemds en ik zou CB na deze hele saga ook niet bepaald met het volste vertrouwen tegemoet treden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Roos79 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:04:
Als @newpew niks had gemeld had hij een wasmachine gehad en zijn geld terug en dan zijn er hier mensen die vinden dat hij onredelijk is?
Denk dat Coolblue een moet gaan communiceren in plaats van communiberen en moet doen wat ze beloven.
En net wat Newpew zelf aangeeft na al die fouten is een excuus wel netjes.

Het lastige van zulke dingen is dat men dit soort fouten niet in de systemen goed kan zien.
Ooit kreeg ik ipv een hartslag bandje een heel horloge dus iets van 500 euro ipv 20 euro en je moet eens weten hoeveel moeite dat koste om dat opgelost te krijgen (andere winkel)
Het stond niet in de systemen dus het kon niet was eigenlijk het antwoord 🤭
Dat het niet in het systeem staat en de medewerker niet weet wat er mee gebeurt is. Wil natuurlijk niet zeggen dat niemand er iets vanaf weet. En grote kans dat CB uiteindelijk alsnog bij TS aan komt. En dan mag je met de billen bloot. Daar zijn ze echt niet lastig in. En ja een excus was op zijn plaats gewerst. Maar laten we wel wezen. Hoeveel waarden moet je echten aan een paar worden van een klanten service medewerker die daar zit om zijn geld te verdienen. En dus geen drol van meent. Tevens gezien TS hier comuniseert en samenvat bestaat er ook een grote kans dat CB zo iets heeft van krijg de piep maar. Je mag blij wezen dat we je nog helpen. Want bij elk bericht dat TS plaatst hier roep voor mij meer en meer vragen op.

@newpew tuurlijk zullen mensen die jou kennen je gelijk geven. Maar dat komt omdat ze je kennen en dus met een roze bril naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:51:
[...]

Dat is niet wat er gebeurd is. De reden van tweedekans was onbekend en niet ten tijde van de bezorging te achterhalen. Dan lijkt het me logisch dat je dat niet klakkeloos accepteert.

[...]

Dat kan. Hij kan ook uit de vrachtwagen of van de trap gedonderd zijn, maar als je het niet weet...

[...]

TS doet niets vreemds en ik zou CB na deze hele saga ook niet bepaald met het volste vertrouwen tegemoet treden.
Prima toch als hij het niet vertrouwt. Maar dan niet meer om vergoedingen gaan vragen etc. CB heeft gewoon geleverd de 2e keer dus daar doen ze helemaal niets verkeerd wat mij betreft.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2019 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

loki504 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:54:
[...]

Dat het niet in het systeem staat en de medewerker niet weet wat er mee gebeurt is. Wil natuurlijk niet zeggen dat niemand er iets vanaf weet. En grote kans dat CB uiteindelijk alsnog bij TS aan komt. En dan mag je met de billen bloot. Daar zijn ze echt niet lastig in. En ja een excus was op zijn plaats gewerst. Maar laten we wel wezen. Hoeveel waarden moet je echten aan een paar worden van een klanten service medewerker die daar zit om zijn geld te verdienen. En dus geen drol van meent. Tevens gezien TS hier comuniseert en samenvat bestaat er ook een grote kans dat CB zo iets heeft van krijg de piep maar. Je mag blij wezen dat we je nog helpen. Want bij elk bericht dat TS plaatst hier roep voor mij meer en meer vragen op.

@newpew tuurlijk zullen mensen die jou kennen je gelijk geven. Maar dat komt omdat ze je kennen en dus met een roze bril naar kijken.
Ik vind @newpew anders kristalhelder in tegenstelling tot bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
[...]

[...]

Zonder zichtbare schade en dan uit de vrachtwagen of van de trap gedonderd zijn? jij maakt ook mooie verhalen...
Als TS CB niet vertrouwt, waarom laat hij dan alsnog een wasmachine bezorgen?? Want dat hij een 2e kans krijgt dat is vanzelfsprekend, die heeft hij immers besteld, maar die vertrouwt hij ineens niet meer (terwijl de 1e ook wel van de trap gedonderd kan zijn om maar bij jouw voorbeeld te blijven)? Dus schiet mij maar lek.
TS dacht onterecht een nieuwe te krijgen (waarop gebaseerd geen idee)…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Ik vind @newpew anders kristalhelder in tegenstelling tot bovenstaande.
Ooh? Er was in zijn eerst comunicatie bv niet duidelijk/eerlijk dat hij de 2de 2de kans had geinspeceert. Alleen via de telefoon. Hij gaat van augustus naar september naar augustug. Weer naar september. En dan komt hij met het excus ik kon in de vrachtwagen niet goed inspecteren? Die gasten halen liever het product uit de bus. als dat een onbekende klant in de bus laten.(dit was bij mijn vorige werk zelf ten strengste verboden).
Dus ja ik heb mijn vraagtekens bij de hele comunicatie. En heb eerder het idee dat TS en CB langs elkaar aan het comuniceren zijn ipv met elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:02
In dit soort gevallen kies ik ervoor om het foutieve proces z.s.m. te beëindigen en een nieuwe bestelling te plaatsen. Dan is de kans op fouten kleiner en hou je zelf de controle. Vaak zie je in zulke gevallen dat er steeds meer dingen fout gaan, je bent constant afhankelijk van de andere partij.

In jouw geval had ik op 5 augustus direct een nieuwe bestelling geplaatst. En coolblue gevraagd om de huidige bestelling te annuleren,omdat de verkeerde geleverd is. Dus geen ruilproces of iets anders wat afwijkt. Dan leveren zij de volgende dag gewoon 'de nieuwe wasmachine. Het ophalen van de 'oude' verkeerde kan dan altijd nog geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Arjant2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:02:
[...]

Zonder zichtbare schade en dan uit de vrachtwagen of van de trap gedonderd zijn? jij maakt ook mooie verhalen...
Het gaat er om dat je het niet weet, het gaat niet om het voorbeeld. Ongeacht of het voorbeeld een retour of een gevalletje trap is.
Als TS CB niet vertrouwt, waarom laat hij dan alsnog een wasmachine bezorgen?? Want dat hij een 2e kans krijgt dat is vanzelfsprekend, die heeft hij immers besteld, maar die vertrouwt hij ineens niet meer (terwijl de 1e ook wel van de trap gedonderd kan zijn om maar bij jouw voorbeeld te blijven)? Dus schiet mij maar lek.
Er is een verschil tussen niet vertrouwen en niet het grootste. Dat je een tweedekans krijgt is niet vanzelfsprekend. Dat je een vergelijkbare tweedekans krijgt wel, mits deze beschikbaar is. Zo niet, dan kan CB een nieuwe leveren of de koop ongedaan maken. Ik ga er van uit dat ze liever een nieuwe leveren dan een klant verliezen.

Het gaat er om dat TS wist wat er met de eerste tweedekans aan de hand was, want omschreven op de website, maar niet met de tweede tweedekans. Daar gaat het om, niet om welke reden er bestaat voor de tweedekans maar om de informatie die je als koper beschikbaar hebt om een goed geïnformeerde beslissing te kunnen nemen.
TS dacht onterecht een nieuwe te krijgen (waarop gebaseerd geen idee)…
Ik weet ook niet waarom TS dat dacht, maar ik vind het niet onlogisch gezien de beperkte en onvoorspelbare beschikbaarheid van tweedekans modellen.
loki504 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:03:
[...]

Ooh? Er was in zijn eerst comunicatie bv niet duidelijk/eerlijk dat hij de 2de 2de kans had geinspeceert. Alleen via de telefoon. Hij gaat van augustus naar september naar augustug. Weer naar september. En dan komt hij met het excus ik kon in de vrachtwagen niet goed inspecteren? Die gasten halen liever het product uit de bus. als dat een onbekende klant in de bus laten.(dit was bij mijn vorige werk zelf ten strengste verboden).
Dus ja ik heb mijn vraagtekens bij de hele comunicatie. En heb eerder het idee dat TS en CB langs elkaar aan het comuniceren zijn ipv met elkaar.
Ook dit vind ik niet bijzonder helder verhaal. De TS heeft een aantal keer een en ander verduidelijkt of toegevoegd, daar lijkt mij niets mis mee. Sterker nog, daar vind je zelf ook niets mis mee want je verduidelijkt hier boven je eerdere post naar aanleiding van een opmerking van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
FirePuma142 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:47:
[...]

Er is een verschil tussen niet vertrouwen en niet het grootste. Dat je een tweedekans krijgt is niet vanzelfsprekend. Dat je een vergelijkbare tweedekans krijgt wel, mits deze beschikbaar is. Zo niet, dan kan CB een nieuwe leveren of de koop ongedaan maken. Ik ga er van uit dat ze liever een nieuwe leveren dan een klant verliezen.

[...]

Ik weet ook niet waarom TS dat dacht, maar ik vind het niet onlogisch gezien de beperkte en onvoorspelbare beschikbaarheid van tweedekans modellen.
Ik ga er van uit dat CB wel liever een klant verliest dan een nieuwe levert voor de prijs van een 2e kans. TS bestelt toch een 2e kans en niet een nieuwe?
Ik zie nergens enig recht of maar een beetje reden waarom CB een nieuwe zou leveren, TS bestelt een 2e kans en krijgt een 2e kans, dat het een andere is die misschien wel beter is dan de 1e weet TS niet eens. Ze leveren een andere 2e kans die de TS zonder daadwerkelijk het product fatsoenlijk te beoordelen/proberen retour stuurt. Wat moet CB hier dan nog meer doen?

Tis gewoon klaar zo. Geld terug vragen en lekker ergens anders kopen waar je wel vertrouwen in hebt. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, misschien moet CB nog even excuses aanbieden maar dat is wat mij betreft ook voldoende. Compensatie/schadevergoeding etc is niet aan de orde.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 01-10-2019 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

Daarbij weet ik ook niet of ik nog steeds 30 dagen de tijd heb om de machine terug te sturen, omdat deze op 2 augustus al besteld is.
Ze hebben het product dat je bestel hebt nog niet geleverd. Pas op het moment dat ze dat doen gaat de bedenktijd in. Dus stel ze leveren eindelijk de juiste machine over een jaar, dan gaat dan pas de bedenktijd in, ongeacht dat je deze machine al een jaar hebt kunnen gebruiken tegen die tijd. En daar mogen ze dan ook geen vergoeding voor vragen.

Overigens kun je ook nu al ontbinden, dat hoeft niet pas na levering van het product.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Arjant2 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:58:
[...]

Ik ga er van uit dat CB wel liever een klant verliest dan een nieuwe levert voor de prijs van een 2e kans. TS bestelt toch een 2e kans en niet een nieuwe?
Dat klopt, maar je gaat er compleet aan voorbij dat de beschikbaarheid van een tweedekans niet voorspelbaar is voor zowel staat als voorraad. Dat je daarmee meteen concludeert dat CB niets wil leveren en daarmee een verkoop verliest vind ik nogal apart. Lijkt me voor CB ook niet een gewenste situatie om na een foute levering de koop volledig ongedaan te maken en de klant succes te wensen.
Ik zie nergens enig recht of maar een beetje reden waarom CB een nieuwe zou leveren, TS bestelt een 2e kans en krijgt een 2e kans, dat het een andere is die misschien wel beter is dan de 1e weet TS niet eens. Ze leveren een andere 2e kans die de TS zonder daadwerkelijk het product fatsoenlijk te beoordelen/proberen retour stuurt. Wat moet CB hier dan nog meer doen?
Niemand heeft het over recht hebben op? En ja die tweedekans kan beter zijn, maar voor de zoveelste keer keer: hij kan ook minder zijn. En niemand die dat op moment van levering of daar voor aan TS kon duidelijk maken. Dan zit je alsnog met de gebakken peren en moet je weer dezelfde hele stroeve mallemolen in van omruilen.
Tis gewoon klaar zo. Geld terug vragen en lekker ergens anders kopen waar je wel vertrouwen in hebt.
Lijkt me een prima plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

Inderdaad dan is de logische gang van zaken gewoon weigeren......Je kunt dat apparaat ook aannemen en dan achterhalen wat er aan de hand is. Kom je er tijdens gebruik niet achter of wil CB je dat niet netjes vertellen dan staat het je alsnog altijd vrij om die retour te sturen. Of gewoon te houden als je geen defect vindt, als is dat bij apparatuur potentieel een risico als iets een jaar later sneuvelt.

Maar niet klakkeloos accepteren gelijk stellen met aan de deur weigeren vind ik wel vreemd. Je hebt allerlei opties en je kiest er een waarvan je weet dat die in het proces je niet gaat helpen. Je kunt ook iets niet klakkeloos accepteren, maar het product hier al aannemen. Ga je fijn uitleg halen en ben je tevreden dan heb je tenminste een wasmachine thuis staan.

Kan CB fouten gemaakt hebben en schuldig aan van alles dat maakt voor die weigering eigenlijk niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Inderdaad dan is de logische gang van zaken gewoon weigeren......Je kunt dat apparaat ook aannemen en dan achterhalen wat er aan de hand is. Kom je er tijdens gebruik niet achter of wil CB je dat niet netjes vertellen dan staat het je alsnog altijd vrij om die retour te sturen.
En dan kom je dus weer in de situatie terecht dat er een ongewenst apparaat moet worden opgehaald. Dat kost nog een keer tijd en nog een keer onderzoek en nog een keer contact. Dank je de koekkoek, zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:16:
[...]

En dan kom je dus weer in de situatie terecht dat er een ongewenst apparaat moet worden opgehaald. Dat kost nog een keer tijd en nog een keer onderzoek en nog een keer contact. Dank je de koekkoek, zou ik denken.
Je komt mogelijk in de situatie dat er nogmaals een apparaat opgehaald moet worden. Weiger je dan weet je gegarandeerd dat je nog niet klaar bent met contact en bezorgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:52:
[...]

Je komt mogelijk in de situatie dat er nogmaals een apparaat opgehaald moet worden.
True.
Weiger je dan weet je gegarandeerd dat je nog niet klaar bent met contact en bezorgingen.
Als je niet weigert ben je in ieder geval nog bezig om te achterhalen wat er mis is met de tweedekans en of dat dezelfde prijs als oorspronkelijk betaald rechtvaardigt. Klaar ben je zeer zeker niet. Dat ben je met een nieuwe, bij CB of elders wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newpew
[b]endless in "Wasmachine klacht Coolblue"
Het klachtenproces was ik ondertussen ook tegengekomen en daar heb ik dan ook een klacht ingediend.
denuz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:08:
In dit soort gevallen kies ik ervoor om het foutieve proces z.s.m. te beëindigen en een nieuwe bestelling te plaatsen. Dan is de kans op fouten kleiner en hou je zelf de controle. Vaak zie je in zulke gevallen dat er steeds meer dingen fout gaan, je bent constant afhankelijk van de andere partij.

In jouw geval had ik op 5 augustus direct een nieuwe bestelling geplaatst. En coolblue gevraagd om de huidige bestelling te annuleren,omdat de verkeerde geleverd is. Dus geen ruilproces of iets anders wat afwijkt. Dan leveren zij de volgende dag gewoon 'de nieuwe wasmachine. Het ophalen van de 'oude' verkeerde kan dan altijd nog geregeld worden.
Dat is een goede om te onthouden. Dat maakt het voor iedereen wel makkelijker, alleen moet je dan natuurlijk wel genoeg op je rekening hebben staan (als het geld nog niet meteen teruggestort is) en moet het apparaat voor dezelfde prijs nog beschikbaar zijn.

In de automatische mails van Coolblue is er trouwens wel echt sprake van een nieuw product:
We gaan je product omruilen voor een nieuw product waar je wel blij van wordt.
Nu is dit voor interpretatie vatbaar en vind ik het niet erg als weer een tweede kans product is, als ik vooraf weet wat er aan de hand is met het product.

Dan nog even het waarom van dit topic. Eerst en vooral om er achter te komen wat wijsheid is in deze situatie en dan van mensen die meer ervaring hebben met Coolblue en ook wat van de toekomstige service weten. Daarnaast vind ik het fijn dat er door mensen naar gekeken wordt die niet zo emotioneel betrokken zijn bij dit geheel. Ook wist ik niet dat de 30 dagen pas ingaan na levering, dus bedankt @LankHoar voor deze info. Ook dat ontbinden nu al mogelijk is.

Update van Coolblue. Ondanks dat ik aan heb gegeven dat ik de wasmachine niet meer hoef en dat ik mijn geld terug verwacht, kreeg ik vandaag weer een mail van Coolblue dat ze de machine woensdag komen omruilen. Enkele uren later kreeg ik een verzendbevestiging met weer het verkeerde adres. Hierop heb ik de klantenservice maar weer gemaild dat het adres verkeerd is. Hierop kreeg ik dit keer wel een mail met excuses en waaruit blijkt dat ze oprecht verveeld zitten met heel deze situatie.

Blijkbaar gaat het in hun systeem niet goed omdat in mijn profiel nog het oude adres staat (dit heb ik nu net dus meteen maar even aangepast...). Ze hebben een nieuwe order voor woensdag aangemaakt met het goede adres en hierbij ook het nodige wasmiddel ter compensatie aan toe gevoegd. :)

Ik heb even nagevraagd of ze me kunnen vertellen waarom het een tweede kans is, als ze een tweede kans sturen en aangegeven dat ik hem eigenlijk niet meer hoef maar nu toch maar even morgen af wacht om het nog eens een kans te geven alvorens ik beslis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33
Het is begrijpelijk dat het vervelend is dat je inmiddels al twee maanden bezig bent met het ontvangen van de goede wasmachine. Echter vind ik wel dat, aan de hand van dit verhaal, Coolblue (als dozenschuiver) alsnog bovengemiddelde service verleent vergeleken met andere winkels.

Het lijkt er heel erg op dat voornamelijk hun geautomatiseerde processen (verzending naar oud adres e.d.) enorm de wensen overlaat. Maar afgezien van een enkele rotte appel bij de klantenservice zie ik niets anders dan werknemers die je tussen al die systemen daadwerkelijk proberen te helpen aan de wasmachine die je graag wilt hebben.
Als je in de geschiedenis van OP kijkt krijgt TS telkens binnen drie dagen precies wat hij wil: direct omruilen ipv zelf de bestelling annuleren, een intern onderzoek met het toegeven dat Coolblue zelf een fout heeft gemaakt en dit recht willen zetten, de bezorger die zelf zegt inderdaad misschien niet te kunnen garanderen dat het precies is zoals TS graag wil en de machine zonder gemopper weer mee terugneemt.
Volgens mij mag TS de hele bestelling na al het gedoe nog steeds zonder problemen annuleren en al die tijd wel op z'n minst een wasmachine kunnen gebruiken.

Als ik dit vergelijk met andere verhalen die ik op dit forum langs zie komen waar je haren daadwerkelijk recht van overeind gaan staan waarbij je zelf incassobureaus, rechters en weet ik veel wat allemaal moet inschakelen zou ik nog steeds lekker die wasmachine, inmiddels met gratis wasmiddel, thuis laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
@Yankovic , daar moet ik je wel gedeeltelijk gelijk in geven. Het lijkt met name door geautomatiseerde systemen en schaalgrootte dat er zoveel mis gaat en ze dit niet kunnen oplossen. Naar annuleren werd echter niet geluisterd en daarom heb ik nu alsnog de wasmachine ontvangen waarvan ik zelf niet zeker weet of hij nieuw is (lijkt er wel op, maar dit is niet bevestigd). Ook hadden ze in het systeem nu staan dat een Siemens voor een zelfde Siemens komen omruilen, in plaats van de AEG.

Mogelijk is Coolblue ook zo blijven aandringen omdat ze nu wel een getekende bezorgbewijs hebben. Iets wat ze van de AEG niet hadden...

Ik wacht nog even af of ze nog terug komen op mijn klacht en verder ben ik er wel helemaal klaar mee. Maar hopen dat deze machine 10 jaar mee gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:33
newpew schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:01:
@YankovicNaar annuleren werd echter niet geluisterd en daarom heb ik nu alsnog de wasmachine ontvangen waarvan ik zelf niet zeker weet of hij nieuw is (lijkt er wel op, maar dit is niet bevestigd). Ook hadden ze in het systeem nu staan dat een Siemens voor een zelfde Siemens komen omruilen, in plaats van de AEG.
Je hebt oorspronkelijk toch een tweede kans besteld en geen nieuwe? Waarom zou je nu dan een nieuwe verwachten ipv een tweede kans (die minstens waard is wat je hebt betaald)? En ik neem aan dat je nu dus een Siemens hebt gekregen ipv een AEG? Dus (met wat gedoe) precies waar je om hebt gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:38
Om je vraag te beantwoorden: CB verwijst altijd naar de fabrikant. Zeker voor wasmachine, droger, koelkast etc zou ik gewoon voor een lokale zaak gaan met eigen monteurs. Vaak net zo duur of goedkoper. Snel geleverd en bij reparatie komen ze ook vaak snel, en ook na de 2 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• newpew
Yankovic schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 17:18:
[...]

Je hebt oorspronkelijk toch een tweede kans besteld en geen nieuwe? Waarom zou je nu dan een nieuwe verwachten ipv een tweede kans (die minstens waard is wat je hebt betaald)? En ik neem aan dat je nu dus een Siemens hebt gekregen ipv een AEG? Dus (met wat gedoe) precies waar je om hebt gevraagd?
Ik verwachtte geen nieuwe, ik verwachtte alleen van te voren een antwoord wat voor een tweede kans ze bezorgen. Nu kreeg ik alleen achteraf de vraag of het klopt dat ze de AEG hebben laten staan. |:( Deze hebben ze gelukkig meegenomen en gelukkig leverde dit verder geen problemen op met de klantenservice. Later werd er ook aangegeven dat deze Siemens als nieuw in het systeem staat.

Al bij al dus meer gekregen dan verwacht, maar achteraf krijg ik toch het gevoel dat ik beter nooit initiatief had kunnen nemen en de AEG lekker gratis had kunnen houden. Had me een hoop gedoe bespaart. Jammer dus dat het zo is gelopen.

Nu dat ik weet dat ik alsnog 30 dagen bedenktijd heb en ik van service in de toekomst niet veel hoef te verwachten, ga ik er nog even goed over nadenken. Mijn klacht staat ook nog steeds open.

Iedereen bedankt voor jullie advies, ervaring, tips en perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Je moest gewoon niks zeggen en die duurdere koelkast houden. Dikke gezeik heb je nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:45

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

UltraInstinct schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:22:
Je moest gewoon niks zeggen en die duurdere koelkast houden. Dikke gezeik heb je nu.
Het is geen koelkast, en bewust verzwijgen zou fraude zijn omdat het willens en wetens is en kan nog meer gezeik opleveren.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
42dpi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:29:
[...]

Het is geen koelkast, en bewust verzwijgen zou fraude zijn omdat het willens en wetens is en kan nog meer gezeik opleveren.
Nog meer gezeik dan dit? Coolblue wist het niet eens en probeer je de 'goodguy' uit te hangen dan gaan ze je telefonisch bedreigen _/-\o_ _/-\o_
Zou het lekker gehouden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

UltraInstinct schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:30:
[...]

Nog meer gezeik dan dit? Coolblue wist het niet eens en probeer je de 'goodguy' uit te hangen dan gaan ze je telefonisch bedreigen _/-\o_ _/-\o_
Zou het lekker gehouden hebben
Als je iets verzwijgt wordt en ben je nooit eigenaar van het product en kan door de echte eigenaar CB in deze opgeëist worden en kosten in rekening door gebruik van, een wasmachine vergeet je niet even en is kansloos met argument "ja sorry was het vergeten" dus de weg die TS neemt is correct ook al levert het gezeur en gedoe op (CB compenseerde wel In de afhandeling) dus iets houden en niks zeggen vooral met prijs van een wasmachine is big no no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:20

LankHoar

Langharig tuig

newpew schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:18:
[...]
Nu dat ik weet dat ik alsnog 30 dagen bedenktijd heb en ik van service in de toekomst niet veel hoef te verwachten, ga ik er nog even goed over nadenken.
Om jezelf gedoe te besparen moet je dan die 30 dagen niet de machine gebruiken. Je hebt het recht op gratis retourneren, en je mag deze uitproberen zoals je in de winkel ook zou kunnen. Een was draaien zit daar niet bij. Stel je draait wel een was dan moeten ze de machine nog steeds terugnemen, maar kunnen ze je om een (moeilijk hard te maken) gebruiksvergoeding vragen. Dat is de theorie, de praktijk leert dat bedrijven daar vaak moeilijk over doen (alleen retour indien ongebruikt), of vage bedragen af willen schrijven (50% ofzo). Gezien je huidige ervaring met buiten het proces omgaan bij CB zou ik jezelf die hoofdpijn besparen en die gok liever niet nemen ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

LankHoar schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:50:
[...]

Om jezelf gedoe te besparen moet je dan die 30 dagen niet de machine gebruiken. Je hebt het recht op gratis retourneren, en je mag deze uitproberen zoals je in de winkel ook zou kunnen. Een was draaien zit daar niet bij. Stel je draait wel een was dan moeten ze de machine nog steeds terugnemen, maar kunnen ze je om een (moeilijk hard te maken) gebruiksvergoeding vragen. Dat is de theorie, de praktijk leert dat bedrijven daar vaak moeilijk over doen (alleen retour indien ongebruikt), of vage bedragen af willen schrijven (50% ofzo). Gezien je huidige ervaring met buiten het proces omgaan bij CB zou ik jezelf die hoofdpijn besparen en die gok liever niet nemen ;)
Je mag een ''proefwas'' draaien met een wasmachine onder WKOA, ligt er natuurlijk wel aan in hoeverre die dan ''versmeerd'' is als je er de voetbalteam shirts en broekjes mee hebt gewassen en er ligt een kilo zand in het apparaat ja dan kan de verkoper zeggen 'hoho schoonmaak kosten oid' dit valt dan weer aantoonbaar buiten de ''proefwas''

Producten mogen gewoon beperkt ''getest'' worden omdat producten zo verschillen ligt dat niet vast wat normaal is en in exces. Product moet wel altijd in schone en complete staat met uiterste zorg uitgepakt en ingepakt retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je account op oud adres staat kun je dit verwachten.

@Nijn zegt; waarom ?
Dat blijkt toch. bij verhuizen wijzig je ook je gegevens bij een account van webshop.

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 04-10-2019 15:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
newpew schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:59:
[...]

Blijkbaar gaat het in hun systeem niet goed omdat in mijn profiel nog het oude adres staat (dit heb ik nu net dus meteen maar even aangepast...). Ze hebben een nieuwe order voor woensdag aangemaakt met het goede adres en hierbij ook het nodige wasmiddel ter compensatie aan toe gevoegd. :)
Zoals Hackus al suggereert: als het verschillende malen naar je oude adres is verstuurd, waarom niet eerder gewijzigd?
En nu maar hopen dat de wasmiddel jouw merk is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06
Hackus schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:11:
Indien je account op oud adres staat kun je dit verwachten.
Waarom? TS heeft bij bestelling een ander leveringsadres opgegeven. Die mogelijkheid geeft Coolblue hem, en daar heeft hij gebruik van gemaakt.

Dat Coolblue vervolgens niet navraagt waar ze moeten zijn maar automatisch er vanuit gaat dat ze het adres van zijn account moeten hebben voor ophalen en omruilen is met het oog op geautomatiseerde systemen misschien verklaarbaar, maar toch echt niet iets waar de TS rekening mee hoeft te houden.

Als we even denken als een normaal mens: Op dag 1 is er een loeizwaar apparaat (wasmachine) geleverd op adres A. Toen is een onjuist product geleverd. Een paar dagen later moet er dus omgeruild worden. Welk adres zou dan logisch zijn?
  • Adres A: het adres waarop een paar dagen eerder geleverd is en het adres wat de TS heeft opgegeven voor levering.
  • Adres B: het adres wat de TS jaren geleden heeft opgegeven bij het aanmaken van zijn account.
Voor een mens is het volkomen duidelijk dat je niet van adres B moet uitgaan. Wellicht is er twijfel, dus moet je het navragen. Maar een mens zou nooit zonder navraag een vrachtwagen naar adres B sturen. Ik vind het dan ook niet logisch om hiervoor de verantwoordelijkheid bij de TS te leggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Nijn op 04-10-2019 17:15 ]

Pagina: 1

Let op:
Dit zijn niet de shopreviews van Coolblue. Eigen ervaringen met Coolblue mogen, zoals altijd, via Shopreview.Tweakers.net gedeeld worden.