Vragen overstappen op nieuw apple id voor kind (iPad)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Nu de ipad (mijn apple id) inmiddels geclaimd is door de kinderen wil ik een eigen apple ID voor ze aanmaken en overstappen op family sharing.

Op de PS4 ook zoiets gedaan en achteraf niet helemaal lekker gedaan (op de PS4 kan je van kinderen de nickname niet meer wijzigen achteraf, en achteraf geboortedatum aanpassen om dat te omzeilen gaat (ook als ouder) ook niet). Ik hoop dus ditmaal wt beginnersfouten te voorkomen.

Ik zie dat je voor kinderen als ouder een apple id aan kan maken (leeftijden tot 13 jaar volgens apple). Klinkt goed, ik kan dan als ouder restricties opzetten maar zijn er ook nadelen bij het opgeven van de eerlijke leeftijd?

Tweede vraag gaat over de migratie, er staan op de ipad aardig wat savegames. Blijven die intact als ik van mijn apple id wissel naar een nieuw kind apple id?

Ben van plan om van de ipad eerst met iTunes een volledige backup te maken in geval er iets mis mocht gaan.

Uiteraard al even achter google gezeten. De meeste handleidingen zeggen hoe je dit moet doen, maar ik kan minder vinden over de gevolgen/nadelen. Volgens mij blijven savegames behouden bij het wisselen van apple id dus dat is goed. Alle ervaringen en tips welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door jaspov op 29-09-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Ligt eraan, staat het gekoppeld aan een GameCenter nickname? Dan gaat voortgang verloren bij een switch. Staat dat in de appdata zelf, kan het zijn dat voortgang gewoon blijft staan. die als zullen dan wel geupdate moeten blijven worden met jouw Apple ID, aangezien ze daarmee zijn geïnstalleerd.

Overigens geld in NL dat kindaccounts verplicht zijn tot 16, niet 13 (EU wetgeving).

Beste tip die ik kan geven is het toch te doen, en de echte geboortedatum aan te houden. ze kunnen wat voortgang kwijt zijn, maar dat is niet het einde van de wereld.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geronimous schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:15:
Ligt eraan, staat het gekoppeld aan een GameCenter nickname? Dan gaat voortgang verloren bij een switch. Start dat in de app data zelf, kan het zijn dat voortgang gewoon blijft staan. die als zullen dan wel gepaste moeten blijven worden met jou w Apple ID, aangezien ze daarmee zijn geïnstalleerd.

Overigens geld in NL dat kindaccounts verplicht zijn tot 16, niet 13 EU wetgeving).

Beste trio die ik kan geven is het toch te doen, en de echte geboortedatum aan te houden. ze kunnen wat voortgang kwijt zijn, maar dat is niet het einde van de wereld.
Het is mogelijk om bij GameCenter in te loggen met een ander Apple ID dan het hoofdaccount voor ‘t gehele apparaat (store, iCloud, Music, etc.). :) Als ‘t echt een probleem is kan je altijd nog alles overzetten, maar er voor kiezen om alleen GameCenter te laten verbinden met de oude Apple ID. Goed, je bent dan niet 100% over; maar enkel GameCenter vs alles via die Apple ID scheelt natuurlijk al een hele hoop en met GC kan je niet zoveel.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Nieuw account gemaakt. Op de ipad drie accounts gewisseld: apple id, icloud en gamecenter. Tot nu toe lijkt alles goed te gaan. Voortgang in spellen is bewaard gebleven, en 5GB icloud backup ruimte nu specifiek voor dit apparaat. Ook geen issues met apps updaten.

update: facetime moet ook nog opnieuw ingelogd.

[ Voor 8% gewijzigd door jaspov op 04-10-2019 21:01 ]