Toon posts:

Tweakers.net vs Verkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
oke vraagie, wie moet ik geloven/vertrouwen. ik heb een
p2 333mhz 64mb.
stealth2 g460 8mb
creative voodoo 2 12mb

Nu zit ik er over te denken om een viper2 :9 erin te gooien en die andere eruit te halen. Niet zeker van mijn zelf ging ik toch maar ff vragen hier op t.net(en ook wat reviews lezen). Na wat advies kwam ik op het volgende: *voor een p2 kan je beter een viper2 kaart nemen ipv een gforce omdat een gforce eigenlijk een beetje te veel is voor een p2-333.*

Kom ik dus bij zo'n computerboer }:O en die vertelt mij dus dat ik zo'n gforce wel volledig kan benutten, is zelfs beter dan viper omdat hij taken van mijn proc. zou overnemen.

Wat moet ik nu geloven(is dit gewoon omdat een gforce duurder is :( . graag wat duidelijkheid.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
ik zou voor de geforce gaan, vooral omdat de support voor de viper 2 nu ophoud (s3 maakt geen grafische kaarten meer)

de geforce heeft t&l wat de processor inderdaad ontlast. misschien dat op een k6 processor de viper 2 beter draait, al weet ik daar niks over maar in alle gevallen zal op jou p2 de geforce sneller zijn. ik las laatst dat zelfs een tnt2 in sommige gevallen sneller is.

samenvattend: koop een geforce

en als je toch bezig bent, misschien ook nog een reepje 64mb erbij? loopt q3 en ut ook een stuk beter :)

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
Je kan beter de geforce nemen die doet nl de t&l shit wat normaal een cpu doet.. dan heb je dus meer cpu snelheid over om frames te berekenen..

dus ik zou voor de geforce gaan
oja wel 1 klein addertje onder het gras de software (games ) moeten het wel ondersteunen..

Greetz Roger

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Verwijderd

ok keizer,
paar puntjes.
S3 stopt met maken videokaarten. Dus vanwege ondersteuning al zou ik voor Geforce kiezen.
Combinaties van moederbord en videokaart werken niet altijd goed. Meer info zou ik opvragen bij mobofabrikant.
Prijsverschil viper 2 en goedkoopste geforce is slechts enkele tientjes.
En inderdaad zul je met jouw systeem van beide kaartjes de maximale prestaties kunnen
benutten.

P.S. heb zelf een viper 2

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ga voor een GeForce,
ondanks je P2 333 kun je met deze kaart met een behoorlijke framerate in 1024x768 en zelfs in sommige gevallen 1280x1024 spelen.
De viper is te tricky en vraagt veel tweaking(drivers, speltweakingen ect.) wat niet iedereen wilt.
De GeForce is over het algemeen zeer rijp wat betreft drivers, maar kijk wel of je mobo voldoende stroom levert op het agp slot 3,3 V..

Niet op voorraad.

• digifun
  • Niet online

digifun

Welke topic was dat dan?? Ik kan me niet voorstellen dat hier de viper 2 wordt aangeraden ipv de geforce ?? Tuurlijk een gforce ....

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

ben het met je eens outlaw
geforce rulz
en dan vooral een oc'ed geforce 2 mx

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

De keus is simpel.. Als je alleen DVD afspeeld en UT speelt zou ik voor een viper2 gaan.. anders niet

/me heeft ook een viper2 en is erg blij mee... Maar w8 nu wel met spanning op de ati radeon dual GPU kaart met 64 MB ddr ram

AKA Rinkel weblog

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
op mijn k62 450@495 (32MB ram), loopt een geforce2 MX ook relaxed (24.5 fps in Q3 in 1156x864). echt heel erg veel verbetering sinds mijn v2 kaart. En trouwens; als je je processor nog een keer gaat upgraden, krijg je dan de Xtra snelheid, duss..

Verwijderd

viper2 onderstuint ook t&l

Verwijderd

viper2 onderstuint ook t&l ?

Haha, inderdaad maar dan nemen de prestaties met ongeveer 50% af. Juist voor een zwakke processor zou ik eerder een GF overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat eigenlijk ook zo met een gforce dat die hardware matig ondersteuning van dvd heeft(want das toch zo bij een viper?). enne voor de resolutie, mijn Adi Provistatje komt niet boven de 1024x768.

en dit bedoel ik eigenlijk, dit tegenstrijdige, de een zegt koop gforce ander zegt koop viper. Kijk mijn bankrekening zegt koop viper2, maar als die gforce echt beter is dan gooi ik er nogwel 100piekes bij.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb geen twijfels meer, ik koop lekker zo'n viper2.NOT als je hem zelfs mag inruilen voor een ouder type moet het echt :r zijn. Welke gforce kaart is van goede kwaliteit tegen een bescheide prijs?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb hier wat benchmarks uit de PCZone die m'n verhaal bevestigen;
CPU pII 450 mhz, gebruikte kaarten:
HerculesProphet2 64 mb, CreativeGeForce2 32 mb, Voodoo5 5500 en de Creative TNT2Ultra:
Q3 800x600x32
CreativeTNT2Ultra 41,4 fps
V5 5500 40,5 fps
Creative GF2 62,8 fps
Herc.Prophet2 62,4 fps

Q3 1024x768x32
CreativeTNT2Ultra 29,8 fps
V5 5500 38,7 fps
Creative GF2 59,3 fps
Herc.Prophet2 60,1 fps (85)

Q3 1280x1024x32
CreativeTNT2Ultra 17,5 fps
V5 5500 36,4 fps
Creative GF2 42,6 fps
Herc.Prophet2 49,2 fps (53)

Zoals je ziet geeft de GeForce2 ook op langzame systemen, in de hogere resoluties vanaf 1024x768x32 een behoorlijke fps boost op de lagere resoluties is de CPU de bottleneck en wordt niet alles uit de GF2 ghaald.
Tussen haakjes staan mijn resultaten (heb ook de Prophet2) met een p3 825mhz en asusp3bf mobo met 256 mb.

Nou is q3 natuurlijk niet het enige spel op aarde, dus in hoeve dit een graadmeter is voor de gemiddeldes weet ik niet.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik zal er nog een paar van de Viper2 zoeken.

Niet op voorraad.

• digifun
  • Niet online

digifun

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12595

Vreemd .... die viper II .....

u can fool all people some time and fool some people alltime

• SICK
  • Laatst online: 14-03 20:07
Haal gewoon een goedkope geforce sdr van elsa of van guillemont die heb ja al rond de 350,-.

Of anders een geforce 2 MX die heeft wel leuke features :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ff voor je kijken hoor in pricewatch:

Een Viper 2 is ongeveer 375 piek, een elsa geforce is ook 375 piek... pick you card ;)

• SICK
  • Laatst online: 14-03 20:07
bij intercom maail order ofzo had ik die elsa zelfs voor 330 gezien.
Pagina: 1