Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Development ubuntu laptop €1200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FastFox91
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:21
Momenteel heb ik een HP-17 x032nd en wordt gebruikt voor web development. Hier draait Ubuntu 16.04 op, gebruik ik i3 als window manager en vim als editor. Dit loopt soepel en ik heb ook geen Ubuntu issues (behalve driver voor Wifi regelen en m'n Bluetooth headphone werkt niet). Sinds kort maak ik gebruik van tsserver en Skype. Hier loop ik tegen de limieten aan van m'n huidige laptop en ik denk voornamelijk de cpu. Auto completion stopt regelmatig voor 10 seconden als Skype aanstaat en ik zou het ook fijn vinden als de tests die in watch mode draaien weer in (dezelfde) maat lopen als m'n collega's met Macbooks. Mijn budget range is 1000-1400 euro, want ik denk dat dit voldoende is.

Minimale eisen
  • Ubuntu
  • LAN poort
  • Webcam boven scherm
  • 8GB RAM
  • 256GB SSD
  • 4 cores
  • 15.6 inch
  • Stil
Voorkeur
  • 17.3 inch (ben gewend aan dit formaat geraakt)
  • Full HD
  • 2.6GHz / 6 cores, aangezien Skype, linters / tests, docker containers, tsserver, web browsers en nog meer dingen tegelijkertijd draaien.
Bonus
  • Numpad keyboard
  • 16 RAM
Niet belangrijk
  • Gewicht
  • Gaming
  • Accu duur
  • Dvd speler
  • Hdd
  • Touch screen
De volgende twee opties voldoen aan de eisen, hebben de voorkeuren/bonussen, maar zijn ze ook stil en werkt Ubuntu een redelijk goed?
* HP Pavilion Gaming 17 17-cd0917nd
* Acer Aspire 7 A717-72G-777B

Zijn er andere/betere alternatieven? Klopt het dat m'n cpu de bottle neck is en zal de voorgestelde opties de problemen oplossen? Ervaringen over de stilheid / Ubuntu zijn ook welkom. Dank!