Toon posts:

Probleem met onbekend USB-apparaat.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-12-2022
Hey iedereen,

Ik heb sinds gisteren een vervelend probleem die ik niet opgelost krijgt in Windows 7.
Zoals je al in de titel kunt lezen, het gaat om de melding van een onbekend USB-apparaat.

Sinds gisteren ben ik deze melding gaan krijgen, nadat ik van een week vakantie was terug gekomen.
Voor die week had ik dit probleem nog niet, en ik kan mij niet heugen dat ik de afgelopen dagen een update heb geïnstalleerd.

Deze melding komt telkens willekeurig tevoorschijn. Zo kan het 10x in een minuut gebeuren, en zo kan het een half uur goed gaan. Als ik in apparaatbeheer kijk, dan staat er geen foutmelding bij USB-controllers, maar wel bij één van de 2 beeldschermadapters (ik heb een SLI opstelling)

Als ik op de beelschermadapter met een foutmelding klik, dan geeft die een code 43 melding. Ik heb daarom eerst maar de NVIDIA drivers geupdate, en daarna alle beschikbare updates via Windows Update.

Helaas heeft dat niet geholpen, en heb ik het probleem nog steeds. Als ik dan bij Apparaten en printers kijk, dan staat daar wel een unknown device, maar ik weet niet wat het is. Als ik op eigenschappen klik dan word ik ook niet veel wijzer

Ik heb nog geprobeerd om alle USB-kabels te ontkoppelen, maar de melding blijft komen, dus het ligt niet aan de USB-apparaten die ik nu aangesloten heb op de computer.

Als ik probeer te zoeken naar een antwoord, krijg ik vooral zoekresultaten van mensen die een probleem met een USB-apparaat hebben die niet wilt verbinden. Maar ik heb dus het probleem dat een willekeurige foutmelding is van een onbekend apparaat.

Heeft iemand nog een idee wat dit probleem zou kunnen zijn, en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

[Voor 3% gewijzigd door Yusunoha op 29-09-2019 12:14]

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:18
Wat is het vendor_id een device_id van je onbekende apparaat? Dit kun je in apparaat beheer vinden door de eigenschappen te bekijken.

while (! ( succeed = try ()));

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:18
Ik vind het driver issue van de GTX770 een stuk erger!

To DO;
1) boot naar Save Mode
2) verwijder beide GTX 770 apparaten (zorg ervoor dat Windows de default Microsoft driver laat zien)
3) Reboot naar normaal
4) Download & install:
https://www.geforce.co.uk/drivers/results/148599
5) reboot bij succesvolle installatie

-- Mocht je geen succesvolle driverinstallatie hebben OF zelfs een BSOD, dan is er meer aan de hand met de GTX770.

@usb-dingetje: Kan een extra van je printer zijn -- niet druk om maken voor nu

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Yusunoha
hans_lenze schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:36:
Wat is het vendor_id een device_id van je onbekende apparaat? Dit kun je in apparaat beheer vinden door de eigenschappen te bekijken.
Ik wist niet precies welke informatie nodig was, dus ik heb maar een paar dingen gekopieerd.

Harware-id's: USB\UNKNOWN
Locatiegegevens: Port_#0008.Hub_#0001
Naam van fysiek apparaatobject: \Device\000001fc
Mogelijkheden: 00000004 / CM_DEVCAP_REMOVABLE
GUID van bustype: {9d7debbc-c85d-11d1-9eb4-006008c3a19a}
Locatiepaden: PCIROOT(0)#PCI(1400)#USBROOT(0)#USB(8)
Basiscontainer-id: {61073324-7082-11e3-9fdc-806e6f6e6963}
Pad naar apparaatinstantie: USB\VID_0000&PID_0000\5&30B7B990&0&8
D_Jeff schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:49:
Ik vind het driver issue van de GTX770 een stuk erger!

To DO;
1) boot naar Save Mode
2) verwijder beide GTX 770 apparaten (zorg ervoor dat Windows de default Microsoft driver laat zien)
3) Reboot naar normaal
4) Download & install:
https://www.geforce.co.uk/drivers/results/148599
5) reboot bij succesvolle installatie

-- Mocht je geen succesvolle driverinstallatie hebben OF zelfs een BSOD, dan is er meer aan de hand met de GTX770.

@usb-dingetje: Kan een extra van je printer zijn -- niet druk om maken voor nu
Toch wil ik eerst dit probleem zien op te lossen voordat ik wat aan de grafische kaarten zou gaan doen...
Zodra het een probleem met BIOS of drivers is dan laat ik het liever over aan iemand die er meer van weet dan ik.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:18
@Yusunoha
Is dit hetzelfde issue: http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-77583.html ?

Dat draadje is ongeveer 5 jaar oud :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Yusunoha
verrek, dat lijkt inderdaad wel hetzelfde probleem als toen te zijn ja. dat is al 5 jaar geleden, ik was het totaal vergeten. 8)7
nu moet ik even nadenken hoe ik dit probleem toen heb opgelost... in ieder geval zal het bij een computerwinkel verholpen moeten zijn :N
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee