Toon posts:

AMD 3900X met Dark Rock 4 of Pro 4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• filipy23
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 13:46
Heb onderdelen voor een computer besteld met een AMD Ryzen 9 3900X processor. Ik zie nu dat ik de Dark Rock 4 non-pro besteld heb in plaats van de Pro.

Is het de moeite waard om om te ruilen? Moet ik weer een paar dagen wachten met in elkaar zetten van mijn computer.

Ik zie dat de non-pro ook een TDP heeft van 200W, dus die zou een behoorlijk end moeten komen....

Qua ruimte zou de Pro in mijn kast moeten passen. Het is een Define R6

Beste antwoord (via filipy23 op 28-09-2019 23:08)

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Ligt eraan hoeveel je uit je processor wil persen. Neem aan dat je wilt gaan overklokken? De niet-pro heeft zoals je zelf zegt een TDP van 200W, dat is bijna het dubbele van de TDP van de processor. Ik denk dat je daarmee inderdaad een redelijk eind komt.

Heb je ook gekeken of de Pro-versie goed op je moederbord past? Deze grote koelers willen nog wel eens overlappen met je RAM-slots waardoor het net niet past. Ik heb de niet-pro versie en mijn RAM pas er op de millimeter na precies naast.

Edit: Er vanuit gaande dat je de PC in je wenslijst bouwt zou de hoogte van je RAM zeker geen issue moeten zijn. Volgens het topic in DAA dat daarbij hoort ga je niet overklokken. Als dat nog steeds het geval is heb je aan de Dark Rock 4 "niet pro" zeker voldoende.

[Voor 22% gewijzigd door n9iels op 28-09-2019 22:57. Reden: Edit stukje toegevoegd]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: november 2017
  • Niet online
Ligt eraan hoeveel je uit je processor wil persen. Neem aan dat je wilt gaan overklokken? De niet-pro heeft zoals je zelf zegt een TDP van 200W, dat is bijna het dubbele van de TDP van de processor. Ik denk dat je daarmee inderdaad een redelijk eind komt.

Heb je ook gekeken of de Pro-versie goed op je moederbord past? Deze grote koelers willen nog wel eens overlappen met je RAM-slots waardoor het net niet past. Ik heb de niet-pro versie en mijn RAM pas er op de millimeter na precies naast.

Edit: Er vanuit gaande dat je de PC in je wenslijst bouwt zou de hoogte van je RAM zeker geen issue moeten zijn. Volgens het topic in DAA dat daarbij hoort ga je niet overklokken. Als dat nog steeds het geval is heb je aan de Dark Rock 4 "niet pro" zeker voldoende.

[Voor 22% gewijzigd door n9iels op 28-09-2019 22:57. Reden: Edit stukje toegevoegd]

• filipy23
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-11 13:46
Klopt. Dat heb je goed uitgezocht :).

• Riptide
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 29-11 22:01
Goeie info! Thnx

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee