Omdat mijn zoon en ik steeds vaker tegelijk willen gamen, is het tijd om de internet-pc te upgraden naar game-pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is maar een game-pc voor 'erbij', dus het hoeft geen zware games te kunnen draaien en mag ook niet te veel kosten. Belangrijkste games zullen cs:go en overwatch zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het huidige systeem ziet er zo uit:
Die RX580 heb ik recent al toegevoegd als eerste stap in de upgrade. Ik wil nu vooral de CPU aanpakken. En daarmee ook het moederbord en het RAM.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn main game PC is Intel met Nvidia. Voor deze wil ik de andere kant op. De CPU ben ik eigenlijk al wel uit. Dat moet een AMD Ryzen 5 3600 worden, dus ik ben vooral op zoek naar advies over een bijpassend moederbord en RAM.
Moederbord moet vanwege de kast een Mini-ITX zijn. Ik twijfel vooral tussen:
Voor RAM twijfel ik tussen:
Kan ik beter voor iets hogere geheugensnelheid gaan, of iets lagere latency? Want dat is volgens mij het enige verschil tussen die twee.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie, Tweakers, de overall configuratie eens reviewen? Is die in balans na de upgrade?
En kunnen jullie adviseren over de keuze voor moederbord en RAM?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is maar een game-pc voor 'erbij', dus het hoeft geen zware games te kunnen draaien en mag ook niet te veel kosten. Belangrijkste games zullen cs:go en overwatch zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het huidige systeem ziet er zo uit:
| # | Category | Product |
| 1 | Processors | AMD A8-7650K (Met low-noise fan en heatsink) Boxed |
| 1 | Moederborden | MSI A88XI AC V2 |
| 1 | Videokaarten | ASRock Phantom Gaming D Radeon RX580 8G OC |
| 1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 250D |
| 1 | Kabels | Noctua NA-SYC2 3-Pin Y-Split Cable (set van 2) |
| 1 | Netwerkadapters | D-Link Wireless AC Dualband USB Adapter |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim |
| 2 | Ventilatoren | be quiet! Shadow Wings Low-Speed, 80mm |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Beast HX324C11T3K2/8 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 750 EVO (retail) 250GB |
| 1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB |
| Bekijk collectie Importeer producten | ||
Die RX580 heb ik recent al toegevoegd als eerste stap in de upgrade. Ik wil nu vooral de CPU aanpakken. En daarmee ook het moederbord en het RAM.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn main game PC is Intel met Nvidia. Voor deze wil ik de andere kant op. De CPU ben ik eigenlijk al wel uit. Dat moet een AMD Ryzen 5 3600 worden, dus ik ben vooral op zoek naar advies over een bijpassend moederbord en RAM.
Moederbord moet vanwege de kast een Mini-ITX zijn. Ik twijfel vooral tussen:
| # | Category | Product | Prijs |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 I Pro WiFi | € 117,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450I Gaming Plus AC | € 121,50 |
Voor RAM twijfel ik tussen:
| # | Category | Product | Prijs |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3600C18 | € 93,99 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX433C16PB3K2/16 | € 94,77 |
Kan ik beter voor iets hogere geheugensnelheid gaan, of iets lagere latency? Want dat is volgens mij het enige verschil tussen die twee.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie, Tweakers, de overall configuratie eens reviewen? Is die in balans na de upgrade?
En kunnen jullie adviseren over de keuze voor moederbord en RAM?
[ Voor 50% gewijzigd door Zwijgelaar op 29-09-2019 11:23 . Reden: Configuratie huidig systeem toegevoegd ]