Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sally Tessio
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-09-2023
Ciao gente,

De afgelopen paar jaar heb ik met afgetrapte oude mobiele telefoon modellen rondgelopen, die ik vaak overnam van personen die een nieuwer model hadden gekocht. Over het algemeen doe ik namelijk erg weinig met mijn mobiele telefoon. Ik bel er sporadisch mee, gebruik geen unieke functies en bericht voornamelijk mensen via WhatsApp als ik er gebruik van maak. Toch wil ik eindelijk weer eens een frisse start maken en een ongebruikt model uit een winkel kopen. Ik heb alleen geen idee wat voor de criteria die ik zelf heb gesteld een verstandige keuze is. Voor merken heb ik in principe geen voorkeur. Als een populair merk juist de prijs onnodig omhoog krikt dan heb ik geen interesse.

Ik ben op zoek naar een model met:
- een mooi, modern design
- een levensduur waar ik minstens een jaar of drie mee verder kan.
- een model met basic functies dat de afgelopen drie jaar uit is gebracht.
- een model dat een goede prijs-kwaliteit verhouding biedt.

Daarnaast zou ik graag willen weten wat mij op termijn het voordeligst uitkomt. Is dit het nemen van een abonnement, of het kopen van een los toestel? Ik heb hier niet zoveel verstand van en weet niet wat het beste aansluit op een zeer laag gebruik. Mijn huidige bundel van 2G maak ik enkel af en toe op, omdat ik aan het einde van de maand veel YouTube video's bekijk buiten WiFi netwerken om. Dit doe ik eigenlijk ook alleen maar omdat ik anders die 2G niet opmaak.
Budget: Maximaal €300,-, maar liefst voor minder, indien de bovenstaande criteria ontmoet worden.

Mocht iemand interessante suggesties hebben dan zijn die zeer welkom.

Gracias,
Sally Tessio (man)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sally Tessio welkom op Tweakers.

Dit betreft aankoopadvies, dus verhuis ik je topic even van AND naar ATT.

Verder is je openingspost al vrij compleet, maar is het toch de bedoeling dat je zelf ook met wat opties komt. Zou je eens in onze Pricewatch kunnen kijken. Je kan daar met behulp van filters je wensen instellen en op die manier rollen er vanzelf wat toestellen uit.

Voor jouw budget wensen/eisen zou ik kijken naar een Android One toestel. Bijvoorbeeld de Nokia-lijn of de Xiaomi Mi A3. Enorme bang-for-buck toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Voor keuze toestel met of zonder abonnement, is de basis regel dat met abonnement meestal duurder is (het product wordt gefinancierd, geld lenen kost geld), maar niet altijd, bijvoorbeeld door een bulk korting bij groot inkopen door de leverancier.
Echter, ik tik het liever in een keer af voor lage maandlasten, je weet nooit wat de toekomst brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:09
swhnld schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:51:
Voor keuze toestel met of zonder abonnement, is de basis regel dat met abonnement meestal duurder is (het product wordt gefinancierd, geld lenen kost geld), maar niet altijd, bijvoorbeeld door een bulk korting bij groot inkopen door de leverancier.
Echter, ik tik het liever in een keer af voor lage maandlasten, je weet nooit wat de toekomst brengt.
Dat was vroeger misschien zo, maar tegenwoordig krijg je i.c.m. abonnement korting op je telefoon. Zeker als je hem in 1x aftikt, heb je een veel betere deal. Zelfs mogelijk met maandelijks opzegbare abonnementen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
swhnld schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:51:
Dat is bij T-Mobile in ieder geval niet zo.
De iPhone 11 Pro Max 256GB kost 1429 euro bij de AppleStore and 1305 euro bij T-Mobile icm een abonnement.
Datzelfde abonnement kost ook als Sim only evenveel. Kies je er voor om in termijnen te betalen, dan kost het telefoon uiteindelijk net zoveel als dat je hem in een keer zou aftikken.
Ik vermoed dat het bij andere aanbieders niet veel anders zal zijn, but your mileage may vary.