Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Liebherr koel/vries probleem

Pagina: 1
Acties:

• Teleflubbie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 22:40
Onze Liebherr CP(esf)4023 koel/vrieskombinatie met enkele compressor werkt sinds gisteren niet goed.

Het probleem is dat het vriesgedeelte niet op temperatuur blijft (-18) en regelmatig een alarm geeft.

Ik ben nog bezig te begrijpen, wat er nu precies aan de hand is, maar het lijkt erop dat:
  • De compressor lijkt altijd te lopen. Maar de condensor achterop wordt niet altijd warm.
  • Als het koelgedeelte niet op temperatuur is wordt de condensor wel warm en koelt zowel het koel als het vriesdeel.
  • Maar als het koelgedeelte op temperatuur is en het vriesgedeelte nog niet, blijft de wel compressor lopen, maar koelt de condensor weer af.
  • Gevolg dat het vriesdeel verder ontdooit
In eerste instantie, zou ik denken de thermostaat/sensor van het vriesvak is kapot, Maar op het display geeft hij wel een alarm dat het vriesgedeelte niet op temperatuur is.

Iemand een idee? Heeft iemand toevallig een schema van een dergelijke koel/vrieskast?

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 02:28
Geen ijsplakkaat in de diepvries?

Als je de deur af en toe open doet zodat hij door blijft draaien... wordt de diepvries dan wel koud genoeg? Lijkt me erg vreemd..

Als het ding koelmiddel te weinig heeft is het ook einde verhaal. Er zijn wel mensen die dat kunnen fixen. Maar er zijn ook mensen die nieuwe koelkasten bezorgen :+

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 29-09-2019 16:16 (33%)

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:51
kabeltjekabel schreef op zondag 29 september 2019 @ 16:15:
Geen ijsplakkaat in de diepvries?

Als je de deur af en toe open doet zodat hij door blijft draaien... wordt de diepvries dan wel koud genoeg? Lijkt me erg vreemd..

Als het ding koelmiddel te weinig heeft is het ook einde verhaal. Er zijn wel mensen die dat kunnen fixen. Maar er zijn ook mensen die nieuwe koelkasten bezorgen :+
Inderdaad eerst maar eens controleren als er niet teveel ijs inzit.
Mijn ouders hadden destijds een Liebherr die ondanks de no-frost toch last had van bevriezing.
Hierdoor kregen ze ook problemen en de oplossing hiervoor was om hem gewoon even goed te laten ontdooien.
Misschien de moeite waard om dat eerst te proberen. Enig nadeel altijd is waar laat je het spul wat erin zit. :P

thespeed wijzigde deze reactie 30-09-2019 10:36 (7%)

• Teleflubbie
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-12 22:40
Dank voor de suggesties, Maar er zit geen ijs in de diepvries.
Na wat verder onderzoek, denk ik dat de evaporator sensor gaar is, waardoor hij telkens in een soort 'defrost' mode schiet.
Deze sensor meet 5k terwijl alle andere temperatuursensors rond de 15k meten..

Helaas, zit deze sensor helemaal 'ingefoamd'. Is dus einde verhaal.

Wel wat snel voor een koelkast na 9 jaar.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True