Toon posts:

TNT2Ultra + nieuwe cooler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de PC van mijn ouders een Creative 3DBlaster (Nvidia TNT2 Ultra) gehad, maar omdat de FAN van de kaart niet goed meer was heb ik helaas de kaart (tijdelijk) eruit moeten halen. Nu heb ik de cooler van de chipset afgehaald(gebroken) en ik heb een nieuw coolblok gehaald. Nu moet ik dat er alleen op zien te monteren. Ik heb ooit ergens gelezen dat en thermolijm bestaat, maar waar moet ik dat kopen?
En zou een klein koelblok met fan goed vervangen kunnen worden door een hele grote (5x5x5 cm) passief koelblok voldoende zijn om de TNT2 Ultra in normale modus goed te laten functioneren???

In de kast kan ik namelijk moeilijk een FAN bijplaatsen. (minitower U Know?)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Het koelblok zit toch met 2 plastic puntjes vast aan je pcb.
Dus het bevesigen van een ander is geen probleem.
Waarom eigenlijk ook het koelblok en niet alleen de fan verwijdert.

O'ja, ik heb een Asus TNT2Ultra

And The Only One

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Koop een Blue Orb. Die kan je gewoon op de voeding van je oude fan aansluiten.

http://www.tweakers.net/pricewatch/13337

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Yups, Blue orb, prima oplossing. Nadeel is dat je alleen een PCI slot minder hebt (vanwege de omvang). Voordeel is: Ziet er relaxed uit en koelt goed...

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal best leuk, maar in dit plankje zitten nog geen bevestigingsgaatjes, dus die mooie bleu orb, zal ik er toch op moeten plakken. Dus moet ik toch weten waar ik die thermolijm kan kopen.

ANYBODY???

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Je kunt een 3 of 4 punts `bevestigings beugel maken.
Deze worden dan aan de onder en bovenkant vast geklemt.
Als je er een Orb opplakt, moet je er wel zorgen voor een steun ofzo.

And The Only One

Verwijderd

Die Creative TNT2 ultra heeft inderdaad geen gaatjes om koeler te bevestigen. Dus daarom kan je warmtegeleidende lijm kopen. Een internetshop is OC shop, deze verkopen de artic silver thermal adhesive. Maar deze is vrij prijzig, zo'n 45 gulden. Er zijn ook andere winkels die het verkopen, check de pricewatch maar. Je kan natuurlijk ook gewoon koelpasta gebruiken en in de hoeken van de chip wat seconde lijm gebruiken. Dit is misschien wat minder effectief maar zeker goedkoper.
Ik vroeg me zelf af hoe je die koeler eraf hebt gekregen? Heb je gewoon geweld gebruikt of heb je het misschien ingevroren? Laat het me even weten!
Pagina: 1