[Angular] Routing op verschillende manieren registeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-12 06:45

DocktorDicking

Are you picking this up?

Topicstarter
Sinds afgelopen week heb ik mij gestort op Angular. Echter blijf ik met 1 vraag zitten waar ik niet echt een antwoord op kan vinden. Er zijn verschillende manieren om de routing te registreren, je kan bijvoorbeeld een aparte routing.module maken en daarin alle routes declareren of dit direct in de app.module.ts gooien.

Is dit enkel voorkeur of heeft dit ook nog impact ergens op?

Zoals ik het nu zie is het meer voorkeur en ligt het aan de situatie. Als er weinig routes zijn voor de app is het misschien wat omslachtig om dit in een aparte ts file te zetten. Als het er veel zijn is het wel netjes.

Zijn hier nog standards voor of wat is gebruikelijk?

Op internet kan je uitgebereid informatie vinden over routing maar nergens over wanneer je het in een aparte file moet zetten of wanneer je het in je app.module kan zetten.

If i only had more coffee...

Beste antwoord (via DocktorDicking op 29-09-2019 12:14)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Wat ik zelf altijd doe is ze in een losse module zetten zoals de Tour of Heroes tutorial aangeeft. Dat is naar mijn mening het beste omdat het overzicht geeft, alles staat immers op één plaats. En aangezien de makers van Angular het op deze manier voorschrijven houd ik mij graag aan dat pattern.

Het is zoals je zelf al concludeerde ook een beetje een kwestie van smaakt. Ik vind dat je een project altijd moet opzetten met oog op de toekomst. En dan is het registreren van routes in een losse module een kleine moeite die veel kan opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door n9iels op 29-09-2019 12:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Wat ik zelf altijd doe is ze in een losse module zetten zoals de Tour of Heroes tutorial aangeeft. Dat is naar mijn mening het beste omdat het overzicht geeft, alles staat immers op één plaats. En aangezien de makers van Angular het op deze manier voorschrijven houd ik mij graag aan dat pattern.

Het is zoals je zelf al concludeerde ook een beetje een kwestie van smaakt. Ik vind dat je een project altijd moet opzetten met oog op de toekomst. En dan is het registreren van routes in een losse module een kleine moeite die veel kan opleveren.

[ Voor 9% gewijzigd door n9iels op 29-09-2019 12:01 ]

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-12 06:45

DocktorDicking

Are you picking this up?

Topicstarter
Bedankt voor je post. Wat jij beschrijft is eigenlijk ook wel hoe ik het zie. Er is verder dus geen invloed op de applicatie of de manier van werken behalve dat de array met routes in een ander bestand staan?

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een apart bestand voor de routes, alleen al om wat meer overzicht te bieden.

If i only had more coffee...