memory geheugen iMac late 2013

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1259370

Topicstarter
Mijn vraag
...ik wil mijn iMac 27 inch late 2013 upgraden met meer geheugen alleen wat ik mij afvraag is of er nu verschil zit tussen laptop geheugen en apple/iMac geheugen. en zijn deze onderling uit te wisselen mits ze dezelfde omschrijving hebben of bezitten.
Dus moet het specifiek apple geheugen zijn of kan en mag het ook met dezelfde specificatie van een laptop zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb mijn 2015 (en voorheen een 2010) met generiek SODIMM geheugen kunnen upgraden. Even opletten dat je de goede variant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp hoef het niet specifiek apple/imac geheugen te zijn mits de specificatie in mijn geval...8gb PC3L-12800s ddr3 1600mhz 204pin=DDR3L 1600MHZ 8GB hetzelfde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sterker nog: er bestaat geen Apple of iMac geheugen. Er zijn hooguit fabrikanten die het een en ander testen met een Apple om te kijken of de boel compatibel is. Daar vragen ze uiteraard een aardige prijs voor.

Je kunt er "gewoon" laptopgeheugen in doen, mits het NIET ECC is. Geen idee of er SODIMM is die dat is maar dan heb ik dat in ieder geval genoemd.

Vaak genoeg verdwijnen er reepjes Samsung of Hynix in een iMac.

Zodra de snelheid, werkspanning en uiteraard de vormfactor overeenkomen moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok bedankt voor de snelle reactie's dan kan ik hiermee aan de slag.

Had al een tijdje liggen googelen maar kon er ook niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora, move PMG -> CAA

Maareh...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Hier ontbreekt iets. Je bent zo nog niet klaar om een topic te openen. Zoek eerst zelf uit wat je hebt, kom je er niet uit, geef duidelijk de situatie aan, geef aan waar je op gezocht hebt, wat je vond en wat onduidelijk is. Dat vragen we niet voor de lol maar om met je mee te kunnen denken.

Omdat dat hier ontbreekt: dicht.

Leesvoer:
Het algemeen beleid #quickstart
en hier specifiek:
CAA beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.