wel altijd wifi, regelmatig geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trilala
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05-10 22:41
ik heb dus een laptop (dell inspiron 17r se 7720) waarmee ik internet problemen mee heb.
het zit zo via de kabel geen enkel probleem maar via de wifi valt regelmatig de internet weg,
volgens de netwerkinstelling is er wel verbinding en als ik netwerk probleem oplosser gebruikt krijg ik soms een melding van “de proxyinstellingen van dit netwerk kunnen niet automatisch worden gedetecteerd” en soms dat er geen probleem is gevonden.

de enige manier om weer internet te krijgen is wifi verbinding verbreken en weer opnieuw verbinden. de probleem ontstaat allen met deze laptop, andere computer en apparatuur in dit netwerk hebben hier geen last van. ga ik met deze laptop op een andere wifi netwerk zitten dan heb ik deze probleem ook het is dus dat ik dit probleem ook op andere netwerken heb.

ik denk dat dit ondertussen al 2 jaar speelt alleen was het nooit zo erg als nu, eerst was het ongeveer 1x in een uur en sinds een week of 4 gebeurt dat ongeveer tussen de 10 a 20x per uur.
driver voor de wifi card heb ik al paar keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder succes.
ik weet niet of het belangrijk is maar tijdens dit probleem kan ik via ip adres ook geen verbinding krijgen met de router of andere apparatuur in de verbonden netwerk.

Gr, trilala

Beste antwoord (via trilala op 05-10-2019 20:59)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

trilala schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:28:
...
wifi chip is een intel centrino wireless-n 2230, driver versie: 19.70.0 (datum: 10/1/2017)
...
Tja, Intel heeft de support stopgezet op deze wireless nic en traditiegetrouw levert dan de laatste driver teleurstellende resultaten
Je opties zijn een andere (oudere) driver proberen of de Microsoft driver. Als dat niet tot succes leidt kun je het kaartje vervangen door een ander kaartje met dezelfde form-factor (miniPCI dacht ik) of een USB wireless nic gaan gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Welk OS draait er op de laptop? Welke versie? En welke versie van de driver voor de Dell Wireless WiFi heb je geïnstalleerd? Al eens een BIOS update gedraaid?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trilala
laptop draait op Windows 10 home 64-bits versie: 1903.
wifi chip is een intel centrino wireless-n 2230, driver versie: 19.70.0 (datum: 10/1/2017)
bios is ook voorzien van de laatse update die beschrikbaar is (datum: 01/6/2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer een scan gedraaid met de Dell Command Update? En welke beveiligingssoftware gebruik je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

trilala schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:28:
...
...
Tja, Intel heeft de support stopgezet op deze wireless nic en traditiegetrouw levert dan de laatste driver teleurstellende resultaten
Je opties zijn een andere (oudere) driver proberen of de Microsoft driver. Als dat niet tot succes leidt kun je het kaartje vervangen door een ander kaartje met dezelfde form-factor (miniPCI dacht ik) of een USB wireless nic gaan gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trilala
lier schreef op zondag 29 september 2019 @ 11:40:
Heb je al een keer een scan gedraaid met de Dell Command Update? En welke beveiligingssoftware gebruik je?
Dell Command Update geef al paar jaar aan dat er geen updates zijn, laptop is onder tussen ook al 7 jaar oud.
Brahiewahiewa schreef op zondag 29 september 2019 @ 15:42:
[...]

heb een oudere driver geïnstalleerd en nu maar hopen dat het werkt.
anders probeer ik wel een andere wifi kaart, prijs voor een nieuwe vind ik wel mee vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54
Ander wifi-kaart inbouwen in een Dell laptop zal waarschijnlijk niet gaan. Dell blokkeert meestal via de BIOS andere dan vrijgegeven hardware. Zogenaamde whitelist BIOS.
Je kan natuurlijk wel een usb wifi-stickje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trilala
Ouder driver installeren heb niet geholpen, heb nu usb wifi adapter en alle problemen zijn op gelost.

bedankt iedereen die heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Masimo schreef op zondag 29 september 2019 @ 21:43:
Ander wifi-kaart inbouwen in een Dell laptop zal waarschijnlijk niet gaan. Dell blokkeert meestal via de BIOS andere dan vrijgegeven hardware. Zogenaamde whitelist BIOS.
Je kan natuurlijk wel een usb wifi-stickje proberen.
mijn Dell (latitudes) hebben daar nog nooit last van gehad...

allemaal met Intel Centrino geleverd... nu allemaal voorzien van een adapter met een broadcom BCM4360 chipset *O*

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:54
In mijn vorige laptop een AW-CB160H (BCM94360HMB) ingebouwd. De snelste wifikaart die ik tot nu toe heb gehad. 50% sneller dan mijn huidige AC9560 á max. 50 MB/sec.
Pagina: 1