Netwerkadapter ASUS PCE-AC88 ziet 2,4 ghz netwerk niet

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 21:59
Beste Tweakers, graag uw hulp.

Ik heb recentelijk een nieuwe pc samengesteld die lekker draait. Op 1 ding na.

Mijn nieuwe ASUS PCE-AC88 netwerk kaart vertoont kuren. Deze ziet simpelweg mijn 2,4 ghz netwerk niet. enkel alleen de 5ghz. Het vreemde is als ik via mijn via mijn router (asus RT-AC87U) een gastnetwerk maak komt ineens wel de 2,4 ghz te voorschijn. Ik kan er echter geen verbinding mee maken. Zodra ik het gastnetwerk uitzet (zowel voor 2,4 als 5) verdwijnt ook de 2,4 netwerk. Het rare is dat op elk ander toestel beide netwerken gewoon te zien zijn en het ook doen.

Zowel de router als de netwerkadapter zijn voorzien van de laatste firmware.

Ik heb alles dus nu lopen via de 5ghz, echter als ik battefield 5 speel online dan heb ik een vreselijke hoge ping. Terwijl ik dit nooit heb gehad, ook niet via mijn andere TP-link netwerkadapter. Via speedtest.net heb ik een ping van 14, download 31 mb en upload 39 mb. Dus daaraan kan het niet liggen volgens mij. ziggo speedtest laat vergelijkbare waardes zien ping 12, dowload 35, upload 40 mb.

Ik baal hiervan :( heb geinvesteerd dacht ik in een goede netwerkadapter maar wil hem eigenlijk inruilen tegen een ander als ik geen oplossing voor komt. Hebben jullie een geschikt alternatief of reactie op mijn verbindingsproblemen?

Jullie hulp wordt gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
Nog even een update. Via de app WIFI analyzer zie ik dat er een anderopen netwerk (AP_604571372) dominant op het zelfde kanaal zit. Dus ik via de router het kanaal van de 2,4 veranderen. Waarempel zit dat netwerk ineens ook op hetzelfde kanaal. Nog een keer gewisseld en wederom hetzelfde? Hoe kan dat? Is dat een soort virus ofzo die voorkomt dat ik de 2,4 kan zien op mijn computer. Anderzijds ik zie hem wel op andere devices zoals tel en laptop. En daar kan ik wel mee connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:52
Hoi,

Ik gebruik het iets goedkopere broertje (AC68) icm AC66U.
Mijn ervaring is dat het een kwestie is van 2 kanten checken:

PCI kaart:
- Juiste drivers
- Juiste afstelling in Device Manager/Apparaatbeheer
- Juiste antenne afstelling (richten van de antennes) OF gebruik de basisstation met de 3 kabels

Wlan Router:
- Check de drukte op de kanalen. 1 / 6 / 11 zijn de voorkeurskanalen op 2,4 Ghz
Als het hier te druk is, is je link (connectie) instabiel
- Als het signaal zwak, kun je de instelling naar max zetten
- Heb je een storingsbron vlak naast de Wlan router zitten? Bijv dat de TV en de Wlan router binnen 1 meter van elkaar zitten. PSje: Poineer audioapparaten met Wlan ondersteuning storen tot 10! meter -- zet de Wlan optie hiervan uit

Suc7!

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wernerke85 schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:06:
Nog even een update. Via de app WIFI analyzer zie ik dat er een anderopen netwerk (AP_604571372) dominant op het zelfde kanaal zit. Dus ik via de router het kanaal van de 2,4 veranderen. Waarempel zit dat netwerk ineens ook op hetzelfde kanaal. Nog een keer gewisseld en wederom hetzelfde? Hoe kan dat? Is dat een soort virus ofzo die voorkomt dat ik de 2,4 kan zien op mijn computer. Anderzijds ik zie hem wel op andere devices zoals tel en laptop. En daar kan ik wel mee connecten.
Ik zou even het password op het 2,4 GHz netwerk veranderen en dan gaan kijken welk apparaat in je hishouden het niet meer doet. Goeie kans dat het een "slimme" thermostaat of deurbel is of een printer

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wernerke85
D_Jeff schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:33:
Hoi,

Ik gebruik het iets goedkopere broertje (AC68) icm AC66U.
Mijn ervaring is dat het een kwestie is van 2 kanten checken:

PCI kaart:
- Juiste drivers
- Juiste afstelling in Device Manager/Apparaatbeheer
- Juiste antenne afstelling (richten van de antennes) OF gebruik de basisstation met de 3 kabels

Wlan Router:
- Check de drukte op de kanalen. 1 / 6 / 11 zijn de voorkeurskanalen op 2,4 Ghz
Als het hier te druk is, is je link (connectie) instabiel
- Als het signaal zwak, kun je de instelling naar max zetten
- Heb je een storingsbron vlak naast de Wlan router zitten? Bijv dat de TV en de Wlan router binnen 1 meter van elkaar zitten. PSje: Poineer audioapparaten met Wlan ondersteuning storen tot 10! meter -- zet de Wlan optie hiervan uit

Suc7!
Thnx voor je tips, maar zoals aangegeven, dat verklaard dan toch niet dat ik op elk ander apparaat in huis (tel, tablet, pc) met een veel minder sterkere antennes de 2,4 en de 5 wel vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:49

lier

MikroTik nerd

Volgens mij heb je meerdere problemen:

- je 2G netwerk wordt niet gezien: staan de landinstellingen overal gelijk? En gebruik je een vreemde naam voor je 2G radio (afwijkend van 5G)?
- tweede netwerk dat je kanaal volgt van je Asus: werk je met een repeater? Of zo'n Asus repeating-feestje?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik zou ook de naam van het WiFi netwerk (SSID) eens aanpassen. Er zijn wel vaker situaties hier langsgekomen dat een bepaalde WiFi driver moeite had met bepaalde karakters in een SSID. Wat voor naam gebruik je nu als SSID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 12:41
Wernerke85 schreef op zondag 29 september 2019 @ 14:56:
Beste Tweakers, graag uw hulp.

Ik heb recentelijk een nieuwe pc samengesteld die lekker draait. Op 1 ding na.

Mijn nieuwe ASUS PCE-AC88 netwerk kaart vertoont kuren. Deze ziet simpelweg mijn 2,4 ghz netwerk niet. enkel alleen de 5ghz. Het vreemde is als ik via mijn via mijn router (asus RT-AC87U) een gastnetwerk maak komt ineens wel de 2,4 ghz te voorschijn. Ik kan er echter geen verbinding mee maken. Zodra ik het gastnetwerk uitzet (zowel voor 2,4 als 5) verdwijnt ook de 2,4 netwerk. Het rare is dat op elk ander toestel beide netwerken gewoon te zien zijn en het ook doen.

Zowel de router als de netwerkadapter zijn voorzien van de laatste firmware.

Ik heb alles dus nu lopen via de 5ghz, echter als ik battefield 5 speel online dan heb ik een vreselijke hoge ping. Terwijl ik dit nooit heb gehad, ook niet via mijn andere TP-link netwerkadapter. Via speedtest.net heb ik een ping van 14, download 31 mb en upload 39 mb. Dus daaraan kan het niet liggen volgens mij. ziggo speedtest laat vergelijkbare waardes zien ping 12, dowload 35, upload 40 mb.

Ik baal hiervan :( heb geinvesteerd dacht ik in een goede netwerkadapter maar wil hem eigenlijk inruilen tegen een ander als ik geen oplossing voor komt. Hebben jullie een geschikt alternatief of reactie op mijn verbindingsproblemen?

Jullie hulp wordt gewaardeerd _/-\o_
is eht opgelost? ik heb dezelfde kaart en sinds de nieuwe windows 10 problemen hiermee. Netwerk valt weg of ik kan geen verbinding maken. Pc al 2 keer opnieuw geinstalleerd. Verschillende drivers gebruikt. MOdem geflashed en gereset. Helpt allemaal niet. Heeft jaren lang gewerkt en nu door die nieuwe windows 10 doet die het niet meer. Heb jij het opgelost gekregen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@harrybeuker Maak a.u.b. even zelf een topic aan in plaats van een ouder topic van iemand anders te misbruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.